Gå till innehåll

Bossebo - Kommentera stats PLZ!


Bossebo

Recommended Posts

Ok, då skall vi se här då... Jag spelade som följande igår (dock finns ju inte alla händer med eftersom po lägger av efter ett tag. Det tråkiga är ju att det var på slutet det gick som bäst och jag spelade som bäst, hade varit intressant o få med detta)

 

på nl 0,02-0,04 hade jag 115 händer med stats: 33,9/38,5/8,7

på nl 0,05-0.10 hade jag 598 händer med stats: 25,8/48,7/4,8

 

Kollar man på Pokeroffice playertype så står det att jag är Tight agressive preflopp med en rödflagga och och sen neutral postflopp.

 

SÅ, vad säger dessa siffror, vad skall jag göra annourlunda?

Jag plussar ju lite smått som jag gör, men jag vill ju bli bättre och plussa mer :) Så, sätt igång och hacka på mig och säg vad som måste till för att siffrorna skall vara snygga!

 

 

Föresten, hur faan får man ut HH ur pokeroffice? När jag markerar en handhistory (texten) så går det ju inte kopiera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har vi Fixat kvällens/nattens grind. Blev väl bara en timme, men det var kul och spela och jag tycker själv att jag spelade riktigt bra. Spelade med självförtroende och hamnade inte speciellt mycket i trubbel.

 

Här har ni nu mina stats efter dagens session (inklusive de ifrån igår) Idag funkade nog allt som det skulle så jag fick nog med alla händer.

 

 

 

Nl 0.01-0.02 59 händer 33,9/55/10,2

Nl 0.02-0.04 115 händer 33,9/38,5/8,7

Nl 0.05-0.10 775 händer 23,9/49,2/5,3

Nl 0.10-0.20 95 händer 27,4/46,2/6,3

 

 

 

Snälla, snälla, snälla!!!! kan inte någon uttala sig om statsen?? Så man vet vad man skall förbättra. PLLLLLEEEAAAAZZEE!:-)

 

Kände lite på Nl 20 som ni ser, dock kör jag bara med halvinköp där, så jag klara 30 inköpsreglen. Kändes inte nämnvärt svårt och det skall nog funka där med. Kommer blanda Nl 10 och Nl 20 tror jag.

 

Ingen vansining utdragning idag dock :) Hamnade all in med en shorty som drog ut en gång, men det var inga större belopp.

 

Så +$12.81 för sessionen och rullen ligger nu på $332.81

 

Har en HH jag verkligen vill lägga ut, men hur får jag texten/HH ifrån pokeroffice till denna sidan? Det går ju inte kopiera texten.

 

Återkommer med sportbettingen imorgon, med rullestatus osv... Gick in rätt hårt inatt på en match, får se hur det går :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du fullring eller SH?

Jag förstår inte riktigt statsen. Talet i mitten brukar vara mindre än det första. Jag antar att detta kan vara procenttalet på hur ofta du höjer när du går med i en pott. Det skulle bli 33/17/10 då typ.

Jag skulle nog vilja att något PO-pro uttalar sig för att vara säker.

Är det fullring så är du rätt lös preflop.

Är det sexmanna så är det väl normalare. Jag tror att du skulle kunna spela lite förre händer, men höja mer pre.

Men är det så att du sitter på bord där 5-6 man ser varje flop så är det väl okej att spela ut dem efter floppen.

Då är det set-mining och tunga händer som gäller. TPTK+överkort är ju inte mycket att hurra för i flervägspotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är faktiskt lite blandat, men jättemajoriteten är Sh. Jag tycker faktiskt att jag höjer rätt ofta preflopp när jag går med. Men kanske inte tillräckligt?

 

Så, ja.. fler får gärna uttala sig :)

 

 

Hitta jättebacon rushen på sportsbetting inatt:

 

Noiq: $332 (start 306)

Bet365: 1757 Sek (levande spel 0 sek) (start 500+300= 800)

Expekt: 300 Sek (levande spel 36 sek) (start 100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett pass framför tvn på den bärbara, så inga stats för denns sessionen.

 

Hur många sånna här skall jag få imot mig igentligen:

 

Jag QQ, Fi Har AK

 

Flopp XKK

Turn Q

River A

 

Det checkades på flopp, därför jag fick chans att fånga en dam och då drog ju action igång. Synade hans bett på river fast jag visste han satt på AK. Jag hoppades ju att han satt på AK, fram till river då:evil:

 

Annars så kan man ju lungt säga att det finns en hel del fisk... Folk som bluffar bort hela stackar när det är uppenbart att de bluffar osv.. Dom går all in med 8 10 off preflopp när det ligger en smallblind och en bigblind i potten?? Helt meningslöst. Jag tappade ju ordentligt i början, var nere säkert 20 dollar, men lyckades tillslut ta mig upp till ett litet plus igen.

