Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelar på Pokerchamps men måste ta ut alla pengarna nu.

Jag är nyfiken på säkerheten i de olika alternativen:

Wire transfer: Sidan skickar pengarna till mitt bankkonto? Är det pålitligt och säkert?

Cashier check: Sidan skickar pengarna direkt till mig med posten i form av en check? Hur är detta?

Neteller: Stämmer det att man måste faxa pass till Neteller innan man kan få kortet? Min dator är ett vrak utan säkerhet, känns lite osäkert.

Inga avgifter när man cashar ut på Pokerchamps nu.

tack på förhand

Postad

Cashier check tror jag är dyrt som***

Wire transfer har jag inte använt så jag kan igentligen inte kommentera.

Om du har pokerchamps huvudkonto i kr (Om det nu går att ha det) så är det antagligen billigaste sättet.

Neteller eller Moneybookers funkar fint, men det låter på dig som att du frirullat upp pengarna. Pokerchamps kräver att du måste ha gjort insättning den vägen tidigare. Pokerchamps->Neteller är gratis, men Neteller->svensk bank kostar 1,9%.

Postad

Jag har inte svaret på din fråga, men lite input angående Neteller. Ja, du måste faxa ditt pass. Sen måste du skaffa deras kort eller knyta ditt bankkonto till ditt Netellerkonto. Lite meckigt, men det går.

Sen tycker jag att det försvinner mycket pengar på vägen på Neteller. Först växlas dina pengar till Canadensiska dollar och sen till kronor och dom tar naturligtvis en slant i varje led.

Ett tips förresten: försök aldrig logga in på ditt Netellerkonto om du befinner dig i USA. Kommer du in från en amerikansk IP-adress, så låses kontot och du kan inte låsa upp det förrän du är hemma igen.

Postad

Jag har testat en gång att få en check - banken löste bara in checkar i SEK och EUR, så det gick inget vidare. Gjorde då en Bank transfer - mycket smidigt och pengarna direkt på kontot. Man uppger vissa säkerhetskoder som man skapar på bankens hemsida och endast gäller för ditt konto och det hela kändes säkert iaf :roll:. Det kan ju vara vettigt att skapa ett nytt konto (om du har möjlighet till det) som du endast använder till detta och sedan tar bort igen efter att transaktionen är genomförd.

Postad
J

Sen tycker jag att det försvinner mycket pengar på vägen på Neteller. Först växlas dina pengar till Canadensiska dollar och sen till kronor och dom tar naturligtvis en slant i varje led.

Det försvinner ingenting extra än de 1,9% jag redan nämnt.

Det kan försvinna mer om man hållit på och fibblat med olika valuta på netellerkontot än den valutan man har på pokerkontona.

Postad

Jag vet inte hur stor din rulle är men om du kör på Neteller så har du låga limits ($1000 per uttag och max några tusen dollar på kontot) om du inte har ett extended account, dvs ett där du knutit ett bankkonto till kontot. Det tar 2-5 bankdagar att fixa det. Men först måste du antagligen som sagt faxa in en kopia på pass eller en räkning för att komma igång.

Annars känns Neteller väldigt säkra om du är orolig för sånt, de ringer hem till mig och ställer säkerhetsfrågor var och varannan gång jag gör något.

Villkoren för wire transfer och check står på cashout-sidan hos PokerChamps.

Postad

Tipset från mig är att undvika check. Svenska banker vill inte gärna ta emot utländska checkar eftersom de ofta är förfalskade/saknar teckning/"kommer från konstiga spelbolag"

Jag röstar på wire transfer :D

Postad

Det var en Kanadensisk bank som höll med neteller kortet tidigare, men så är inte fallet längre med globewallet. Så om man för över för att ta ut på kortet är det inte dubbelväxling längre vad jag förstår.

Postad

Lite OT, men jag antar att Skalles orsak till att casha ut fr Pokerchamps är att de går ihop med Betfair och därmed lägger ner siten i december. Hur ska ni som spelar där göra?

Är Betfair ett bra alternativ att fortsätta på (CG nl50 och i viss mån trnys) i och med bonusen på $1000 man får om man byter till Betfair?

Hur går man tillväga för att få bonusen ifråga, tycker att deras instruktioner är lite dåliga och Betfair.com ger hlr ingen bra info.

Tack

Postad
Lite OT, men jag antar att Skalles orsak till att casha ut fr Pokerchamps är att de går ihop med Betfair och därmed lägger ner siten i december. Hur ska ni som spelar där göra?

Är Betfair ett bra alternativ att fortsätta på (CG nl50 och i viss mån trnys) i och med bonusen på $1000 man får om man byter till Betfair?

Hur går man tillväga för att få bonusen ifråga, tycker att deras instruktioner är lite dåliga och Betfair.com ger hlr ingen bra info.

Tack

Vaddå bra alternativ? Dunno det är ju samma nätverk.

Betfair köpte upp PC för 100år sen. Enda som finns kvar är skinnet.