calloway Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Ni får ursäkta en gammal gubbe som jag på 30+ som inte hänger med i lunarstorm-msn-dataspelstermer,men nu dyker ordet upp i vart o varannat inlägg..levla mig hit o levla mig dit,så vill nån vänligen upplysa gobbafan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 levla någon = äga någon (typ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 level = nivå alltså levla = gå upp i nivå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 levla någon = äga någon (typ) Men herregud. Diagf. Nej, att levla (ett uttryck som migrerat från 2+2 till pf, så klart) är i princip att driva med någon. Ett (dåligt) exempel: Jag: Hur ska jag göra här? Jag har nötkåken på brädan AJ633 och blir trebetad på river, ska jag stoppa in eller syna? Levlare: Vadå nötkåk? 33 är ju nöten! Jag: Levlar du mig? (Alternativet är att han är dum i huvudet) Levlare: Ja! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 levla någon = äga någon (typ) hmm, har det fått en annan betydelse utanför RPG-världen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 fdhxdfh ew5 7u4w5eyrdfxhc Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Men herregud. Diagf. Nej, att levla (ett uttryck som migrerat från 2+2 till pf, så klart) är i princip att driva med någon. Ett (dåligt) exempel: Jag: Hur ska jag göra här? Jag har nötkåken på brädan AJ633 och blir trebetad på river, ska jag stoppa in eller syna? Levlare: Vadå nötkåk? 33 är ju nöten! Jag: Levlar du mig? (Alternativet är att han är dum i huvudet) Levlare: Ja! levla kommer från en omskrivning av lol mao? Har bara sett sambandet med lol när det stavats med w... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 wtf äga = driva Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 a level, att driva (skoja) på en högre grad skulle jag personligen beskriva det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 levla kommer från en omskrivning av lol mao? Har bara sett sambandet med lol när det stavats med w... Nej. Det handlar om nivåer. Om du är dum befinner du dig på första nivån, spelar du dum befinner du dig på andra nivån. Låtsas du om att gå på den första levlingen trots att du vet att det är en level, är du på tredje, osv. wtf äga = driva Nej, det har med slavdriveri att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Denna tråden kan bli kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Det betyder att personen som använder uttrycket suger värde ur tråden bara genom att finnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Det betyder att personen som använder uttrycket suger värde ur tråden bara genom att finnas. Det där stämmer inte, eftersom det är omöjligt att rent fysiskt suga ut något så abstrakt som "värde" och det dessutom från nätet. Hur skulle det gå till, menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Det där stämmer inte, eftersom det är omöjligt att rent fysiskt suga ut något så abstrakt som "värde" och det dessutom från nätet. Hur skulle det gå till, menar du? Det var väl ändå rätt uppenbart att Hjort inte menade det bokstavligt? Pinsamt att du inte förstod det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freso Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Det betyder att personen som använder uttrycket suger värde ur tråden bara genom att finnas. Fucking right. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Ni får ursäkta en gammal gubbe som jag på 30+ som inte hänger med i lunarstorm-msn-dataspelstermer,men nu dyker ordet upp i vart o varannat inlägg..levla mig hit o levla mig dit,så vill nån vänligen upplysa gobbafan? Det är det du gör nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Att "levla" är att göra små coola moves på en scen eller ett dansgolv. Levlingen uppfanns och utfördes ursprungligen 48 sek in i den här videon:http://www.youtube.com/watch?v=3YDBwyZIy7M Nu vill jag att någon seriöst förklarar Nit och Spew. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LilleKatt Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Levla har jag aldrig hört inom pokern Det finns inom spel genren "mmorpg" Det vill säga "Massive multiplayer online role playing game". Där man gör uppdrag och dödar för att komma upp i level (nivå). Alltså att levla, man gör saker i spelet som får en att komma upp i level. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jag är inne på ett liknande spår som eury och jojje. Ordet "levla" inom PF och 2+2 kommer väl ifrån "levelsen" i poker. Dvs om du tänker på level 0 tänker du bara på vad du har. Tänker du på level 1 tänker du på vad din motståndare har. Tänker du på level 2 tänker du på vad din motståndare tror att du har osv. Kanske det blev fel nu, men skitsamma isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freso Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Levla har jag aldrig hört inom pokern Det finns inom spel genren "mmorpg" Det vill säga "Massive multiplayer online role playing game". Där man gör uppdrag och dödar för att komma upp i level (nivå). Alltså att levla, man gör saker i spelet som får en att komma upp i level. Faktiskt inte. Att levla är att gå från nivå X till nivå X+1. Det du beskriver är att jaga xp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Jo visst ni har poäng, men glöm inte att även den starke får ta i när han skiter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Kan man inte säga att om OP hade varit den som en gång myntat uttrycket "levla" (och det dessutom kanske var allmänt känt att han gjort det) så hade han med denna tråd levlat oss alla?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Det var väl ändå rätt uppenbart att Hjort inte menade det bokstavligt? Pinsamt att du inte förstod det. Ameh, han levlade ju. (är jag på fjärde nivån nu?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Ameh, han levlade ju. Jahaja, och som OP frågade, vad betyder det då? Vi har fortfarande inte fått ett entydigt svar på vad det är. Dans, onlinedataspel, allt möjligt. Verkar mest vara skitsnack i den här tråden. Men jag tycker fortfarande det var lite pinsamt att han inte fattade att Hjort inte menade det han sa bokstavligt. Det var verkligen ett sjukt bildligt inlägg. (är jag på fjärde nivån nu?) ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ANGRYKOREAMAN Postad 7 November , 2007 Rapport Share Postad 7 November , 2007 Ameh, han levlade ju. (är jag på fjärde nivån nu?) ? Levlade Waggho Klyka eller har han missat poängen? Försöker Klyka visa att Waggho är ute och cyklar? Eller levlar Klyka? Är jag levlad? Jag syftar givetvis på mmorpg levling. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts