Gå till innehåll

Vad är "Levla"?

calloway

Recommended Posts

• Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

levla någon = äga någon (typ)

Men herregud. Diagf.

Nej, att levla (ett uttryck som migrerat från 2+2 till pf, så klart) är i princip att driva med någon.

Ett (dåligt) exempel:

Jag: Hur ska jag göra här? Jag har nötkåken på brädan AJ633 och blir trebetad på river, ska jag stoppa in eller syna?

Levlare: Vadå nötkåk? 33 är ju nöten!

Jag: Levlar du mig? (Alternativet är att han är dum i huvudet)

Levlare: Ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud. Diagf.

Nej, att levla (ett uttryck som migrerat från 2+2 till pf, så klart) är i princip att driva med någon.

Ett (dåligt) exempel:

Jag: Hur ska jag göra här? Jag har nötkåken på brädan AJ633 och blir trebetad på river, ska jag stoppa in eller syna?

Levlare: Vadå nötkåk? 33 är ju nöten!

Jag: Levlar du mig? (Alternativet är att han är dum i huvudet)

Levlare: Ja!

levla kommer från en omskrivning av lol mao? Har bara sett sambandet med lol när det stavats med w...

Länk till kommentar

levla kommer från en omskrivning av lol mao? Har bara sett sambandet med lol när det stavats med w...

Nej. Det handlar om nivåer. Om du är dum befinner du dig på första nivån, spelar du dum befinner du dig på andra nivån. Låtsas du om att gå på den första levlingen trots att du vet att det är en level, är du på tredje, osv.

wtf äga = driva

Nej, det har med slavdriveri att göra.

Länk till kommentar

Det där stämmer inte, eftersom det är omöjligt att rent fysiskt suga ut något så abstrakt som "värde" och det dessutom från nätet. Hur skulle det gå till, menar du?

Det var väl ändå rätt uppenbart att Hjort inte menade det bokstavligt? Pinsamt att du inte förstod det.

Länk till kommentar

Jag är inne på ett liknande spår som eury och jojje.

Ordet "levla" inom PF och 2+2 kommer väl ifrån "levelsen" i poker. Dvs om du tänker på level 0 tänker du bara på vad du har. Tänker du på level 1 tänker du på vad din motståndare har. Tänker du på level 2 tänker du på vad din motståndare tror att du har osv.

Kanske det blev fel nu, men skitsamma isf.

Länk till kommentar

Levla har jag aldrig hört inom pokern :S Det finns inom spel genren "mmorpg" Det vill säga "Massive multiplayer online role playing game". Där man gör uppdrag och dödar för att komma upp i level (nivå). Alltså att levla, man gör saker i spelet som får en att komma upp i level.

Faktiskt inte. Att levla är att gå från nivå X till nivå X+1. Det du beskriver är att jaga xp.

Länk till kommentar

Ameh, han levlade ju.

Jahaja, och som OP frågade, vad betyder det då? Vi har fortfarande inte fått ett entydigt svar på vad det är. Dans, onlinedataspel, allt möjligt. Verkar mest vara skitsnack i den här tråden.

Men jag tycker fortfarande det var lite pinsamt att han inte fattade att Hjort inte menade det han sa bokstavligt. Det var verkligen ett sjukt bildligt inlägg.

(är jag på fjärde nivån nu?)

?

Länk till kommentar