Gå till innehåll

RIVALIS lägger ner dagboken.


Rival

Recommended Posts

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är ITM nu. Spelade en av de svåraste men också roligaste HU:n jag någonsin spelade, vilken jävla kamp:-D. Måste erkänna att han var bättre än mig. Jag hade rejält flyt i en pott där jag raisa pre med A6. han reraisade o jag ställde in för typ 4 gånger hans bet. Jag trodde han gjorde ett move. Han synade o visade upp QQ men jag klonkade två sexor. Efter det svängde det massor men till slut så stod sig mitt topar mot hans öppna stegdrag. Hoppas snart med att komma igång nästa. Det är så jobbigt o vänta länge eftersom det känns som om man kommer ur fas.

puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat nu. Slutade lite drygt 1k upp. Lite jobbigt eftersom jag låg typ 1800 plus 20 min innan jag stängde ner. Får skylla mig själv eftersom jag var trött o okoncentrerad. Dagen slutad alltså på lite drygt 1800 plus. Känns hela okej. Ska bokföra imorgon också. Tror jag ligger mellan 10k-13k plus. Blir intressant att se.

har en rolig hand från denna sessionen också:-D.

 

***** Hand 520633646 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, November 29, 2007 11:28:55 PM

Diana Turbo 10 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: BrittMarie (970.01)

Plats 2: RIVALI (932.80)

Plats 3: __SRS__ (739.55)

RIVALI lägg LM 2.50

__SRS__ lägg SM 5.00

** Giv **

BrittMarie [N/A, N/A]

RIVALI [8s, 7s]

__SRS__ [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

BrittMarie Lägg

RIVALI Höj till 20.00

__SRS__ Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [10k, 7r, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 30.00

__SRS__ Syna 30.00

*** Turn(Board): *** : [10k, 7r, 8h, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Satsa 60.00

__SRS__ Syna 60.00

*** River(Board): *** : [10k, 7r, 8h, 8k, 2s]

*** Bet Runda 4 ***

RIVALI Satsa 145.00

__SRS__ Höj till 580.00

RIVALI All-in 822.80

__SRS__ All-in 629.55

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1464.10

BrittMarie Lägger mig Vinst: 0.00

RIVALI [8s, 7s] Kåk Vinst: 1464.10

__SRS__ [Ek, 9r] Par i åttor Vinst: 0.00

 

Ska aldrig svika SS, ALDRIG:-D. God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Har precis lirat en session. Plussade knappt 500 men anmälde mig till 330 shorthanded turneringen. Har inget planerat så kommer bli mer lir ikväll. Förmodligen CG men kanske också någon turnering på Nordicbet. Har två händer som var lite kluriga också.

 

Vad är det mest optimala här? Observera att alla sitter med 200bb+ stackar. Vill ju inte tappa värde på någon gata.

***** Hand 521114503 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, November 30, 2007 4:08:26 PM

Diana 30 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: stefofswed (1000.00)

Plats 2: RIVALI (1134.91)

Plats 3: REDS (842.80)

Plats 4: jozey (1171.60)

Plats 5: ani (564.49)

ani lägg LM 2.50

stefofswed lägg SM 5.00

** Giv **

stefofswed [N/A, N/A]

RIVALI [10r, 10k]

REDS [N/A, N/A]

jozey [N/A, N/A]

ani [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

RIVALI Höj till 20.00

REDS Lägg

jozey Syna 20.00

ani Lägg

stefofswed Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [10h, 10s, Kk]

 

En till då.

Vill bara checka så att det är standard att 4-betta pre. Vad gör vi mot push? Återigen, observera stackar.

***** Hand 521132877 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, November 30, 2007 4:28:24 PM

Diana 40 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: GORAZDE_79 (833.61)

Plats 2: RIVALI (985.00)

Plats 4: Powermind (837.97)

Plats 5: Gusavo (976.44)

Gusavo lägg LM 2.50

RIVALI lägg SM 5.00

** Giv **

RIVALI [Kk, Ks]

Powermind [N/A, N/A]

Gusavo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Powermind Höj till 20.00

Gusavo Höj till 60.00

RIVALI Höj till 200.00

 

Tack på förhand.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Har precis lirat en session. Plussade knappt 500 men anmälde mig till 330 shorthanded turneringen. Har inget planerat så kommer bli mer lir ikväll. Förmodligen CG men kanske också någon turnering på Nordicbet. Har två händer som var lite kluriga också.

 

Vad är det mest optimala här? Observera att alla sitter med 200bb+ stackar. Vill ju inte tappa värde på någon gata.

