Gå till innehåll

Hur hantera minbets (särskilt HU)?


frekje

Recommended Posts

Edit: Minibets ska det vara. Hur ändrar man rubriken egentligen?

 

Ofta möter jag spelare som minibetar oop på flop. Förutom att det inte finns något mer störande så är det lätt att hamna snett i timing och jag funderar på hur man bäst spelar den här typen av spelare?

 

Ett standardscenario,

 

Jag höjer till 3-4BB.

Fi synar.

[flop] 6-8BB

Fi minibetar 1-2BB. (17%, 33%, 25%)

?

 

1) jag höjer 6/10 direkt till ung. pot

2) jag synar 2/10

3) jag foldar 2/10

 

Alternativ 1 leder ofta till att fi foldar men de gångerna han sitter på något brukar det kosta (säg 1/6 hittar han syn med bästa hand). Alternativ 2 är inte heller givande, ofta får jag folda längre fram i handen eller klonkar, vilket kanske är 20% av gånger. Alternativ 3 är värdelöst eftersom jag tappar 4BB direkt på att folda.

 

Jag skulle vilja höra vad ni andra för tankar kring män-som-gillar-män-raise och hur man ska hantera den här äckliga typen av betmönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gayraise/gaybet är väl standardbenämningen på den typen av spel.

 

Jag brukar se dom som checkar, dvs jag gör samma sak som om han hade checkat. Hade ja tänkt checka bakom synar jag hade ja tänkt betta höjer jag.

 

Mot nån som sitter och gaybettar hela tiden har jag en tendens att höja lite oftare dock. Känns som det ofta är ett tecken på svaghet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok bra med lite synpunkter. Skälet till min fundering är att jag mötte en norrman (ja precis...) igår natt och han körde det konstant. När jag oftast raisade mötte jag en kraft re-raise tillbaka. Det hände nästan hela tiden och med halvkassa händer fick jag släppa.

 

Jag tror det kan vara korrekt att se det som en check, men det gör mig ändå hyfsat irriterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara smart att småbetta på floppen då man har en triss så att man antingen blir återhöjd eller så uppfattas det inte lika tydligt som att man har slowspelat då man bettar ut eller återhöjer på turn (som om man bara har träff med bordets högsta kort). Men man måste förstås samtidigt vara uppmärksam på möjliga stegdrag så att man inte ger gratischanser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara smart att småbetta på floppen då man har en triss så att man antingen blir återhöjd eller så uppfattas det inte lika tydligt som att man har slowspelat då man bettar ut eller återhöjer på turn (som om man bara har träff med bordets högsta kort). Men man måste förstås samtidigt vara uppmärksam på möjliga stegdrag så att man inte ger gratischanser.

 

Det är väl ändå ett typiskt low-limit spel? Minibeta nötter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...