Gå till innehåll

Cyntax lägger ner dagboken & startar blogg!

Cyntax

Recommended Posts

Jag skulle jättegärna ingå i en bettingfond :)

Testade en liten rolig grej tidigare i år. Spelade nån baseball match, men känner att det är för mycket lotto i det. Så jag gjorde ett expriment. Jag tog den dagens 14 matcher eller vad det var och satte en kaffepeng på alla underdogs. Döm av min förvåning när jag slog på datorn dagen efter och 12 utav 14 bets hade gått in!!!

Jag förstår inte riktigt hur bookiesarna tänker när de sätter 6 och uppåt gångern pengarna på tex basketmatcherna, när det gäller rak 1 eller 2a. De flesta lagen kan ju slå de andra lagen och gör ju så ofta.

Att 12 av 14 underdogs vann var en tillfällighet. Men om 4-6 av 14 underdogs vinner kan det räcka för att plussa ändå!

Hur ligger MLB i säsongen nu? Du kanske skulle göra ett excelark och bokföra alla matcher i MLB för att se om mitt bettingsystem kanske funkar i MLB? Skicka PM till mig med din adress till msn så kan vi chatta.

Bookies maximerar vinsterna och minimerar riskerna. Spelarna (oftast hemmalagets fans) spelar på sina idoler oavsett odds.

analysera, analysera , analysera , analysera !
Analysera är en utväg.

Jag har inte tid eller ork att analysera en jävla massa matcher.

Har inte hängt med riktigt, men spealde du alla dessa matcher? ALLA satt ju isåfall!?:shock:
Nej, det är först från post #133 som jag kommer att spela på riktigt. Allt före är bara på "papper".

Den post du hänvisar till så är oddsen i fetstil det som blev utfallet.

Hade jag spelat skulle jag spelat 2'a i match 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 och 12. I match 2, 6 och 11 en 1'a. $10 på så sätt hade gett oss +$35,70 den natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 511
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kvällens/nattens NBA...

pinbet23hz3.jpg

De odds som erbjöds då jag spelade var:

Detroit Pistons 1,435

Golden State Warriors 3,100

Toronto Raptors 2,060

Boston Celtics 1,860

Denver Nuggets 1,270

Portland Trail Blazers 4,400

Los Angeles Lakers 1,333

Los Angeles Clippers 3,700

/Cyntax

Länk till kommentar

Smart kille. vill du inte bygga en fin SB rulle?

Är det du som inte förstår eller jag som missförstår dig?

Att analysera matcher är inte enda sättet att vinna på sports betting. Trading funkar, där tar du öht inte hänsyn till över- och underodds. Surebets tar enbart hänsyn till relationen mellan givna odds och skiter helt i de underliggande sannolikheterna. System a la Cyntax analyserar inte enskilda matcher utan tar fasta på strukturella bias i oddssättningen.

Att analysera matcher för att fastställa underliggande sannolkikheter och på så sätt hitta överodds är bara ett av många sätt att vinna på sportsbetting. Dessutom är det väldigt omständigt.

Länk till kommentar

Är det du som inte förstår eller jag som missförstår dig?

Att analysera matcher är inte enda sättet att vinna på sports betting. Trading funkar, där tar du öht inte hänsyn till över- och underodds. Surebets tar enbart hänsyn till relationen mellan givna odds och skiter helt i de underliggande sannolikheterna. System a la Cyntax analyserar inte enskilda matcher utan tar fasta på strukturella bias i oddssättningen.

Att analysera matcher för att fastställa underliggande sannolkikheter och på så sätt hitta överodds är bara ett av många sätt att vinna på sportsbetting. Dessutom är det väldigt omständigt.

Bingo! Du skriver så vackert Klyka. Får jag gissa att du är jurist? ;)
Länk till kommentar

Bingo! Du skriver så vackert Klyka. Får jag gissa att du är jurist? ;)

;)

Har en fråga som jag slängt ut till diverse folk på MSN och alla ger olika svar:

Atlanta @ Toronto

Indians vs. Cowboys

Vilka är hemma- respektive bortalag i ovan nämnda matcher? Ska "@" och "vs." förstås på samma sätt? Hur? Är det olika beroende på vilken sport det handlar om?

Länk till kommentar

;)

Har en fråga som jag slängt ut till diverse folk på MSN och alla ger olika svar:

Atlanta @ Toronto

Indians vs. Cowboys

Vilka är hemma- respektive bortalag i ovan nämnda matcher? Ska "@" och "vs." förstås på samma sätt? Hur? Är det olika beroende på vilken sport det handlar om?

Toronto är hemmalag, helt säkert.

Troligen är Indians också hemmalag.

Vilken sport?

Länk till kommentar

@-notationen tror jag att jag såg i amerikansk fotboll på betfair. Vs-notationen skrev jag bara med påhittade lag.
Om du är osäker kollar du på http://sports.yahoo.com - dom skriver bortalaget alltid före, eller dom skriver bortalaget ovanför hemmalaget.

Exempel: Denver har hemmamatch mot Portland i NBA.

För övrigt är Yahoo jävligt bra på nordamerikansk proffssport!

Länk till kommentar

Detroit Pistons vs. Golden State Warriors har redan börjat.

Jag spelade $10 på Golden State till odds 3,10.

Detroit - Golden State 23-22 efter första quarten.

Ridå! Detroit krossade GS i andra quarten.

Detroit - Golden State 56-35 efter andra quarten.

Länk till kommentar

Finns det nåt ställe där oddsen de olika siterna erbjuder finns samlade? Typ om jag vill spela på en speciell match så kan jag kolla vilken site som erbjuder bäst odds.

Ja, det finns. Jag vwet inte var, men jag har sett det. Tror nån länkade till en sån tidigare på denna sida eller nån av de närmast föregående sidorna.

Länk till kommentar

Hittade lite siter där de jämför odds. Det är många för mig helt okända siter dock. Skulle ju helst (feg och tråkig som jag är! :lol: ) vilja jämföra odds mellan typ Ladbrokes, Unibet, SvS, Betssonmfl, ja typ de siter man har pokerkonto på.

Kan säga direkt att SvS har sämre odds än de andra du nämner. På samtliga events. Alltid. Utan undantag. Så den går bort.

Länk till kommentar

Det finns väl ungefär 1-2 spelbara odds hos SvS per dag. Förr i tiden fanns det tydligen mycket fler. SvS är t.ex. rätt så tröga på att sänka odds trots kraftiga rörelser på betfair.

Ok, du verkar ha bättre koll än jag. Hade bara svårt att tänka mig att det skiljer så mkt i de olika bookiesarnas skattningar av events, medan det är enorma skillnader i utbetalningsprocent (till SvSs nackdel). Men det du säger om att de är sega på att ändra sina odds har jag iofs hört, o de låter rimligt att det gör en del odds spelbara.

Länk till kommentar

Läste på Teos gästinlägg på betfairdaytrader att fördröjningen på TV4+ låg på 2-3 sek på fotboll.

Detta är fel. I de senaste Spanska matcherna stängs Betfair ca 45 sekunder före TV4 visar mål och ny handel är i full gång när till sist TV4 visar målet.

Svenska Spel verkar titta på TV4, så det finns ca 30 sek att spela på ny info innan spelet stängs för den som är snabb.

Läste det nyss t.ex.

http://forum.alltomspel.info/eve/forums/a/tpc/f/968602413/m/2171059162

Länk till kommentar

• Skapa nytt...