Gå till innehåll

M1978 nöter sng turbos


m1978

Recommended Posts

Blivit väldigt inspirerad av att läsa allas dagböcker här inne å tänkte starta en själv för att klara att hålla diciplinen som jag har väldigt svårt för annars.

 

Min tanke är som rubriken visar att sitta å nöta sng på låg nivå, var uppe å svirade lite för högt för min br tidigare å gick inte så bra plus att jag kom in i en sjuk downswing där allt gick åt helvete, tog då ut alla mina poker pengar från aktuell sida och inte spelat där sen dess.

 

För några veckor sen hade Pf en frirulle då jag placera mig i pengarna å vann hela 9 dollar haha :lol:

Dom 9 dollarna har nu iaf blivit 320 på sng vilket är ca 50 inköp på den nivån.

Ska väl sitta å nöta 6 ganska länge nu har jag tänkt å inte gå upp i nivå för snabbt utan bli riktigt stabil först.

Får se om jag hittar lite intressanta händer att lägga in med tiden, brukar inte ha så jätte mycket tid över till poker numera då jobb tar upp mycket tid men jag ska ta så mycket tid jag kan.

 

Kan börja med att posta två senaste dagarnas resultat

 

12/11 +100$

13/11 + 50$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl lag på att börja sin dagbok med en skit hand va?

 

 

Bord '67176248 1' 9-max Plats #9 har knappen

Plats 1: rEtAaArD (1450 i marker)

Plats 2: redsoxxx04 (3235 i marker)

Plats 3: Medrohno (1620 i marker)

Plats 5: snafu0815 (1460 i marker)

Plats 6: kikilea711 (1550 i marker)

Plats 7: Gnumsploitz (1105 i marker)

Plats 8: tomy313 (1455 i marker)

Plats 9: RJV 21 (1625 i marker)

rEtAaArD: lägger lilla mörken

15redsoxxx04: lägger stora mörken 30

*** HÅLKORT ***

Utdelat till rEtAaArD [Ad Ah]

Medrohno: lägger sig

snafu0815: synar 30

kikilea711: lägger sig

Gnumsploitz: lägger sig

tomy313: lägger sig

RJV 21: lägger sig

rEtAaArD: höjer 90 till 120

redsoxxx04: synar 90

snafu0815: höjer 180 till 300

rEtAaArD: synar 180

redsoxxx04: lägger sig

*** FLOPP *** [Jh 7d Tc]

rEtAaArD: passar

snafu0815: satsar 360

rEtAaArD: höjer 790 till 1150 och är all-in

snafu0815: synar 790

*** TURN *** [Jh 7d Tc] [Qh]

*** RIVER *** [Jh 7d Tc Qh] [4s]

*** VISNING ***

rEtAaArD: visar [Ad Ah] (ett par i äss)

snafu0815: visar [As Ks] (en stege, tia till äss)snafu0815 vann 3020 från pott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi här?

 

Bord '67179623 1' 9-max Plats #7 har knappen

Plats 1: 1ddqd (2125 i marker)

Plats 3: BLUDEVlL (3190 i marker)

Plats 5: rEtAaArD (4520 i marker)

Plats 6: rage4dorder (1500 i marker)

Plats 7: Slowhand100 (975 i marker) is sitting out

Plats 9: tower_1978 (1190 i marker)

tower_1978: lägger lilla mörken

751ddqd: lägger stora mörken 150

*** HÅLKORT ***Utdelat till rEtAaArD [Qh Kc]

BLUDEVlL: lägger sig

rEtAaArD: höjer 300 till 450

rage4dorder: höjer 1050 till 1500 och är all-in

Slowhand100: lägger sig

tower_1978: lägger sig

1ddqd: lägger sig

 

Täcker killen och har mycket att spela med även om jag förlorar denna hand, vet ju att jag är i underläge

Fold eller syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker KQ e riktigt svår. Tror att jag slänger den pre även om det kan vara för vekt. Som spelat synar jag nog, men väldigt marginellt imho.

 

GL btw, denna ska följas.

 

 

Jag gillar egentligen inte alls att spela KQ men då jag är chip leader vid bordet och bara sex spelare kvar känns det som en spelbar hand. Får jag sen en höjning mot mig av en som har mer marker är det en ganska enkel fold men eftersom det var mot en shortstack så valde jag att gambla lite å ta syn.

