valterego Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Både AYWKBTTOD och Dead Kennedys tillhör toppskiktet. Vidare är jag också svag för Mighty Mighty Bosstones och Dropkick Murphys. Sen tycker jag Creedence Clearwater Revival är stöddigt. Likaså Soundtrack of Our Lives. Allra längst upp ligger nog trots allt Sonic Youth och Social Distortion. Av omogna bandnamn tycker jag är min favorit Soul City Bajs Boys. Sug på det. Citera
Joey Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Manic Street Preachers tode vara svårslaget som bandnamn. Sämsta får jag återkomma om. Citera
thefievel Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Onkel Kånkel and his kånkelbär?? Citera
eurythmech Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Mighty Mighty Bosstones är ett jättebra namn. Citera
tobbe102 Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 ?Såg svaret nu, tackar. En dag när man ägnar sig helhjärtat åt cannabisrökning. Oops, redan besvarad. Citera
Verbal__Kint Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 En dag när man ägnar sig helhjärtat åt cannabisrökning. Oops, redan besvarad. Tack ändå Citera
Belöna Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 "Mobbade barn med automatvapen" Unikt namn Citera
FreePlopp Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 1. Suburban Kids With Biblic Names Det räcker... Citera
FreePlopp Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Förresten... Något som får mig att äcklas är; 1. Amy Diamond (Visst, nu heter hon så på riktigt, men när någon nämner det namnet så vänder sig magen ut-och-in.) Citera
eurythmech Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 MBMA funderade jag på att nämna tidigare, halvbra! Suburban Kids With Biblical Names är det väl om man ska vara en nitt, men hur som helst, mycket bra val. Borde ha nämnts tidigare. Citera
ulaf Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Hur kul är det att orka säga "Jag lyssnar på Surburban Kids With Biblical names" varje gång nån frågar. Förkortningen SKWBN är ju inte direkt mild på tungan heller. Och vad är felet på Amy Diamond, flera av "hennes" låtar är apbra. Citera
ulaf Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 lol Megadeth eurythmics? koppling? Citera
Weedobooty Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Det här är ju från förhistorisk tid, men när "Festfolket" bytte namn till "ABBA" tycker jag dom gjorde ett stort kliv från enda änden på skalan mot den andra. Citera
Jennez Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Bra: Dream Theater. Passar fint till musiken också. Dåligt: New Kids On the Block (NKOTB). Marky Mark är ju sjukt patetiskt. Killen också. Skäms som fan för att det var min första CD-skiva. Citera
Clemens Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Meanwhile, back in communist Russia. Youthmovies soundtrack strategies Two gallants clap your hands say yeah Massive attack Slowdive Refused My bloody valentine Jeniferever Citera
devalanteriel Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Att döpa sig efter mannen som uppfann såmaskinen, dvs Jethro Tull, ska ge rätt mkt creds också. Citera
bossbaver Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 - Counting crows... CP bra band, men wtf, hur går tankegången när man krystar fram ett sådant bandnamn liksom... Citera
Ruterkung Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 - Counting crows... CP bra band, men wtf, hur går tankegången när man krystar fram ett sådant bandnamn liksom... I Maximum Counting Crows så sägs det för att det var någon sjuksköterska (om jag minns rätt) som sa något om att nåt (kommer inte riktigt ihåg vad, livet kanske) är lika meningslöst som counting crows. I låten A Murder Of One sjunger de följande; Well, I dreamt I saw you walkin' Up a hillside in the snow Casting shadows on the winter sky As you stood there counting crows Me like, Me like. Citera
uven Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 "16 Blåsare Utan Hjärna" är en favorit. Citera
Hakflem Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Jag tycker att Fall Out Boy är fint pga Simpsons-kopplingen. Tyvärr är ju gruppen fenomenalt kass. Citera
Donner Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Lyssnade på ett death metalband som hette "Cancer" för typ 15 år sen. Nu idag tycker jag det är ett jäkligt smaklöst o kasst namn. Bland de bättre namnen tycker jag proggbandet "Fläsket Brinner" är kanon. Och även punkgruppen "Rasta Hunden". Citera
Pey Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Bikini Kill, mitt slutgiltiga bidrag till bra bandnamn. Citera
Recommended Posts