ErikP120 Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Preflop All-in: Tror man var nå favorit efter floppen? 99,90%! Citera
jojje2k Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Har seriösa andningsproblem. jag föreslår att du ringer 112 Citera
Bubba123 Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Forsta gangen jag spelade NL600 (skott) Jag KK vs fi AA allin pre Flop AK2 Turn blank river K Fick sjukt mycket luft Citera
Zyr Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Forsta gangen jag spelade NL600 (skott) Jag KK vs fi AA allin pre Flop AK2 Turn blank river K Fick sjukt mycket luft en gång när jag gick all-in med KK vs AA, flop Axx turn K river K =) Citera
Tiggr Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 UTG - Gandhi was dealt AhAc CO - Dalai BTN - Gyatso SB - I_taKe_YO_Ca$h BB - random_tomte Gandhi raise to 30 Dalai fold Gyatso fold I_taKe_YO_Ca$h calls 30 random_tomte fold --Flop-- Ad-As-8s I_taKe_YO_Ca$h bet 60 Gandhi calls 60 --turn-- 8h I_taKe_YO_Ca$h bet 115 Gandhi calls 115 --river-- 8d I_taKe_YO_Ca$h bets 955 and is all-in Gandhi calls 955 I_taKe_YO_Ca$h shows 8x8c (five of a kind eights) Gandhi mucks AhAc (four of a kind aces) Citera
m1978 Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Herre gud, kåk mot fyrtal vad är det? =) Själv hade man 99 med en flop på 9 9 J turn J river J och där förlora man mot AJ Citera
ErikP120 Postad 9 November , 2007 Författare Rapport Postad 9 November , 2007 Herre gud, kåk mot fyrtal vad är det? =) Själv hade man 99 med en flop på 9 9 J turn J river J och där förlora man mot AJ Att förlora kåk mot fyrtal må så vara, men att floppa kungen och förbereda sig för en dubbling (99,90%!!!!) när de enda 2 outsen i leken kommer efter varandra, det var märkligt. Har aldrig hänt mig något liknande. Efter turn var jag "bara 97%" favorit så jag var inte direkt orolig. Dock kompenserade riggen mig på andra bordet så jag gick vinnande ur sessionen + den mest sällsynta suck-outen (och en fräck screenshot:-) ). Det går ju helt enkelt inte att matematiskt åka på en fetare utdragning!!! Din AJ var ju samma odds! Sjukt att det händer. Men oddsen existerar ju enbart för att det SKA KUNNA hända, så det var väl en av de gångerna. Poker är ett jäkla Taoist-spel. Allting existerar bara vid jämförelse. Nu blir det krogen! Citera
gdaily Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Det går ju helt enkelt inte att matematiskt åka på en fetare utdragning!!! 1/990 är max i Texas. I sjustöt finns det "betydligt värre" Jag har själv fått två st 1/990 i rumpan och vunnit en under 18 års spelande. Citera
hetental Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 surt bit ihop och kämpa vidare Citera
Gahlster Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Surt, men eftersom det inte är så mkt att analysera så passar väl tråden bättre i någon annanstans? Citera
HataB2B Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 1/990 är max i Texas. I sjustöt finns det "betydligt värre" Jag har själv fått två st 1/990 i rumpan och vunnit en under 18 års spelande. BARA? Eller menar du att du bara åkt på 2 sådana live? Citera
gdaily Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 BARA? Eller menar du att du bara åkt på 2 sådana live?Live, menade jag såklart Citera
smiskos Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 BARA? Han kanske inte spelar på B2B. Citera
eurythmech Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Ban OP plz. Det var en 82/18, typ.. Perfect/perfect vore det om det var all-in på flop. Citera
Klyka Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Ban OP plz.Det var en 82/18, typ.. Perfect/perfect vore det om det var all-in på flop. Ptja, det beror ju på hur man ser det. Det var inte en sjuk utdragning sett från tidpunkten före floppen, men det var en sjuk utdragning sett från floppen. Oavsett när pengarna åkte in. Som OP sa - man ser floppen och från den tidpunkten så ser man potten som garanterade pengar. Eller se det så här om du vill: OP gjorde en rätt osannolik utdragning iom floppen och vann en väldig massa pot-equity. Därefter blev han sjukt utdragen och förlorade all pot-equity. Eller så kan man se det som du: Att man konstaterar vem som har övertaget när pengarna åker in, blundar när korten kommer och kollar vem som vann. Spelar liksom inte så stor roll. Nån ban blir det iaf inte. Citera
ulaf Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 UTG - Gandhi was dealt AhAcCO - Dalai BTN - Gyatso SB - I_taKe_YO_Ca$h BB - random_tomte Gandhi raise to 30 Dalai fold Gyatso fold I_taKe_YO_Ca$h calls 30 random_tomte fold --Flop-- Ad-As-8s I_taKe_YO_Ca$h bet 60 Gandhi calls 60 --turn-- 8h I_taKe_YO_Ca$h bet 115 Gandhi calls 115 --river-- 8d I_taKe_YO_Ca$h bets 955 and is all-in Gandhi calls 955 I_taKe_YO_Ca$h shows 8x8c (five of a kind eights) Gandhi mucks AhAc (four of a kind aces) Hur kan jag vara först att säga "hahaha" här? hahaha Citera
Tiggr Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Hur kan jag vara först att säga "hahaha" här? hahaha TY! har lixom suttit här och väntat/refreshat sidan och noll respons. Denna måste ju helt klart vara värst. Citera
DrRoland Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Kan ju bara hålla med eurythmech. Det är ju en "vanlig" 82-18. Man kan ju inte börja räkna ifrån där man är störst favorit hela tiden. Sen att det utspelar sig på den klassiska riggsajten B2B är ju lite lustigt. Citera
Rackad Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Alla har nog råkat ut för perfect/perfect någon gång. Alltså 2 kort som måste komma. För mig har det iaf hänt 2ggr. Fyrtal mot floppad triss och str flush mot min floppade kåk. Citera
SneakingEye Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 ah fan va segt...Jag vann me Ah7h mot QQ på flop: Qh Ks Kh turn: Kc river: Kd FYRTAL A high Citera
Recommended Posts