***** Hand 521114503 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, November 30, 2007 4:08:26 PM

Diana 30 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: stefofswed (1000.00)

Plats 2: RIVALI (1134.91)

Plats 3: REDS (842.80)

Plats 4: jozey (1171.60)

Plats 5: ani (564.49)

ani lägg LM 2.50

stefofswed lägg SM 5.00

** Giv **

stefofswed [N/A, N/A]

RIVALI [10r, 10k]

REDS [N/A, N/A]

jozey [N/A, N/A]

ani [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

RIVALI Höj till 20.00

REDS Lägg

jozey Syna 20.00

ani Lägg

stefofswed Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [10h, 10s, Kk]

 

kontbetta som vanligt, vid syn be till gud om en turnkung ;), om A eller 9 kommer checkraisa turn.

 

En till då.

Vill bara checka så att det är standard att 4-betta pre. Vad gör vi mot push? Återigen, observera stackar.

***** Hand 521132877 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, November 30, 2007 4:28:24 PM

Diana 40 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: GORAZDE_79 (833.61)

Plats 2: RIVALI (985.00)

Plats 4: Powermind (837.97)

Plats 5: Gusavo (976.44)

Gusavo lägg LM 2.50

RIVALI lägg SM 5.00

** Giv **

RIVALI [Kk, Ks]

Powermind [N/A, N/A]

Gusavo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Powermind Höj till 20.00

Gusavo Höj till 60.00

RIVALI Höj till 200.00

 

Tack på förhand.:-D

 

Uh instasyna push please :) om han inte är 15/12 eller nittigare :)

 

 

Jag som är gulen för övrigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kontbetta som vanligt, vid syn be till gud om en turnkung ;), om A eller 9 kommer checkraisa turn.

 

 

 

Uh instasyna push please :) om han inte är 15/12 eller nittigare :)

 

 

Jag som är gulen för övrigt :)

 

Hehe, jag gjorde precis som du sa i hand ett, bettade ut 40. Tyvärr så hade ingen av de träffat något och foldade.

I hand två så foldade båda också. Hade synat push också. Ville bara checka händerna så det såg okej ut. Tack för kommentaren. Ska du stanna på 2.5/5 bttw. Läste att du hade tankar på att kliva upp?

 

Om du gör sånna här : omkring "korten" så är det mycket lättare att läsa HH's.

Alltså : Ks : utan mellan rum blir :Ks:

 

Om du gör det så ska jag också försöka kommentera lite :)

 

Hehe tack så mycket för tipset. Det ska jag verkligen börja med. Vill ha lite mer action i dagboken och då måste ju jag göra förbättringar också. Att ha läsbara HHs är ju en ganska väsentlig del i det:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw, spelade lite innan men gick inget bra. ligger väl knappt 1000 back allt som allt men då är två turneringar från Nordic som jag åkte ur medräknade. Tydligen står sig inte AK mot A9:rolleyes:. Jaja, ser idol nu och spelar Fjonkans ECCOP medans han hämtar sin mamma:-D. Kommer spela aptajt o folda allt typ:-D. Tar tag i mitt egna lir när han kommer hem tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw, spelade lite innan men gick inget bra. ligger väl knappt 1000 back allt som allt men då är två turneringar från Nordic som jag åkte ur medräknade. Tydligen står sig inte AK mot A9:rolleyes:. Jaja, ser idol nu och spelar Fjonkans ECCOP medans han hämtar sin mamma:-D. Kommer spela aptajt o folda allt typ:-D. Tar tag i mitt egna lir när han kommer hem tror jag.

 

stort tack ;) stacken var i stort sett dubblad ;) så bockar och bugar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är månaden klar då. Har gått helt okej. Känns verkligen att jag börjar komma in i spelet på nivån nu. har plussat 13492 kr på 61 timmars speltid. Timlönen är alltså 221 kr/h. Antalet spelade händer är 13k typ. Är allt som allt nöjd. Känns inte som om jag spelat mitt A-game hela månaden utan det finns helt klart mer pengar att hämta:-D. Kommer nog kunna spela mer i december också med tanke på att skolan lugnar ner sig samt att det är lov i slutet. Lovet är riktigt välbehövligt. Mål och liknande för december har jag inte riktigt klurat ut. Ska sova på det så skriver jag ner det imorgon.

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla någon, jag råkade särskriva i ett inlägg och då ska du in och påpeka det direkt? Inte direkt så att man inte förstår. Sånt där drar bara ner stämningen.

 

Sry för OT Rival.

 

Aja, det var väl ironin i att du skrivit just "utan mellanrum" men missat att det skulle vara utan mellanrum som gjorde att jag inte kunde motstå att skriva. Jag skulle väl gjort en glad smiley för att visa att jag inte var så allvarlig, men then again, särskrivningar gör mig ledsen. No biggie!

 

Åter till topic, så håller jag med dig till fullo, tydliga HHs är nyckel till att så många som möjligt ska orka läsa händerna. Ett tips är ju att köra med HHConverter (och PT då förstås), då får du ju händerna i Partyformat och kan använda en av alla fina handhistorieförskönare typ,

http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php

http://www.neildewhurst.com/hand-converter/

 

Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe det är lugnt. Prata så mycket OT som ni vill så länge det inte är lika extremt och pinsamt som i CDS dagbok:-D.