 

Han hade hur som helst JJ och jag träffa Q på flop så denna gång gick det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gör man mitt klassiska misstag som jag ska försöka bearbeta bort med den här dagboken, spela när jag är ordentligt tiltad.

Haft en riktig skit kväll då mina AA förlorat mot AK. AK torskat mot AQ osv osv osv och flera gånger på bubblan. Ändå startar man 4 nya bord å sitter här å svär, men men ska försöka komma bra i dom här annars blir det sängen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gör man mitt klassiska misstag som jag ska försöka bearbeta bort med den här dagboken, spela när jag är ordentligt tiltad.

Haft en riktig skit kväll då mina AA förlorat mot AK. AK torskat mot AQ osv osv osv och flera gånger på bubblan. Ändå startar man 4 nya bord å sitter här å svär, men men ska försöka komma bra i dom här annars blir det sängen

jag vet hur det är, har varit så i början av kvällen. riktigt sjuka utdragningar. stängde ner tog en paus, nu har man hamnat 65-70% itm. mest andra platser men är plus $146 nu så det är bara att vinna tillbaks nu.

 

GL & WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet hur det är, har varit så i början av kvällen. riktigt sjuka utdragningar. stängde ner tog en paus, nu har man hamnat 65-70% itm. mest andra platser men är plus $146 nu så det är bara att vinna tillbaks nu.

 

GL & WP

 

 

Härligt att det gått så bra mot slutet för dig.. kom itm 3 av mina 4 sista och tog igen nästan hela tappet så sluta bara några få dollar minus och det är jag nöjd me då turen verkligen inte varit på min sida ikväll.

Nu blir det sängen jobbet kallar imorrn, lycka till om du lirar mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att det gått så bra mot slutet för dig.. kom itm 3 av mina 4 sista och tog igen nästan hela tappet så sluta bara några få dollar minus och det är jag nöjd me då turen verkligen inte varit på min sida ikväll.

Nu blir det sängen jobbet kallar imorrn, lycka till om du lirar mer

jo jag lirade en del till o lyckas knipa fem andraplatser i rad och sen en vinst. $22sitngoes. så jag är nu $226 plus ikväll efter lite smällar tidigare. men det blir nog en timme grind till =)

 

upp med lite HH's om du lirar imorron så man kan analysera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående AA-handen. Varför trycker du inte en gång till där? Känns dumt att ha två fi med sig till flop (även om det nu inte blev så).

 

KQ hade jag nog slängt pre, sex kvar och ingen brådska, låte shortisarna slå ut varandra lite till. Som spelat syn.

 

 

 

Normalt sett trycker jag AA handen där men jag vet inte jag fick nåt infall att jag skulle maskera min hand lite genom att bara syna och sen kunna checka oavsett flop då jag sitter i tidig position och låta han betta å sen ställa om.

Nu blev det ju inte mot 2 fi utan bara 1 och han synade ju glatt all in med sin hålstege och hade nog synat en all in preflop oxå så jag antar att förlusten var oundviklig?

 

KQ handen är ytterst tveksam spelad då jag verkligen inte gillar handen men var ganska lite action vid bordet så ville ta tag i spelet lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det forum ranking på 24h.. efter två hyffsade placeringar i dom två första 7a å 11a åkte jag ut bland dom första i förra och har en stor revanch lusta då det var en riktig skit hand jag åkte på.

Floppar stegen me 10 J Q på flop å AK på hand men blir utdragen av runner runner kåk AQ.. nu du Hakon =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett trycker jag AA handen där men jag vet inte jag fick nåt infall att jag skulle maskera min hand lite genom att bara syna och sen kunna checka oavsett flop då jag sitter i tidig position och låta han betta å sen ställa om.

Nu blev det ju inte mot 2 fi utan bara 1 och han synade ju glatt all in med sin hålstege och hade nog synat en all in preflop oxå så jag antar att förlusten var oundviklig?

