Lion32 Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Du röstar på KD va? Verkligen inte!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lion32 Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Din poäng gäller endast för idioter, egna erfarenheter? Vad är det för fel att tänka på en "säker" framtid, vilken en utbildning ger. Är det då man är en idiot, snarare tvärtom. Antar att du är i 20 års ålder i inte har barn, annars tolkar jag ditt inlägg som ren förulämpning. Kom med nåt bättre istället. Har du inga ambitioner i livet, så är det synd om dig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lion32 Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 men hur ska jag kunna fixa en bra utbildning och samtidigt bli bäst på poker =( edit: ett tack till bubba som fick fram en fin diskussion, vart kul att läsa och jag tar till mig väldigt mycket. Detta är ingen häxjakt, bara en liten tankeställare. Varför inte bli någorlonda bra i skolan med. Åtminstånde försöka vara där. Du är en skarp kille, tror inte du behöver anstränga dig mycket för att vara bra i skolan med!! Det roliga är att såfort man föreslår något som talar emot fina, glamurösa pokerlivet så får man massa skit av folk. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Har du 10 miljoner på kontot, kan du oftast få uppemot 10% och få ut över 50k i månade iaf. Kan få bra dealer om du har mycket pengar. Noll koll eller nollkoll om man så vill. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ludwig Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Noll koll eller nollkoll om man så vill. Du får gärna utveckla. Har nämligen förhandlat fram en 8% deal på ett liknande belopp och jag vet att det inte är omöjligt att få något procent högre om man har mer pengar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
xlars Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Du får gärna utveckla. Har nämligen förhandlat fram en 8% deal på ett liknande belopp och jag vet att det inte är omöjligt att få något procent högre om man har mer pengar. Amerikanska bolåneobligationer? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 Började du supa te att till sista HH:n...? +1 Där var det 10826.30kr du skulle stoppat i spargrisen Det är bara 2k till för mig att syna och inte 10k. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 Detta är ingen häxjakt, bara en liten tankeställare. Varför inte bli någorlonda bra i skolan med. Åtminstånde försöka vara där. Du är en skarp kille, tror inte du behöver anstränga dig mycket för att vara bra i skolan med!!Det roliga är att såfort man föreslår något som talar emot fina, glamurösa pokerlivet så får man massa skit av folk. Man går i skolan för att få ett jobb och tjäna pengar. Om jag sitter hemma och drar in 200k kr i månaden så kanske du själv förstår att min motivation ligger på 0. edit: jag säger inte att det är onödigt att skaffa en utblidning för att det går bra på poker men jag har verkligen ingen motivation till det. vem vet, kanske om 2 år? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Du får gärna utveckla. Har nämligen förhandlat fram en 8% deal på ett liknande belopp och jag vet att det inte är omöjligt att få något procent högre om man har mer pengar. Jag kan utveckla: Du kan inte få 10% ränta riskfritt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KingCosmoKramer Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Jag kan utveckla: Du kan inte få 10% ränta riskfritt. 8% yoo http://www.parex.se/se/term-deposit/ Jag kan inget om ekonomi, men varför är det olika % beroende vilken valuta man sparar i? Finns det någon anledning varför man inte skulle välja AUD? Skillnad mellan sparkonto och kapitalkonto? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattzon Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Det är bara 2k till för mig att syna och inte 10k. Sänger inget om de sista 2 men de första 8 är självmord imo. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bootliner Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Man går i skolan för att få ett jobb och tjäna pengar. Om jag sitter hemma och drar in 200k kr i månaden så kanske du själv förstår att min motivation ligger på 0. edit: jag säger inte att det är onödigt att skaffa en utblidning för att det går bra på poker men jag har verkligen ingen motivation till det. vem vet, kanske om 2 år? Man skaffar sig visserligen ett jobb, men det är ju inte bara för att tjäna pengar. Som yngre har man kanske svårare att acceptera/förstå det, men utbildning handlar främst om att få ett upplevelserikt och varierande arbete. Inte för att tjäna pengar. Hade jag vart i din sits hade jag dock inte tvekat på att köra på med pokern så länge som möjligt och dragit in så mycket stålar som möjligt. Märker du att du börjar bli less på det och vill ha annan typ av utmaning eller upplevelse i din vardag har du ju tid att utbilda dig senare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 Sänger inget om de sista 2 men de första 8 är självmord imo. Tycker inte jag. Det borde inte finnas så många A ute men nu så fisksynade tyvärr knocken med sin AQ. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
