Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det finns en typ av spelare jag bara inte kan vinna över. Det hela slutar alltid med att jag agerar fisk åt dessa herrar/damer.

Min spelstil är väldigt beroende på position och motstånd. Spelar ofta hårt i bra position och limpar generellt sett gärna inte in när jag är först PF. Försöker betta och raisa för att få värde när jag tror att jag har bäst hand. Eller slänga när det inte är fallet. Rätt ABC mao.

Speltypen:

• Dom är väldigt passiva, men absolut inte veka.
  • De hittar nästan bara raiseknappen på river, då de är helt bombis på att vinna.
  • De limpar händer som 99 när de sitter på knappen eller en pos tidigare
  • Om de har tex :Ac::Qh: och prickar damen på floppen så kan de checka fram ett nytt kort eller så callar de både flop och turn för att sedan vissa gånger höja river.
  • De kan agera likadant som ovan om de har second pair, fast bortsett från den eventuella raisen på river.
  • Missta inte dessa spelare som en typisk callingstation som jagar 2-6-outare i små potter.

Har svårt att hitta en bra strategi.

När de sätter igång att calla så vet jag inte om de har mid-pair eller en gömd triss.

Det är svårt att info-raisa dom, för de är inte veka spelare. Helt enkelt passiva.

I HU på floppen mot dom så vet jag inte hur jag ska göra om jag har bottom-pair ur pos. Generellt sett skulle jag betta in i de flesta andra, sen avgöra fortsatt spel beroende på vad de gör.

Har kommit fram till att mitt största problem är att jag inte kan sätta dom på en hand. De kan ha vad som helst från ex :4h::5h: till ex :Qc::Qs:

Och när det gäller träffar så har jag ingen aning heller, de kan ha färg eller secondpair.

Känns som att dessa spelare borde gå att slå, särskilt på shorthanded.

Visst, lite bitterhet har jag. Men ärligt, jag behöver hjälp för jag förlorar alltid mot dessa typer av spelare. Det handlar absolut inte om otur, jag är inte tillräckligt bra helt enkelt.

Känner ni igen spelartypen?

Förslag på strategi?8-)

Postad

Känner ni igen spelartypen?

Förslag på strategi?8-)

Det gör jag definitivt. Jobbiga och knepiga spelare som hellre riskerar att man fixar en bättre hand på rivern än höjer på turn (trots hög träff). Många av dem höjer inte ens med AK före floppen i syfte att få någon annan att betta hårt p g a sin lägre träff med ess. Förvånande dock när de inte ens återhöjer på turn. Som om en hög träff vore en ohotad monsterhand.