 

KQ handen är ytterst tveksam spelad då jag verkligen inte gillar handen men var ganska lite action vid bordet så ville ta tag i spelet lite

 

Ja som spelat är det ju oundvikligt med bad beaten med AA. Att maskera med AA tycker jag är tomtigt, speciellt mot eventuellt två fi. Kan ha hänt någon gång i BB att jag bara synat när jag bara har en fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hand från igår som jag undrar lite hur ni andra skulle ha spelat? Har tyvärr ingen HH men har handen ganska bra i huvudet..

 

4 spelare.. blinds 200/400.

 

Knappen har ca 3000

Jag på lilla har 2400

Stora är chiplead med över 5000

och killen bakom bb är short med 930 och är först att agera handen som kommer.

 

Han höjer upp till 800 och sparar alltså 130!?!?!?

Knappen foldar

Jag har KQ off.. vad gör jag?

 

Foldar jag den å hoppas att chipleadern på bb synar å tar ut honom?

Synar hans 800?

Höjer för att isolera mig mot bara honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bord '67377349 1' 9-max

Plats #1 har knappen

Plats 1: rEtAaArD (1395 i marker)

Plats 2: Swerver2007 (925 i marker)

Plats 3: eastharbor (2140 i marker)

Plats 4: pudel (1400 i marker)

Plats 5: lunaluce (1360 i marker)

Plats 6: OnTheHustle (1400 i marker)

Plats 7: ubjaxed (1355 i marker)

Plats 8: robbertus (2305 i marker)

Plats 9: DonCorl€on€ (1220 i marker)

Swerver2007: lägger lilla mörken

15eastharbor: lägger stora mörken 30

*** HÅLKORT ***Utdelat till rEtAaArD [As Ad]

pudel: lägger sig

lunaluce: lägger sig

OnTheHustle: lägger sig

ubjaxed: synar 30

robbertus: lägger sig

DonCorl€on€:

lägger sig rEtAaArD: höjer 90 till 120

Swerver2007: synar 105

eastharbor: lägger sig

ubjaxed: synar 90

*** FLOPP *** [Kc Qh Kh]

Swerver2007: satsar 805 och är all-in

ubjaxed: lägger sig

rEtAaArD: ???

 

Vad är era tankar om denna hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar den. Bättre att trycka själv än mot något viktat mot en coinflip eller sämre. Det är svårt att få riktig respons på HH om man inte spelar högt. Välj ut någon speciell du funderat mycket på och skriv allt du du tänker på i handen och lägg upp i handanalys-delen så får du nog fler kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar den. Bättre att trycka själv än mot något viktat mot en coinflip eller sämre. Det är svårt att få riktig respons på HH om man inte spelar högt. Välj ut någon speciell du funderat mycket på och skriv allt du du tänker på i handen och lägg upp i handanalys-delen så får du nog fler kommentarer.

 

 

Jo jag har märkt att man måste heta typ cassano eller carldenstore eller något sådant för att få respons här =)

Får gå upp i nivå helt enkelt å gula igen haha..

Men ska försöka hitta någon intressant hand när jag spelar och skriva om den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hand från igår som jag undrar lite hur ni andra skulle ha spelat? Har tyvärr ingen HH men har handen ganska bra i huvudet..

 

4 spelare.. blinds 200/400.

 

Knappen har ca 3000

Jag på lilla har 2400

Stora är chiplead med över 5000

och killen bakom bb är short med 930 och är först att agera handen som kommer.

 

Han höjer upp till 800 och sparar alltså 130!?!?!?

Knappen foldar

Jag har KQ off.. vad gör jag?

 

Foldar jag den å hoppas att chipleadern på bb synar å tar ut honom?

Synar hans 800?

Höjer för att isolera mig mot bara honom?

Förmodligen A3 - A9 off eller dyl, skulle nog hitta folden o hoppats på storstacken, å andra sidan så är det tight som fan.. Men det är vad jag skulle gjort.

 

Pstars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kändes som för kraftigt bet för att ha en kung iaf.. synade å han visa färgdrag med A2 som han självklart satte på turn.

Vad tycker du om handen jag la upp innan den då? eftersom du är den ända som verkar vilja kommentera mina hh :roll:

 

Känns inte som han bettar med en K på hand där, vore ganska dumt om han nu gjorde det, om han vill ha in pengar i potten o vet att du visar styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...