 

Lirade en snabbsession på typ 20 min nu innan jag skulle in o träna. Hehe kan inte alla sessioner vara så här? Det mesta handlade om att floppa nötter och ta betalt, och det är ju inga problem på SS:-D. Slutade på drygt 1600 plus. Gött med fin inledning på December. Blir inget mer spelande idag men jag kommer skriva in mål senare iallfall.

TJo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter till topic, så håller jag med dig till fullo, tydliga HHs är nyckel till att så många som möjligt ska orka läsa händerna. Ett tips är ju att köra med HHConverter (och PT då förstås), då får du ju händerna i Partyformat och kan använda en av alla fina handhistorieförskönare typ,

http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php

http://www.neildewhurst.com/hand-converter/

 

Over and out.

Thankss for those links, think im gonna use them in my diary ;-)

 

Rival sätt höga mål nu under december ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå:-D. Har precis dragit igång några turneringar och så tänke jag skriva ett inlägg om målden för december och likande. Lirade som sagt inget mer igår och har inte lirat något idag heller. Spelar shorthanded-turneringen på SS nu. Har tappat ner till 930. Spelar en 7.5 k gurantied på Nordic. Den har jag nästan dubblat upp i.

 

Har inte så många mål för december men några:

  • Plussa 15k kronor på 2.5/5
  • Komma till finalbord i Shorthanded-turneringen på SS
  • Komma top 4 i duellen på SS
  • Komma ITM i någon turnering på NordicBet.
  • Spela 80 timmar poker

 

Som ni märker har jag inte så stora krav på turneringarna. Jag är betydligt bättre på CG än på turneringar. Kan tänka mig att jag ligger back eller plus minus noll på turneringar allt som allt.

 

Kommer uppdatera hur det går i turneringarna och Cashgamet under tiden också. Hoppas ni klonkar ikväll!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste bara meddela att även jag kommer ta del av denna converter, hoppas det går bra. Lycka till med målen :-)

 

Hehe tack så mycket.

 

Är ute ur båda turneringarna nu. Prima gick kasst efter uppdublingen. Åkte ut med 77 mot 66 på bärdan 236 efter stor raise pre av mig. Jaja. Åkte på 13 plats i Shorthanden. Låg ganska bra till så det kan ha varit inödigt av mig. Hehe min bästa placeringen ever i den turneringen iallfall:-D. Ska lira CG nu, watch out!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentaren. Ska du stanna på 2.5/5 bttw. Läste att du hade tankar på att kliva upp?

 

 

 

Stannar nog en stund till på 2.5-5, fick smaka stor penis när jag var uppe o småskottade lite där förra månaden, eller ja inte utspelad men coolers och liknande för ca 8-10K totalt, kulish :) men men nån gång går jag upp ;)

 

Tills dess får ni undvika mig på borden helt enkelt *kaxar* ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå:-D. Har precis dragit igång några turneringar och så tänke jag skriva ett inlägg om målden för december och likande. Lirade som sagt inget mer igår och har inte lirat något idag heller. Spelar shorthanded-turneringen på SS nu. Har tappat ner till 930. Spelar en 7.5 k gurantied på Nordic. Den har jag nästan dubblat upp i.

 

Har inte så många mål för december men några:

  • Plussa 15k kronor på 2.5/5
  • Komma till finalbord i Shorthanded-turneringen på SS
  • Komma top 4 i duellen på SS
  • Komma ITM i någon turnering på NordicBet.
  • Spela 80 timmar poker

 

Som ni märker har jag inte så stora krav på turneringarna. Jag är betydligt bättre på CG än på turneringar. Kan tänka mig att jag ligger back eller plus minus noll på turneringar allt som allt.

 

Kommer uppdatera hur det går i turneringarna och Cashgamet under tiden också. Hoppas ni klonkar ikväll!:-D

 

Hoppas och tror du klarar detta och lite till. Tror du klarar upp emot 20k i och med lovet om spelet håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddagens. Kunde inte komma in på PF igår så jag skriver resutat och likande idag istället. Cashgamet gick väldigt bra igår kväll. Plussade 3300 kr. Tyvärr backade jag 330+10$+20$= cirkus 550 kr på turneringar. Dagsreslutat blir alltså 2750. Känns nice att börja December bra:-D. Har fått lite pikar i skolan om att jag har för lågt Cashgame-mål. Om det skulle visa sig att jag når det snabbt så får jag väl höja efterhand.

 

Idag blir det inte så mycket spel. Har religionsprov imorgon (Kristendom och Judendom, hell yeah:-D ). Har iallfall bestämt att jag ska spela shorthanded-turneringen vid halv 8 o plugga samtidigt, trots att jag vet att jag inte kommer komma ITM iallfalll:-D. Om jag känner mig färdigpluggad efter det så kanske jag lirar en session CG också. Har två händer från gårdagen som jag ska posta också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...