 

MEN JAG KAN LOVA ATT DATORN HÖLL PÅ O ÅKA I GOLVET ETT PAR GÅNGER!!:twisted:

Jag satt här o skrek om rigg och min sambos systers kille satt här jämte och tyckte att det kanske var dax o lägga av :)

 

Skönt att hitta tillbaka till plus iallfall, kan lova att jag var påväg att casha ut när rigghänderna haglade.

 

Noiq: $337 (start 306)

Bet365: 1572 Sek (levande spel 160 sek) (start 500+300= 800)

Expekt: 320 Sek (levande spel 20 sek) (start 100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite rapportering här igen. Spelat lite i helgen, men det har varit mycket upp och ner. Spelat lite limit oxå, på låga nivåer. INTE BRA FÖR NERVERNA :twisted:

 

Körde ett lite längre pass nu där jag shortstackade på Nl50 med 20 BB inköp, alltså lika mycket som ett fullt inköp på nl10. Gick ju hyffsat och jag antar att rakebacken tickar på bra mycket snabbare än på Nl10. Får se om jag kan fortsätta med det här ett tag. Är förövrigt inte så där jättesugen på att spela. Känns så där halvtråkigt...... ingen bra känsla..

 

 

iallafall:

 

Noiq: $363 (start 306)

Bet365: 1491 Sek (levande spel 0 sek) (start 500+300= 800)

Expekt: 500 Sek (levande spel 0 sek) (start 100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara spelat ett fåtal händer idag och bara shortstacking på nl50. Försöker hitta mestadels fullring bord för att kunna utnyttja taktiken som bäst. Men när det dyker upp ett 6 mannabord med en snittpott på över 15-20 dollar så vill man ju gärna vara med:mrgreen:

Jag försöker tighta till mig ordentligt och får hejda mig att spela alla suited connectors osv... Blir ju mest o försöka få in pengarna preflopp med AA KK QQ JJ AK eller syna bigblind i sen position med 22-88 för eventuellt set.

 

Har gått lite sisådär med betsen sista dagarna oxå. Har gjort lite väl chansartade livebets som inte gått min väg. Men ingen katastrof :)

 

Nuvarande rullar:

Noiq: $386 (start 306)

Bet365: 1268 Sek (levande spel 170sek) (start 500+300= 800)

Expekt: 545 Sek (levande spel 0 sek) (start 100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört en minisession. Slängde upp så många bord jag hann innan det blev kaos... blev visst 11 st.

Körde hälften shortstack nl 50 och resten blandat på nivåer under Nl50

Tappade ett inköp direkt, för att sen plocka 2 shorstackinköp på en hand när motståndarna vägrar tro att jag har något+att mina pengar är tydligen inte värda något när jag kastar in dom. Det tackar vi för :)

 

Jag frågar igen, hur får man ut hanhistoryn ifrån Poker office så jag kan lämna lite HHs här?

 

Jag satte 5/5 bets på NBA inatt, det känns jäkligt gött. Dock höll jag nere insatserna och spelade lite väl säkert så det blev ju ingen jätte utdelning. Men heller + än -

 

Nuvarande rullar:

Noiq: $399 (start 306)

Bet365: 1549 Sek (levande spel 0sek) (start 500+300= 800)

Expekt: 512 Sek (levande spel 30 sek) (start 100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ca 15 minuters spel igårkväll, hittade lillplusset och nöjde mig där. Somsagt inte sugen och bara rädd att förlora när jag spelar. Så jag kommer forsätta med mini sessioner med shortstacking ett tag till.

 

NBA rullar på i Usa och där finns det pengar att hämta. Natten NBA betting gick likt förra natten riktigt bra. Känns som att bilden har blivit lite klarare på vilka som är bra och vilka som är mindre bra. Skall suga lite på de 13 matcher som spelas inatt under dagen och se om jag inte kan hitta några fina bets. Har hittat en match redan som jag verkligen tror på, men jag avvaktar lite.

 

Ikväll blir det fotbollskväll med polarna. HEJA SVERIGE!

 

 

Nuvarande rullar:

Noiq: $412 (start $306)

Bet365: 2145 Sek (levande spel 30sek) (start 500+300= 800)

Expekt: 560 Sek (levande spel sek) (start 100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...