Gå till innehåll

Cyntax lägger ner dagboken & startar blogg!


Cyntax

Recommended Posts

Kommer att sätta mig med detta om ca 45 minuter men om du har lite avgränsande fakta som kan hjälpa så blir jag glad. Särskilt tillgängligt kontrollmaterial är ju ett väldigt stort område.

 

Hm... Dels har det dykt upp lite saker jag måste fixa nu och dels så är det ju två ganska stora områden som du kommer dragandes med. PM:a mig lite konkreta frågor så kollar jag upp det så fort jag kan men att sitta och läsa på generellt är varken särskilt skoj eller givande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 511
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommer att sätta mig med detta om ca 45 minuter men om du har lite avgränsande fakta som kan hjälpa så blir jag glad. Särskilt tillgängligt kontrollmaterial är ju ett väldigt stort område.
Jag skickar pm till dig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bild på mig med lördagens laxfångst. 7,4 kg vägde den. Grillad och gravad lax är mums! :)

 

Nu är ledigheten slut. Jag måste ta tag i lite saker för att få lite fart. "Anton" har jag inte hört av, men det finns andra här på forumet som har efterfrågat hjälp. Dessutom måste jag författa ett överklagande till Skatteverket/Förvaltningsdomstolen i Finland. Ska även JO-anmäla en skattetjänstekvinna här.

Dessutom har jag en bank som ska anmälas till tillsyningsmyndigheten, en processvarning i en arbetsrättstvist som ska skrivas, börja spåna på en begäran om förhandsbesked från Skatterättsnämnden, skriva uppsats, plugga och börja spåna på min affärsverksamhet. Full rulle alltså!

 

Simma lugnt i laxvattnet!

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom måste jag författa ett överklagande till Skatteverket/Förvaltningsdomstolen i Finland. Ska även JO-anmäla en skattetjänstekvinna här.

Dessutom har jag en bank som ska anmälas till tillsyningsmyndigheten, en processvarning i en arbetsrättstvist som ska skrivas, börja spåna på en begäran om förhandsbesked från Skatterättsnämnden, skriva uppsats, plugga och börja spåna på min affärsverksamhet.

/Cyntax

 

Übermensch?

 

En annan fick nästan lite träningsvärk av att trycka igång espressomaskinen imorse.:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Übermensch?

 

En annan fick nästan lite träningsvärk av att trycka igång espressomaskinen imorse.:lol:

Äsch. Jag är ju inte den snabbaste precis ;)

 

---

 

Spelar just nu en $11/180 spelare på Stars. Första handen.

 

PokerStars Game #18368734493: Tournament #93322527, $11+$1 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2008/06/25 - 03:31:38 (ET)

Table '93322527 10' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: 1ofaKind420 (1500 in chips)

Seat 2: godie888 (1500 in chips)

Seat 3: CaratPoker (1500 in chips)

Seat 4: Tmommers (1500 in chips)

Seat 5: chipsos (1500 in chips)

Seat 6: windowsdown (1500 in chips)

Seat 7: CWRIGHT (1500 in chips)

Seat 8: Holz22 (1500 in chips)

Seat 9: thebuck08 (1500 in chips)

godie888: posts small blind 10

CaratPoker: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CaratPoker Ace of Spades7 of Clubs

Tmommers: folds

chipsos: folds

windowsdown: calls 20

CWRIGHT: folds

Holz22: calls 20

thebuck08: calls 20

1ofaKind420: calls 20

godie888: calls 10

CaratPoker: checks

*** FLOP *** Ace of HeartsQueen of Clubs7 of Hearts

godie888: checks

CaratPoker: bets 100

windowsdown: calls 100

Holz22: folds

thebuck08: raises 100 to 200

1ofaKind420: calls 200

godie888: raises 1280 to 1480 and is all-in

CaratPoker: calls 1380 and is all-in

windowsdown: folds

thebuck08: calls 1280 and is all-in

1ofaKind420: calls 1280 and is all-in

*** TURN *** Ace of HeartsQueen of Clubs7 of Hearts5 of Diamonds

*** RIVER *** Ace of HeartsQueen of Clubs7 of Hearts5 of Diamonds3 of Spades

*** SHOW DOWN ***

godie888: shows Jack of HeartsQueen of Hearts (a pair of Queens)

CaratPoker: shows Ace of Spades7 of Clubs (two pair, Aces and Sevens)

thebuck08: shows Ace of Clubs10 of Spades (a pair of Aces)

1ofaKind420: shows 6 of Hearts8 of Hearts (high card Ace)

CaratPoker collected 6140 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 6140 | Rake 0

Board Ace of HeartsQueen of Clubs7 of Hearts5 of Diamonds3 of Spades

Seat 1: 1ofaKind420 (button) showed 6 of Hearts8 of Hearts and lost with high card Ace

Seat 2: godie888 (small blind) showed Jack of HeartsQueen of Hearts and lost with a pair of Queens

Seat 3: CaratPoker (big blind) showed Ace of Spades7 of Clubs and won (6140) with two pair, Aces and Sevens

Seat 4: Tmommers folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: chipsos folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: windowsdown folded on the Flop

Seat 7: CWRIGHT folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Holz22 folded on the Flop

Seat 9: thebuck08 showed Ace of Clubs10 of Spades and lost with a pair of Aces

 

Är fortfarande chipleader efter 17 spelade händer. ;)

Lite läskigt på rivern, hur många outs hade dom?

