Gå till innehåll

nabbes666 @ When im on the grind...


don_sebbe

Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det ser ut att bli rekordmånad för mig. Har spelat i 115 timmar och ligger + en halv miljon(låter fetare än om man skriver det i siffror).

 

Nu ska jag ut i solen.

 

Well played. bra timpeng imo, + att det lär sticka i ögonen hos pöbeln! Eller vad säger Mr.Jojje2K om det resultatet? ;-)

 

Lägg gärna upp en lifetimegraf, alternativt en för månaden om du har lust (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BossMedia Game #673725123: Table Julia 7 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 16:20:58 - 2008/04/22

Seat 2: plissken- ($10489.39)

Seat 3: nabbes666 ($14337.69)

Seat 5: Hasse631 ($0.00)

nabbes666 posts the big blind of $50.00

plissken- posts the small blind of $25.00

plissken- is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 Ace of SpadesKing of Spades

plissken- raises $200.00

nabbes666 raises $800.00

plissken- calls $800.00

*** FLOP *** 8 of Diamonds6 of Clubs2 of Diamonds

nabbes666 bets $1300.00

plissken- raises $3333.00

nabbes666 goes all-in with $13537.69

plissken- goes all-in with $9689.39

*** TURN *** 8 of Diamonds6 of Clubs2 of Diamonds7 of Spades

*** RIVER *** 8 of Diamonds6 of Clubs2 of Diamonds7 of SpadesJack of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $20963.78 | Rake $15.00

Board: 8 of Diamonds6 of Clubs2 of Diamonds7 of SpadesJack of Clubs

plissken- won ($0.00), mucks

nabbes666 won ($20963.78), showed Ace of SpadesKing of Spades

Hasse631 won ($0.00), showed [ER ER]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde nog tänka lite mer långsiktigt än vad du gör för tillfället. Inse att du själv inte har så stor koll på vad du vill göra/ vem du är om 5år.

 

Se till att inte stänga igen massa dörrar bara för att du just nu har en 500k månad och livet leker. Poker är en sjukt osäker sysselsättning, och då menar jag inte bara variansen. Finns typ en miljard käppar som bara vill in och få ditt pokerhjul att stanna.

 

Varför jag skriver det här är för att jag är i en liknanade, men ändå helt annat situation. Jag spelar 25 50 på svs och är inne på min fjärde 100-250k+ månad. Det glider fint. Kommer spela heltid en tid framöver. Pengarna lockar osv..

 

Det är dock sjukt meningslöst och ostimulerande att sitta och nöta poker, jag tror att max 1% av jordens befolkning är tillräckligt dumma i huvudet för att kunna trivas med det resten av livet. Man tar en enorm risk om man stänger alla andra möjligheter i livet.

 

Själv ser jag till att samtidigtr slutföra min universitetsutbildning (även om det stundtals är sjukt omotiverat) samt försöker hålla kontakt med icke-pokerfolk och på nåt sätt vara kvar i universitetslivet/arbetslivet. Sen försöker jag bygga upp en stabil aktieportfölj med pokerpengarna ist för att försöka klättra snabbare. Har även planer att jobba deltid i höst med olika projekt osv. Försöker sprida risken så gått det går på kort och lång sikt.

 

Min poäng är att det är livsfarligt att få hybris. Finns säkert 100-tals i sverige som gått från ingeting till pokergudar och miljonärer ner till ingeting igen. Sen är det dessutom svinigt tråkigt att spela poker som ett jobb, vilket jag först upptäckte när jag testade det. Osocialt, ostimulerande, meningslöst osv. Passar 1000ggr bättre som en lönsam hobby.

 

Observera att jag inte säger någonting om ditt pokerspel i sig. Du är skitduktig och absolut en av dom jag allra helst undviker. Men tekniskt skicklighet är en jävligt liten del i det stora hela.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dock sjukt meningslöst och ostimulerande att sitta och nöta poker, jag tror att max 1% av jordens befolkning är tillräckligt dumma i huvudet för att kunna trivas med det resten av livet.

 

Vilken sysselsättning trivs smarta människor med?

 

Sen är det dessutom svinigt tråkigt att spela poker som ett jobb, vilket jag först upptäckte när jag testade det. Osocialt, ostimulerande, meningslöst osv. Passar 1000ggr bättre som en lönsam hobby.

 

Blir det plötsligt socialt, stimulerande och meningsfullt om du väljer att kalla det för hobby istället för jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sysselsättning trivs smarta människor med?

