Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag är en ganska så ny i pokervärlden (10 mån) och har mer el mindre enbart spelat SnG och MTT. Har provat många nätverk under denna tid. Har klart mest spelat på Ongame vars SnG.s har fått min BR att växa till ca 5.000$.(Ingen Ferguson utan började med 500$ :lol: )

Jag tänkte nu prova CG på allvar för första gången och börja med NL50 och NL100 för att förhoppningsvis snart kunna gå vidare till NL200.

Tar tacksamt emot tips på vilket nätverk som rekommenderas? Tänkte mest på var det är mest lättspelat, men även andra aspekter som bonusar,"känsla",support o s v är av intresse. Även svårare lättare tider på dygnet. Föredrar fullbord ska jag tillägga.

Jag har själv kommit fram till följande, vilket dock bara är efter 2-3 veckor:

*Ongame känns ok. Väldigt varierande. Har man väl lärt känna spelarna borde det vara överkomligt. Lättare kvällstid än dagtid.

*Stars och FTP kändes tuffare för mig. Inte fick man dra billigt och inte fick man betalt för drag som satt på samma sätt som på Ongame.

*PartyPoker Kanske haft tur de timmar jag spelat, men här var det löst värre.

Kändes som att varje fullbord hade 3-5 spelare man vinner mot i längden...

Tar tacksamt emot andra intryck.