:Qs::Qc::Qd: + :Tc::Td: + :9s::9c::9d: + :4s::4c::4d: + :Kh::Th::9h::5h::4h::3h::2h: = 18 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GO GO GO!!!!
Det var ju en turbo och efter första handen blev jag kort-död. Fick blindsen en gång med KK - så efter en stund får jag :As::Kd: och är all-in mot :Ts::Td: - Det kommer :Tc: och :Qh: på floppen... men sen kommer ingen "fiskekrok" :(

 

Jag kan inte komma ihåg att jag cashat någonsin i en 180/mtt på Stars. Men satelliter till mtt med större inköp är jag en riktig fena på! :) (men jag cashar aldrig i den större sen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat mannen! Men du, är det forumets minsta bild någonsin du postat? :-)
Klicka på den så löser det sig.

Den laxen jag fångade vägde 7,4 kg. Dagen före fångades en på 7,8 och två dagar före en på exakt 10 kg. Det finns bildbevis på alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det kom aldrig något?

 

---

 

Gör ett nytt försök att skryta med vilka laxar jag fångat...

2580806510103706572S200x200Q85.jpg

Inte illa va?!

 

Hmm, är det något fel på mig?

 

När CarlDenStore postar sitt årsresultat så bryr jag mig inte men när jag ser din lax smyger sig den svenska avundsjukan fram :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg fisk, men det var längesedan sopbilen kom förbi va?:lol:
Njae, det är säckar med sågspån. Stugan (som är bakom fotografen) är från 1940-talet och dom håller på att fixa den. Vindsvåningen rev dom ut allt från. Säkert 200 säcker sågspån. Men sen blev det fint som fan. Nya bilder kommer då jag får chansen.
Kungligt...

 

Hur fångade du den? Fluga?

 

/SK

Yes. Jag fuskar lite och har gjort ett långrev med många flugor som jag sen lägger ut.
Fisk och skaldjur är kattmat...
... och kött är mat för asätare?

Hörru, om man ska äta som en kanin ska man fan leva som en också... och det gör inte jag iaf. ... Men jag vet en snubbe i Årsta som lever som en! :mrgreen::mrgreen:;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det lax i de svarta säckarna oxå? ;-)
Sågspån!

 

---

 

Dagboken ska få en ny touch. Jag ska börja recensera filmer och spel (Wii).

Just nu håller jag på att se igenom alla avsnitt av Prison Break som finns ute. Säsong 1 är avklarad och halva säsong 2.

 

Filmer som kommer att recenseras: Wedding Daze, 1408, No Country for old men, The Kingdom, Already Dead, Sydney White, Blind dating, Good Luck Chuck, Monster, American Gangster, Marco Polo, Hitman, Hustle & Flow, Jumper, Gone Baby Gone, John Rambo, Michael Clayton, The Ring, 10.000 BC, Identity, Lions for Lambs, The Bank Job, Street Kings, Shooter, Stardust, Solstorm, Smokin Aces, Lord of War, I am Omega, We own the Night, Missionaryman, No Reservations, The 11th hour, National Treasure Book of Secrets, Scoop, REC, Seraphim Falls, Strange Wilderness, Bee Movie, Timecop 2, Hotet, Atonement, Day of the Dead, George of the Jungle, Horton, Juno, King Kong 2005, Stargate The Ark of Truth, The Air I Breath, Blair Witch Project, The Hunting Party, The Kite Runner, The Nines och There Will Be Blood. Det var alla filmer jag har laddat ner som är jag inte hunnit titta på. ---

Gör gärna en top-3-lista på vilka jag måste se först!

 

Sen har jag ett gäng filmer jag måste se om igen: Alien vs Predator 2, The Simpsons Movie, Ratatouille, Cody, A beatiful mind, Judge Dread + alla Beckfilmer, m.m.

 

+ drygt 100 spel till Wii som jag inte hunnit spela. - Jag sa ju att jag hoppades på regn i sommar!

 

Men nu blir det frukost och sen till "stan" och köpa en cykel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sågspån!

 

---

 

Dagboken ska få en ny touch. Jag ska börja recensera filmer och spel (Wii).

Just nu håller jag på att se igenom alla avsnitt av Prison Break som finns ute. Säsong 1 är avklarad och halva säsong 2.

 

Filmer som kommer att recenseras: Wedding Daze, 1408, No Country for old men, The Kingdom, Already Dead, Sydney White, Blind dating, Good Luck Chuck, Monster, American Gangster, Marco Polo, Hitman, Hustle & Flow, Jumper, Gone Baby Gone, John Rambo, Michael Clayton, The Ring, 10.000 BC, Identity, Lions for Lambs, The Bank Job, Street Kings, Shooter, Stardust, Solstorm, Smokin Aces, Lord of War, I am Omega, We own the Night, Missionaryman, No Reservations, The 11th hour, National Treasure Book of Secrets, Scoop, REC, Seraphim Falls, Strange Wilderness, Bee Movie, Timecop 2, Hotet, Atonement, Day of the Dead, George of the Jungle, Horton, Juno, King Kong 2005, Stargate The Ark of Truth, The Air I Breath, Blair Witch Project, The Hunting Party, The Kite Runner, The Nines och There Will Be Blood. Det var alla filmer jag har laddat ner som är jag inte hunnit titta på. ---

Gör gärna en top-3-lista på vilka jag måste se först!

 

Sen har jag ett gäng filmer jag måste se om igen: Alien vs Predator 2, The Simpsons Movie, Ratatouille, Cody, A beatiful mind, Judge Dread + alla Beckfilmer, m.m.

 

+ drygt 100 spel till Wii som jag inte hunnit spela. - Jag sa ju att jag hoppades på regn i sommar!

 

Men nu blir det frukost och sen till "stan" och köpa en cykel!

 

 

Min topp 3

American Gangster

No country for old men

Hitman

 

Men se inte there will be blood eller smokin aces så jävla dåliga filmer. Är ett jävla mysterium för mig hur there will be blood fick 8.5 på imdb

 

aja bara mina tankar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...