flång_nytt Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Full Tilt Poker Game #4080300686: $20 + $2 Sit & Go (31001609), Table 1 - 150/300 - No Limit Hold'em - 19:05:32 ET - 2007/11/05 Seat 2: junebugntc (780) Seat 3: slant5 (3,900) Seat 4: Marked player (7,830) Seat 8: kittlamejej (990) Marked player posts the small blind of 150 kittlamejej posts the big blind of 300 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to kittlamejej junebugntc folds slant5 folds Marked player calls 150 kittlamejej checks *** FLOP *** Marked player bets 300 kittlamejej ? Ja, vad hittar vi på här. Instinktivt vill jag pusha men eftersom det finns en shortie till, bör man då lägga istället och pusha any two i nästa hand? Citera
Gahlster Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Fold, du ligger hyggligt till även ifall du gör detta. I bästa fall en flipp här där du inte är garanterad ITM vid vinst. Nästa hand som han som är kortare än dig kommer i princip vara en coinflip för hamn. Torskar han den är du garanterat ITM. Skulle du vinna denna ligger du fortfarande en bra bit efter för både andraplatsen men framför allt förstaplatsen. Citera
brolija Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Inte för att jag hör hemma på 20 nivån, men att han endast synar och inte försöker "stjäla" din blind preflopp luktar bra hand, han vill ju inte att du ska folda? Och han är chipleader, därmed bör han försöka dominera, stjäla? Jag tror han har träffat sitt Ess. Jag ser det som en ~ 30 - 70 situation, och som ovan nämner, lägger du nu kommer den andra shoortstacken behöva ställa på sin big blind = Stor chans att du kommer trea. Men vad gör du sedan när du foldat din little blind och sitter med 500 marker... Dubbla upp 4-5 gånger för att vinna skiten right? Jag hade pushat, hoppats på det bästa, och siktat mot första platsen, tycker tredje är så fruktansvärt ovärt. Vinner du sitter du med 2000 marker, vilket lätt kan bli 4500 om du vinner ännu en all-in. Citera
Max Cady Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Inte för att jag vet om det är rätt men oj vad jag hade blixtpushat här! Även om det sitter en till shortie vid bordet så hade jag inte kunnat folda här... Citera
eurythmech Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Att complete preflop skulle tyda på en stor hand är bara lol. Det tyder på att han är utvecklingsstörd, och kan ha lite vad som helst. Om inte jag gör något fel i SNGPT så behöver vi 57% ifall vi antar att vi har 0 FE, vilket känns rimligt. Vi har aldrig 57% här. Citera
dafgaard Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Fold, du har ingen FE och ligger med största sannolikhet efter. Citera
Gahlster Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Jag hade pushat, hoppats på det bästa, och siktat mot första platsen, tycker tredje är så fruktansvärt ovärt. Vinner du sitter du med 2000 marker, vilket lätt kan bli 4500 om du vinner ännu en all-in. Du har nog inte riktigt greppat vikten av att inte bubbla eftersom du kastar pengar i sjön på detta spel. Citera
Max Cady Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Att FI bara completar är som eury skrev helt sanslöst! När jag säger push så räknar jag på att Hero har 8 outs för stegen och 6 outs för att träffa nåt av hålkorten, 14 outs alltså. Detta ger 56% chans att vinna handen förutsatt att FI inte träffat/träffar. Jag säger fortfarande push men som sagt, jag kanske är ute och cyklar... Edit: Enligt Pokerstove vinner Hero 52% av gångerna med den floppen mot en random hand... Citera
SoderKrippa Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Att FI bara completar är som eury skrev helt sanslöst! När jag säger push så räknar jag på att Hero har 8 outs för stegen och 6 outs för att träffa nåt av hålkorten, 14 outs alltså. Detta ger 56% chans att vinna handen förutsatt att FI inte träffat/träffar. Jag säger fortfarande push men som sagt, jag kanske är ute och cyklar... Edit: Enligt Pokerstove vinner Hero 52% av gångerna med den floppen mot en random hand... Skulle oträffad random hand betta ut på floppen när du har 3bb kvar? Jag skulle säga att push pre isf är bättre, men c/f bäst... /SK Citera
eurythmech Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Precis, det är fold om fi har en random hand, och nån form av val har han nog ändå gjort. Vik. Citera
Max Cady Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Det hade varit bra om jag läst hh'n ordentligt så hade jag sett att FI betar på floppen... Tack Krippa för påpekandet...Fold. Citera
eurythmech Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Om fi checkar flop så checkar vi bakom imho. Citera
SoderKrippa Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Om fi checkar flop så checkar vi bakom imho. Agree. I nästa hand har vi inte bara möjlighet att dubbla, utan att dessutom komma ITM vilket väger tungt här... Citera
brolija Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Jag sa också att jag inte är på den nivån, det är bara hur jag tänker och det verkar gå bra då jag hittat 12 första placeringar av 79 SnG, helt ok tycker jag. Som ni ser, nybörjare på SnG också, men jag sa min mening. Citera
flång_nytt Postad 7 November , 2007 Författare Rapport Postad 7 November , 2007 Fold, du har ingen FE och ligger med största sannolikhet efter. Spelar ju egentligen ingen roll om jag ligger efter eller inte.PokerStove säger coinflip mot random hand och den enda man vill flippa mot i detta läget är ju den andra kortisen.Tror nog att jag har en läcka i spelet kring bubblan här.Oftast blir jag ivrig över att ha ett drag till en stor hand, men det krävs ju inte större händer för att vinna runt bubblan. Citera
Fetto Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Jag sa också att jag inte är på den nivån, det är bara hur jag tänker och det verkar gå bra då jag hittat 12 första placeringar av 79 SnG, helt ok tycker jag. Som ni ser, nybörjare på SnG också, men jag sa min mening. Citera
Recommended Posts