sturedenstore Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Här är en hand som jag har väldigt svårt att släppa.. Känns som att jag spelar den fullständigt uselt men samtidigt inte. Har otroligt svårt att sätta honom på kåken pga hur handen utspelar sig och vill man verkligen släppa värde och bara syna hans höjning? Har han lägre färg ofta nog här för att min raise ska vara motiverad eller tittar man in i kåken varje gång? I övrigt har jag inga direkta reads på killen. ***** Hand History for Game 497202929 ***** $500 NL Texas Hold'em - Tuesday, Nov 6, 17:52:54 ET 2007 Table Diana 25 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 4 Seat 1: Burgendy ( $1000 ) Seat 2: birro6 ( $421.65 ) Seat 4: Petter476 ( $301.55 ) Seat 5: HerrGÃ¥rman ( $794.5 ) birro6 posts small blind [$2.5]. Petter476 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Burgendy [ Ac 2c ] HerrGÃ¥rman calls [$5]. Burgendy calls [$5]. birro6 raises [$12.5]. Petter476 folds. HerrGÃ¥rman calls [$10]. Burgendy calls [$10]. ** Dealing Flop ** [ 8c, 6c, Qs ] birro6 checks. HerrGÃ¥rman checks. Burgendy checks. ** Dealing Turn ** [ 8d ] birro6 bets [$20]. HerrGÃ¥rman calls [$20]. Burgendy calls [$20]. ** Dealing River ** [ 5c ] birro6 checks. HerrGÃ¥rman bets [$30]. Burgendy raises [$125]. birro6 folds. HerrGÃ¥rman raises [$190]. Hur ska man tolka denna? Burgendy raises [$430]. ??? Hur dåligt är det här spelet? Känns också som jag fiskar lite väl mycket i handen och borde kanske lagt turn, men koncentrera er på riverspelet tack. Citera
Ängeln17 Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Känns också som jag fiskar lite väl mycket i handen och borde kanske lagt turn, men koncentrera er på riverspelet tack. Du får ju oddsen 4/1 i syn på turn plus de implecita, så varför skulle det va fel? Däremot undrar jag varför du inte betar ut på floppen när du får nötfärgsdraget? Som spelat så hade jag inte höjt sista gången utan bara synat. Tror inte man får syn av sämre hand tillräckligt ofta mot syn/raise av bättre hand för att det ska vara motiverat ur EVsynpunkt. Du fick nog samma note som jag på HerrGårman. Fisk som gärna slowspelar set på dragig bräda . Citera
sturedenstore Postad 14 November , 2007 Författare Rapport Postad 14 November , 2007 Betar inte floppen för att variera mig lite bara, 9 av 10 betar jag där. I vanliga fall så synar jag också bara hans sista raise. Problemet är ju bara att jag inte kan förstå hur någon vid sina sinnes fulla bruk skulle spela set alternativt Q8 som i den här handen. Därför fick jag för mig att han nog har lägre färg ganska ofta och blev girig eftersom jag vet att folk har otoligt svårt att släppa en så "stark" hand. Men som du säger är syn förmodligen det rätta spelet även om han spelar så sjukt märkligt. Citera
Akim Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Raise pre, Bet flop. Som spelat syna enbart hans reraise. Citera
fcmange Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Fold pre men raise funkar också ibland Bet flop. Men som spelat synar jag hans riverraise Citera
Jacob123 Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 som spelat synar hans reraise på river.. Citera
sturedenstore Postad 14 November , 2007 Författare Rapport Postad 14 November , 2007 Känns som att alla är ganska eniga. Och det är ju helt klart min normala linje att höja pre, beta flopp och endast syna raisen på river. Just den här handen satte jag mig verkligen på pottan och det kostade ju lite.. Ändå läste jag honom ganska så rätt då han inte hade Q8, 88 eller 66. Inte heller 86 eller 85 utan killen träffade den perfekta rivern till sin 55 Citera
Dead-Inside Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Alltså, vad fan är det han ska ha kåkat? Sitter och tittar på handen och ser inte vad det är han ska ha klonkat en kåk med faktiskt. Med det sagt, syna reraise på river, du får bara syn av kåk. Är typ alltid triss/tunnvalue eller råbluff. Citera
litch Postad 14 November , 2007 Rapport Postad 14 November , 2007 Alltså, vad fan är det han ska ha kåkat? Sitter och tittar på handen och ser inte vad det är han ska ha klonkat en kåk med faktiskt. QQ 66 ?!? Citera
gazzaflush Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 QQ 66 ?!? Jo,och du tror han skulle spelat dom korten på det sättet? Jag blundar och önskar att han har lägre flush och synar, men jag spelar inte den här nivån heller. Det som funderar mig är som jag skrev, varför checkar han isåfall ett set eller tvåpar på flopp på det brädet? Edit, såg resultatet nu i efterhand. Citera
Cleburne Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Köra raisekrig med färg på parat bräde=självmord. Citera
Recommended Posts