Något som stimulerar dom, för vissa kan det vara poker iof

 

Blir det plötsligt socialt, stimulerande och meningsfullt om du väljer att kalla det för hobby istället för jobb?

 

Verkligen, när du inte endast fokuserar på poker och tar dig tid till det som faktiskt kallas "livet" så uppskattar man nog att sätta sig ner och grinda ännu mer.

Det är så jag känner iaf.

Spel är faktiskt beroendeframkallande och dom flesta grinders som tjänar bra med cash är nog rätt spelberoende, och att då kunna kombinera sitt spelande och göra det till en hobby istället för heltidslir gör dig nog gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde nog tänka lite mer långsiktigt än vad du gör för tillfället. Inse att du själv inte har så stor koll på vad du vill göra/ vem du är om 5år.

 

Se till att inte stänga igen massa dörrar bara för att du just nu har en 500k månad och livet leker. Poker är en sjukt osäker sysselsättning, och då menar jag inte bara variansen. Finns typ en miljard käppar som bara vill in och få ditt pokerhjul att stanna.

 

Varför jag skriver det här är för att jag är i en liknanade, men ändå helt annat situation. Jag spelar 25 50 på svs och är inne på min fjärde 100-250k+ månad. Det glider fint. Kommer spela heltid en tid framöver. Pengarna lockar osv..

 

Det är dock sjukt meningslöst och ostimulerande att sitta och nöta poker, jag tror att max 1% av jordens befolkning är tillräckligt dumma i huvudet för att kunna trivas med det resten av livet. Man tar en enorm risk om man stänger alla andra möjligheter i livet.

 

Själv ser jag till att samtidigtr slutföra min universitetsutbildning (även om det stundtals är sjukt omotiverat) samt försöker hålla kontakt med icke-pokerfolk och på nåt sätt vara kvar i universitetslivet/arbetslivet. Sen försöker jag bygga upp en stabil aktieportfölj med pokerpengarna ist för att försöka klättra snabbare. Har även planer att jobba deltid i höst med olika projekt osv. Försöker sprida risken så gått det går på kort och lång sikt.

 

Min poäng är att det är livsfarligt att få hybris. Finns säkert 100-tals i sverige som gått från ingeting till pokergudar och miljonärer ner till ingeting igen. Sen är det dessutom svinigt tråkigt att spela poker som ett jobb, vilket jag först upptäckte när jag testade det. Osocialt, ostimulerande, meningslöst osv. Passar 1000ggr bättre som en lönsam hobby.

 

Observera att jag inte säger någonting om ditt pokerspel i sig. Du är skitduktig och absolut en av dom jag allra helst undviker. Men tekniskt skicklighet är en jävligt liten del i det stora hela.

 

GL

 

Jag har tidigare haft en sjukt bra bild av dig, och den har bara blivit bättre. Verkar helt enkelt vara en bra person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sysselsättning trivs smarta människor med?

 

 

 

Blir det plötsligt socialt, stimulerande och meningsfullt om du väljer att kalla det för hobby istället för jobb?

 

Får jag svara för jag tror att det är tillräckligt simpelt för mig som inte är pokerspelare på heltid att förstå.

Det är fortfarande lika osocialt ostimulerande och meningslöst, med en viktigt skillnad. Du får alla dom punkterna genom jobb och vänner som du har på en vanlig arbetsplats. Du får inte dom framför datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sysselsättning trivs smarta människor med?

 

 

 

Blir det plötsligt socialt, stimulerande och meningsfullt om du väljer att kalla det för hobby istället för jobb?

 

Jag kan hålla med om delar av det Bubba skriver, men det du skriver här träffar ju riktigt klockrent.

 

Det finns ingen som helst koppling mellan intellegens och att kunna spela poker resten av livet.

 

Det är helt enkelt efter tycke och smak men framförallt personlighet.

 

Det finns inget som säger att bara för att man har poker som jobb i 10 år så kommer man bli en osocial mupp som inte har några vänner utanför pokern och som aldrig gör något annat än att spela poker/tänker poker/pratar poker.

 

Det blir vad man gör det till, men i det ingår ju också att faktiskt hålla igång livet på sidan av pokern och verkligen se pokern som antingen hobby eller jobb.

Det är när man börjar se pokern som sitt liv som man kanske kommer få problem med den sociala biten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" Det är när man börjar se pokern som sitt liv som man kanske kommer få problem med den sociala biten."

 

Vi ska inte glömma bort all "förlorad" tid i såfall.

