Gå till innehåll

Stora speltråden!


FreePlopp

Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite frågor om wii, skulle bli glad om jag åtminstånde får svar på en av dem :-P

 

Fråga 1

Är ett stort Super Mario fan och undrar om det är värt att köpa ett wii för att i främsta syfte spela/varva Super Mario Galaxy?

 

(Köpte Gamecube bara för att få spela Mario och Zelda spelen, detta blev lite av en besvikelse då jag inte tycker Sunshine är särskilt roligt över huvudtaget och Twilight Princess har jag bara orkat spela halva spelet.)

 

 

Fråga 2

Har man nåt nöje att köpa Twilight Princes till wii om man spelat halva till GC?

 

 

Fråga 3

Finns/kommer det något bra spel man kan spela online?

 

(Såg att man kommer kunna spela mario kart online :-D )

 

 

Sista Frågan

Brukar sitta och lira mario party och mario kart till GC med syrran så jag undrar om det finns några lättare och roliga spel som man kan spela tillsammans med nån som inte är nån bra gamer?

(Mario Party och Wii sports går ju alltid)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Total Annihilation

Age of Empires

Civilization

.....

Alla till PC för typ hundra år sedan (ja jag är "lite" gammal).

några till som stulit ens liv :D

Empires: Dawn of Modern Age

Age of Empires II: The Conquerors

Americas Army

Team Fortress

 

några från början av 90-talet:

The Manager

Railroad tychoon

Warlords

Warcraft

Heretic

 

Så fanns det väl nån på 64an som man fastnade för länge

Impossible Mission II

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa PC-spelen genom tiderna imo~

 

MMO:

1. Anarchy online

2. Anarchy Online

3. Anarchy Online

4. Lineage 2

5. Everquest

6. Vanguard

7. DaoC

 

FYP

 

AO är det enda mmorpget jag ahr lirat som inte är på tok för enkelt med gulliga figurer som man klickar runt på skärmen med.

 

Lineage 2 får hedersomnämnande eftersom det tog över ett år innan första snubben på Korea servrarna blev maxlevel. Sen att botxping/moneyfarming gör spelet ospelbart idag är en annan femma, det var br anär det kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Manager kan vara det basta spelet nagonsin, saaaaaaaaaaa otroligt bra... trodde fan inte nan annan visste vad det ar!

 

...ja jösses, vi kunde flockas runt en 386:a, hur många nätter och helger stal inte det spelet.

 

nutidens managerspel?:

Webbsajt köper fotbollslag

 

Fotbollslaget Ebbsfleet United, som spelar i engelska Blue Square-ligan, kommer i framtiden att styras från webben.

 

20 000 personer har bidragit ekonomiskt till sajten Myfootballclub.co.uk och nu har pengarna, 700 000 pund, gett ett 51-procentigt aktieinnehav i klubben.

 

Sajtens medlemmar kommer nu att rösta om spelarköp och försäljningar och även ta ut laget. Managern Liam Daish får dock stanna på sin post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel som jag saknar och får nostalgirysningar bara jag tänker på är Nuclear War, Populus och Megalomania. Tror det börjar bli dags att damma av den gamla amigaemulatorn igen. Och såklart Oil Imperium och Ports of Call.

 

Här sammanfattar du hela min uppväxt innan man börja supa och försökte få ligga.

 

För att fina dessa fina minnen sticker jag och köper super mario galaxy efter jobbet idag. Har sett det och måste ge nintendo cred för att de revolutionerar plattformsspelen med snygg men enkel grafik i en tid där allt bara skall vara häftiga filmklipp. Spelglädje ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ingen nämnt Pizza Tycoon (stavning) för??? Baka den snyggaste och godaste pizzan så man kunde bygga ett Pizza-imperium? :roll::lol: ...... :shock:
För att det egentligen inte är ett jättebra spel? :-D

 

Men visst var det kul, tokskön humor hade det. Minns när jag satt bakom min 486:a och bakade storsäljande fyrakilospizzor som såldes för $25/styck, giftgasade mina konkurrenters restauranger om natten och gjorde trendriktiga recept med caviar och krusbär. Spelet slutade vara kul när jag kom på att det var lättare att bli rik snabbt på att smuggla "glass" (vapen) än att harva i restaurangbranschen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Sådär ja brut. Nu pratar vi RIKTIGA spel :)

bombjack gick ju att sitta på grymlänge. Däremot fick jag aldrig igång evighetsspel på gountlet med ngt annat än trollkarlen. jag känner mig alldeles för lite nerdig :)

När det gäller supermario så är var jag mest förtjust i 2an (tror jag det var... skaka så mkt du kunde när du hoppade på rätt ställe för att pengasäcken skulle innehålla mera guld).

Tänk va mkt enklare spelen var innan ens 14.40modemen fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick igång evighet på asteroids, defender(tror även vid extragubbe+smartbomb varje 15K helt säkert på 10-12k inställningarna). Fick evighet på Bombjack där jag spelade, det gick rätt långsamt men det var snålt på att dela ut specialen eller extragubbe.

Sedan fick jag igång evighet på hyperolympics(har jag för mig i alla fall), ej med knappar utan med runkspaken.

Gountlet klarade jag inte evighet på men kompisen klarade det med alven och trollet kanske fanns det andra som klarade det med andra gubbar. Var dålig på passiva spel och även spel där man behövde komma i håg banor eller hur fi attackerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man hängde ju väldigt mycket på alexander lukas, grönan, filmstaden, blijardpalatset, carlos och på lilla essingen på 80 talet(taxifiket).

Själv hade man just fått zx 81 och sedan spektrum och arcadspel var ju stort då. Kanske sitter ungarna inne framför datorerna i hemmen nu istället.

När de nya spelen kom så förlorade jag lite av interesset.

Fiskade ganska mycket också:oops:(man tejpar på ett snöre på kronan, funkade även i godisautomater mm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brut - Jag är HELT säker på att vi har träffats :)

Alexander Lukas var jag igentligen liiite för ung för, men man var ju där ändå emellanåt. KbK bodde jag mer eller mindre på. På taxifiket blev ngr kompisar utsparkade från efter att ha kramat gountlet dygnet runt på en kredit i 5dagar. De spelade i shift :)

På carlos satt jag 4timmar med Tetris på en credit, sen blev jag tvungen att avbryta för toalettakuten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...