MyrStack Postad 17 November , 2007 Rapport Postad 17 November , 2007 Tycker det är lite fel att prata om att "vara vinnande på en viss nivå". På alla nivåer finns både bra och dåliga spelare. Om man väljer att bara spela mot dåliga spelare som gör stora fel som man kan se och som man inte själv gör behöver man i princip inte spela en enda hand för att konstatera att man är vinnande mot just det motståndet. Man kan se en ganska stor skillnad på spelet på olika nivåer. Jag brukar lira NL200, NL400 och ibland NL 1000. oftast på 4a bord och om man jämför det med NL25 eller kanske NL50 så är skillnaden helt klart synlig. Men jag tror att skillnaden är mindre än vad många tror. Jag lirade NL100 only ett ganska långt tag innan jag började lira NL 200 och märkte ingen större skillnad. Stammisarna är lite bättre men fortfarande mycket underbar fisk! Citera
Ormbunke Postad 17 November , 2007 Rapport Postad 17 November , 2007 Vad ska du göra när dom inte spelar då , eller när dom har gulat ??Sen så är det vä'l svårt att veta om man är vinnande utan att spela eller ?? Du menar när alla dåliga spelare slutat och det bara finns bra spelare kvar? Tja, då slutar nog jag också Man kan se en ganska stor skillnad på spelet på olika nivåer. Jag brukar lira NL200, NL400 och ibland NL 1000. oftast på 4a bord och om man jämför det med NL25 eller kanske NL50 så är skillnaden helt klart synlig. Men jag tror att skillnaden är mindre än vad många tror. Jag lirade NL100 only ett ganska långt tag innan jag började lira NL 200 och märkte ingen större skillnad. Stammisarna är lite bättre men fortfarande mycket underbar fisk! Stor skillnad... men ändå inte! Nej men jag förstår vad du menar. På låga nivåer kan det vara så att man är vinnare på de flesta borden man sätter sig vid men på högre nivå måste man välja bord lite mer noggrant. På en nivå där du vinner på de flesta borden kan du ju säga att du "slår nivån". På en nivå där du vinner på säg 30% av borden slår du generellt inte nivån om man pratar om att spela mot random motstånd men du kan ändå vara enkelt vinnande om du kan identifiera fiskarna och bara spela vid deras bord. Citera
tok_junior Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 Jag har upptäckt att NL25 eller NL50 betyder olika saker när man pratar med olika människor. När jag säger NL50 menar jag 0.25/0.50, då jag spelar på PS när man har 100BB i maxinköp. Folk som spelar på Party verkar säga NL25 och 0.25/0.50. Vad är den vedertagna standarden? Citera
mr_telefon Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Jag har upptäckt att NL25 eller NL50 betyder olika saker när man pratar med olika människor. När jag säger NL50 menar jag 0.25/0.50, då jag spelar på PS när man har 100BB i maxinköp. Folk som spelar på Party verkar säga NL25 och 0.25/0.50. Vad är den vedertagna standarden? NL50 är 0.25/0.50. Citera
MikeTime Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 NL50 är 0.25/0.50. ...och de som spelar på SvS då? Hur beskriver man bäst nivå då? Citera
tok_junior Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 ...och de som spelar på SvS då? Hur beskriver man bäst nivå då? Såvitt jag har förstått beskriver man nivån på SvS som ganska låg Citera
AdslVerbe Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Undra om Doyle Brunson är en vinnande livespelare EGENTLIGEN, eller om han bara har haft tur? Citera
MikeTime Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Såvitt jag har förstått beskriver man nivån på SvS som ganska låg Din lilla skämtare där.... ....var rätt kul faktiskt! Citera
Recommended Posts