xplosivo Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Man går i skolan för att få ett jobb och tjäna pengar. Om jag sitter hemma och drar in 200k kr i månaden så kanske du själv förstår att min motivation ligger på 0. edit: jag säger inte att det är onödigt att skaffa en utblidning för att det går bra på poker men jag har verkligen ingen motivation till det. vem vet, kanske om 2 år? Go for it! Varför inte buffra undan säg 40% av vinsterna och fortsätta spela tills du känner dig "mättad" på poker? Plugga kan du ju göra på komvux senare och sen ta någon kul KY-utbildning.. GL iaf.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Komvux ska läggas ner har jag hört. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Sänger inget om de sista 2 men de första 8 är självmord imo. När han 4bettat sådär med TJ pre måste han väl betta alla floppar i princip? De 2 andra måste väl lägga AQ där och så var det väl bara otur att "shortstacken" hade AQ(och gjorde IMO en dålig syn preflop)? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattzon Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 4-vägs 4-bettad. Jag ser iaf många A där. Att sen spela en sådan pott med t ex AQ och vika direkt när man får den bästa flopp man kan önska? Jag skulle hållt i pengarna där.....kanske därför jag inte spelar 50/100, vem vet. En fråga: Varför slå upp till 4k där med JTs som har grymt bra värde där? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 4-vägs 4-bettad. Jag ser iaf många A där. Att sen spela en sådan pott med t ex AQ och vika direkt när man får den bästa flopp man kan önska? Jag skulle hållt i pengarna där.....kanske därför jag inte spelar 50/100, vem vet. En fråga: Varför slå upp till 4k där med JTs som har grymt bra värde där? Du måste tänka längre än att "det är 4betat så nu måste det finnas massa A". edit: glömde svara på din fråga. jag trodde jag skulle ta hem potten pre därför jag 4betar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubba123 Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 men hur ska jag kunna fixa en bra utbildning och samtidigt bli bäst på poker =( edit: ett tack till bubba som fick fram en fin diskussion, vart kul att läsa och jag tar till mig väldigt mycket. kul att du tycker så O jag menar inte nödvändigtvis att man måste gå den traditionella vägen men skola/universitet osv. Tycker tillochmed att om man har chansen att göra nåt annat ska man hellre göra det, skola är överskattat. Menar bara att man borde ha ett långsiktigt tänk. Dvs inte konsumera upp rullen utan istället bygga upp en aktieportfölj eller liknanade. Se till att du har en jävla massa pengar undanstoppade när du är 25 och inne i jordens downswing och spelen är helt förstörda och de nya lagförslaget gör att du måste skatta 78% på varje pott. Då har du kaptial att göra vad du vill, öppna restaurang, starta nån firma med nån kompis eller vadsomhelst. Sen är du ju iofs jävligt ung så du har ju "råd" att leva lite som du vill nåt/några år, dvs flummlivet som alla lever efter studenten, dekadenta resor till thailand osv. Kan dra en historia om en bekant. Han rushade fint för några år sedan. Ingen koll på exakta summor men hans sista månad innan han "brejkade" var på 500k sek. Spelade 10-20$ med skott på 25-50. Han gick in i väggen typ. Köpte lägenhet och "tog en paus". Pausen varade fram till nu. Han har levt slösaktigt och inte gjort mkt vettigt. Rest, spelade nintendo och rökt gräs typ Nu gör han sporadiska försök att börja grinda igen för att pengarna är slut, men det verkar gå sådär. Ingen jättekoll men det låter som han avskyr poker och inte ens har disciplinen att slå NL200. Inte har han pluggat eller gjort något annat heller. Tillbaka på ruta 1 medan alla andra har gått vidare i livet. I mina ögon är den situationen sjukt ångestframkallande och något som jag aldrig skulle vilja uppleva. Vi pratade om det på en fest för nån månad sen och en kommentar som fastnade var att "det kändes som jag aldrig någonsin skulle vara utan pengar igen". Har som sagt ingen exakt koll på summor men skulle kanske gissa att han la av med 2milj sek eller liknanade. Men har man vant sig vid swings på 0-100k sek per dag är det nog jävligt svårt att helt plötsligt tighta till budgeten. Men man måste ju inse att en pokermånadslön inte kan likställas med en vanlig lön. Även fast jag sjukt gärna vill köpa mig en Porsche GT3 och faktiskt numera har råd så vore det fantastiskt korkat ur ett längre perspektiv. I fallet med polaren lär det finnas 100-tals i samma sits här i sverige, man vet aldrig vad som händer med en själv, variansen eller med pokern själv. Får försöka att tänka ett steg längre så att inte alla pek-pinne-människor som misstror ens sysselsättning får rätt Nickar förresten Slaskbub, som tack för mina goda råd kan du väl sluta göra dina äckliga 1050 squeezes? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnAhl Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Fyfan vad bra du skriver. Intressant även om det inte tillämpar mig personligen. Vad händer med din nisse till polare nu då? Knepigt i mina ögon att äga 2 milj sek och att inte investera pengarna i något, lågriskfonder eller vad som helst. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
xplosivo Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Komvux ska läggas ner har jag hört. ..och jag har hört att AIK är ett potentiellt guldlag 2008... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 ..och jag har hört att AIK är ett potentiellt guldlag 2008... Hehe, Gnaget såväl som Kalmar FF kommer inte att vinna allsvenskan detta århundradet iaf. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 Idag röker polarna gräs eller degar vid datorn. Eftersom jag har lagt ner rökandet så blir det några Jägermeister+redbull och svs grind. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Idag röker polarna gräs eller degar vid datorn. Eftersom jag har lagt ner rökandet så blir det några Jägermeister+redbull och svs grind. Låter bra det Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 +1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts