Gå till innehåll

Everest poker, lätt att sätta in svårt att ta ut.


Bill&Bull

Recommended Posts

Slutet gott allting gott.

 

----- Original Message -----

From: <assistance-1448830@everestpoker.com>

To: <xxxxx@xxxxxx.se>

Sent: Friday, November 09, 2007 10:06 PM

Subject: [support #1448830] Locked account

 

 

> Dear xxxxxxx xxxxxxx,

>

> Thank you for your reply.

> Based on your explanations in your previous email, we have released your

> player account. The restriction was based on inconsistencies that our

> Fraud Department found them to be speculative. This is not only for our

> safety, but that of our players as well.

>

> We have reviewed your case and your account has been reactivated.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerhetsåtgärder är till för att skydda alla spelare på Everest Poker. Ibland leder våra säkerhetspriciper till att spelare tillfälligt känner sig felaktigt behandlande, eller att spelare måste skicka in dokument för att verifirera sin identitet och vistelseort. När säkerhetsteamet ser vad som gäller för ett spelarkonto och att allt är ok så är det bara att fortsätta spela, sätta in, casha ut etc.

 

Everest jobbar hela tiden med att ytterligare förbättra säkerhetsrutinerna för att göra pokerrummet både så säkert och så användarvänligt som möjligt.

 

Bill&Bull: Berätta gärna här i tråden hur ditt fall utvecklar sig. Vilka svar du får från supporten, och hur lång tid det tar innan allt är i sin ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everest: -Men om man gör en deposit och en cash out till samma kontoställe, varför denna hysteri?

Jag kan förstå om han t.ex. hade förlorat $700, att man då kunde misstänka dumpning eller att han ville göra en cash out till Neteller. Men nu är det bara löjligt!

Tack för att TS påminde mig om varför jag inte spelar på EverestPoker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hertigen,

 

Sajterna har rätt att göra vad dom vill. Dom får frysa kontot, beslagta pengarna, osv. Allt står i T&C. Jag är 100% medveten om det.

 

Imorgon kommer du få ett e-mail från din pokersite där dom ber dig att skicka in ett kontoutdrag på din bank över dom senaste 6 månaderna. Om du inte gör det låser dom ditt konto och tar dina pengar.

 

Det ovanstående kan nog varenda pokersite ha "rätt" till att göra enligt deras T&C. Men som sagt, det gör det inte rätt.

 

Och jag vet inte, jag är inte typen som låter någon behandla mig som en apa.

 

Snacka om att blåsa upp någonting litet till absurt stort. Det var aldrig tal om att ta dina pengar, så varför tar du ens upp det? Ha dina ID handlingar inscannade på datorn eller annat ställe så blir det väldigt enkelt för allihopa.

 

Du klagar på deras T & C och säger att du inte är villig att följa den, trots detta har du ändå skrivit på den (eller kryssat i den).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta fallet ger otroligt högt betyg åt Everests säkerhet. De hittar nån suspekt thailändare med svenskt konto, suspendar det direkt och bara ett par timmar senare när de tycker sig fått en godtagbar förklaring, låser de upp de igen. snabbt och smärtfritt.

 

För övrigt ger inga T & C i världen sajten möjligheten att göra vad dom vill. Iaf i Sverige ogiltighetsförklarar vi oskäliga avtal, speciellt i konsumentförhållanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Detta är en kompis till mig som skriver eftersom han inte har något eget pokerforum konto. Jag snackade med han eftersom jag visste att han och många andra hade haft problem med everestpoker.

 

Hej!

 

Jag hade enorma problem med everestpoker för 3-4 år sedan. Jag var nämligen en av sidans största vinnare, men hade aldrig någonsin satt in en krona eftersom jag började spela på deras free-rolls. Jag arbetade mig upp från freerolls till heads up 5/10. Tror borden heter "Kabul" eller ngt om dom inte ändrat namnen de senaste 3 åren. Jag spelade bara 1 bord på den tiden men vann otroligt mkt. Snittade väl + 1000 dollar timmen eller så. Jag byggde upp min rulle till 32 000 dollar men ville ta ut en del av pengarna. När jag sedan skulle ta ut pengarna bannade de mig och gav mig ett meddelande i denna stilen efter jag frågat vafan de sysslar med. "Bäste kund: Pågrund av allvaret i de regler du brutit mot har vi inte tillåtelse att disskutera problemet med dig mer. Du har blivit permanent avstängd från våran pokersida, inga framtida debiteringar eller uttagningar kommer att tillåtas".

 

De bad mig EXAKT som dig att skicka in räkningar, bilder på körkort och liknande. Jag gjorde som sa men de hävdade att de aldrig fick uppgifterna. Så jag fick skicka in det några gånger men de fortsatte att säga att jag inte fick pengarna. Jag kände väldigt många svenskar på den tiden som hade exakt likadana problem, både som dig och mig. De satte in pengar, men blev frusta och bestulna på sina cashouts. Jag vet också att många brukar få mail från neteller när de tar ut där att everestpoker försöker dra tillbaka pengarna till sidan medan transaktionen är i process.

 

Jag blev väldigt upprörd och deprimerad över det där eftersom jag inte hade satt in några pengar och därför inte hade någon bankroll överhuvud taget. Jag hade inget jobb heller eftersom jag fortfarande gick i skolan så jag hade ingen bra möjlighet att bygga en ny rulle snabbt eftersom det tog en väldig tid att grinda sig från freerolls till 5/10 heads up(vilket var de högsta staksen som erbjöds på everest på den tiden, åtminstone där det fanns folk som spelade).

 

Dom gav mig aldrig någon tydlig förklaring men sa ivf att de trodde att jag chipdumpade(vilket jag inte gjorde). Men det jag aldrig förstod var varför de skulle ha mitt körkort å skit för att "fundera på att frysa upp mitt account igen". Blev då ett jävla liv och jag funderade länge på att åka upp till fittcanada och anmäla skiten ur dom.

Men efter jag snackat med mina andra kompisar som blev bannade(kände många svenskar som jag hade på msn som också spelade everestpoker, några av dom stora vinnare liksom jag) så sa en av dem att han kollat deras överenskommelsetext när man skapar kontot och funnigt ngt i stil med detta.

 

"Vi kan när som hellst och av vilken anledning som hellst frysa ditt konto och ta dina pengar"

 

Minns inte exakt hur det stod men det gjorde det ivarjefall tydligt att det var omöjligt att försöka stämma dem.

 

Jag ber er om en väldigt stor tjänst att aldrig någonsin spela på denna skitsida eftersom allt de gör är att blåsa hela högen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det jag aldrig förstod var varför de skulle ha mitt körkort å skit för att "fundera på att frysa upp mitt account igen".

 

Skickade du aldrig in bilder på körkort osv får du nog skylla dig själv eftersom det är deras normala säkerhetsverifiering.

 

EDIT: Nvm, läste inte tillräckligt noga första gången

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...