rAilFISH Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 the libertines - up the bracket Citera
nForce Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 drar till med: Portishead - Dummy (1994) Rage Against The Machine - Selftitled (1992) Sublime - 40oz To Freedom (1992) Counting Crows - August And Everything After (1993) ingen speciell ordning, finns en massa mer, har en samling på ca. 3500 skivor (som inte är random skit) men när de gäller musik handlar det ju om personlig smak som med det mesta annat edit: Radiohead - Pablo Honey (1993) The Bends och OK Computer är väl snäppet " bättre " men ändå en jävligt bra debutskiva Tricky Maxinquaye (1995) också bra.. Citera
devalanteriel Postad 15 November , 2007 Rapport Postad 15 November , 2007 Hjälp, hur missade jag Dummy? Citera
mrfiskman Postad 17 November , 2007 Rapport Postad 17 November , 2007 Faaan vilken svår fråga, jag har tänkt och tänkt och tänkt men vet ändå inte. Bästa svenska debutplatta som släppts är iaf som nån redan nämnt i tråden Det stora havet. Nästbästa debut är Känn ingen sorg för mig göteborg med hellström. Citera
simpa Postad 17 November , 2007 Rapport Postad 17 November , 2007 Oj, ni har nämt många höjdare men kanske glömd några av de allra bästa: Roxy Music-Roxy Music Joy Division-Unknown Pleasure Patti Smith-Horses Doctors of Madness-Late Night Movies all night Brainstorm (världens mest underskattade band?) Gavin Friday (som soloartist)-Each man kills the things he love Jeff Buckley-Grace Richard Hell-Blank generation Sex Pistols-Never Mind the Bullocks Hmmm... Kommer säkert på fler om ett par dagar/timmar/minuter... Television-Marquee Moon Vänligen, Simpa Citera
Recommended Posts