När man väll kommer upp över 30 och har familj o hela den biten, så är det väldigt svårt att återuppta skolan, eller hitta tillfredställande jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med om delar av det Bubba skriver, men det du skriver här träffar ju riktigt klockrent.

 

Det finns ingen som helst koppling mellan intellegens och att kunna spela poker resten av livet.

 

Det är helt enkelt efter tycke och smak men framförallt personlighet.

 

Det finns inget som säger att bara för att man har poker som jobb i 10 år så kommer man bli en osocial mupp som inte har några vänner utanför pokern och som aldrig gör något annat än att spela poker/tänker poker/pratar poker.

 

Det blir vad man gör det till, men i det ingår ju också att faktiskt hålla igång livet på sidan av pokern och verkligen se pokern som antingen hobby eller jobb.

Det är när man börjar se pokern som sitt liv som man kanske kommer få problem med den sociala biten.

 

 

Det jag pratar är är inte den sociala biten utan jobb/karriär/sysselsättning, vilket självklart blir EV- om man har några som helst ambitioner. Min umgängeskrets är de flesta i jobbsökarfasen nu efter universitetsstudierna. Själv spelar jag kort. De kommer alltså få ett karriärmässigt försprång på nåt/några år. För att poker ska vara EV+ för mig i den här situationen måste jag iaf ha stabilt 100k+/mån. Annars är det idioti att spela. Jag offrar karriär för pengar.

 

Sen får man ju se till alternativen. Är man gravt efterbliven men fantastisk på poker så är det ju klart EV+ att spela även om man tjänar 10k/mån då man inte får nåt annat jobb.

 

 

"Det finns ingen som helst koppling mellan intellegens och att kunna spela poker resten av livet." <- Den orkar jag inte ens kommentera ;-)

 

Aja hursomhelst, det jag menade var helt enkelt att man bör tänka långsiktigt som pokerspelare samt se det hela i ett helhetsperspektiv. Bränna rullen på Limo och skumpa är som att pissa i byxan, varmt i början... osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde nog tänka lite mer långsiktigt än vad du gör för tillfället. Inse att du själv inte har så stor koll på vad du vill göra/ vem du är om 5år.

 

Se till att inte stänga igen massa dörrar bara för att du just nu har en 500k månad och livet leker. Poker är en sjukt osäker sysselsättning, och då menar jag inte bara variansen. Finns typ en miljard käppar som bara vill in och få ditt pokerhjul att stanna.

 

Varför jag skriver det här är för att jag är i en liknanade, men ändå helt annat situation. Jag spelar 25 50 på svs och är inne på min fjärde 100-250k+ månad. Det glider fint. Kommer spela heltid en tid framöver. Pengarna lockar osv..

 

Det är dock sjukt meningslöst och ostimulerande att sitta och nöta poker, jag tror att max 1% av jordens befolkning är tillräckligt dumma i huvudet för att kunna trivas med det resten av livet. Man tar en enorm risk om man stänger alla andra möjligheter i livet.

 

Själv ser jag till att samtidigtr slutföra min universitetsutbildning (även om det stundtals är sjukt omotiverat) samt försöker hålla kontakt med icke-pokerfolk och på nåt sätt vara kvar i universitetslivet/arbetslivet. Sen försöker jag bygga upp en stabil aktieportfölj med pokerpengarna ist för att försöka klättra snabbare. Har även planer att jobba deltid i höst med olika projekt osv. Försöker sprida risken så gått det går på kort och lång sikt.

 

Min poäng är att det är livsfarligt att få hybris. Finns säkert 100-tals i sverige som gått från ingeting till pokergudar och miljonärer ner till ingeting igen. Sen är det dessutom svinigt tråkigt att spela poker som ett jobb, vilket jag först upptäckte när jag testade det. Osocialt, ostimulerande, meningslöst osv. Passar 1000ggr bättre som en lönsam hobby.

 

Observera att jag inte säger någonting om ditt pokerspel i sig. Du är skitduktig och absolut en av dom jag allra helst undviker. Men tekniskt skicklighet är en jävligt liten del i det stora hela.

 

GL

 

 

Håller med dig till 100% procent även fast jag inte vart uppe på samma nivåer,tjänat samma pengar eller haft liknande möjligheter som ni har. Skaffa dig något att falla tillbax på, tror att man kan göra högeskoleprovet med samlat betygsdokument rätta mig gärna om jag har fel, så nu kan du ju fortfarande chilla medans pokern är kul och sedan plugga när du väl känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...