Gå till innehåll

NL 100 5-max - TPGK möter CR på turn


Recommended Posts

Är det bättre att checka för potkontroll eller ska man ta betalt för drag. Hur gör ni? Han har väl 7:an eller bättre rätt ofta när han väl höjer. Ingen read på fi.

 

Bord 'Taif': $1-$1 No-limit HE (Real)

Plats 1: HERO ($94 i marker) (på knappen)

Plats 2: TorcherU ($84,90 i marker)

Plats 7: petap ($96,75 i marker)

Plats 8: jaachnee ($65,20 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

TorcherU : Lägger mörk ($0,50)

petap : Lägger mörk ($1)

Gav till HERO: Dr

Gav till HERO: Kr

*** Pre-flopp *** :

jaachnee : Ligger

HERO : Satsar ($3,50)

TorcherU : Synar ($3)

petap : Synar ($2,50)

*** Flopp *** : 7k Kh 4k

TorcherU : Passar

petap : Passar

HERO : Satsar ($8)

TorcherU : Synar ($8)

petap : Ligger

*** Turn *** : [ 7k Kh 4k ] 7s

TorcherU : Passar

HERO : Satsar ($18)

TorcherU : Höjer ($45)

HERO : Ligger

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: $87,50 | Rake: $2

Bord: [ 7k Kh 4k 7s ]

HERO förlorade $29,50

TorcherU satsade $56,50, vann $87,50, netto $31

petap förlorade $3,50

jaachnee förlorade $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på reads.

 

Mot måmga fiskar betar jag alla gator för värde.

Mot en någorlunda kompetent spelare checkar jag ofta turn för pottkontroll. Om du ofta kör CR på turn så aktar sig många spelare att beta turn här utan en hand som slår din så du får antagligen se river billigt.

 

edit: kanske inte betar mot så många fiskar när bordet parar sig på turn, Så checka turn utan reads.

 

Lite det jag tänkte också, det är ju standard för fisken att checksyna OOP med mellanparet för att sedan checkfolda turn. Fast o andra sidan måste jag ju syna river då o frågan är om inte det är bättre att ta belalt av drag och sämre kungar på turn än att hoppas på riverbluff..? Är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite det jag tänkte också, det är ju standard för fisken att checksyna OOP med mellanparet för att sedan checkfolda turn. Fast o andra sidan måste jag ju syna river då o frågan är om inte det är bättre att ta belalt av drag och sämre kungar på turn än att hoppas på riverbluff..? Är jag ute och cyklar?

 

Du måste väga vikten av att ta betalt av drag mot att balansera ditt spel.Jag checkar ofta turn och det här är ett perfekt tillfälle imo. Jag betar också iband , speciellt mot passiva synfiskar eller om jag tror at FI drar men betar du representerar du nog minst AK fast det beror iofs på hur du brukar spela.

 

 

Bra spelat gillar turnbetet nu är det upp till dig att avgöra hur du ska fortsätta spela.

 

När chekckar du turn? Luft/sjua/båt/aldrig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard för mig är att betta men en check är också bra speciellt om Fi gärna bluffar rivern. Oftast när jagcheckar här så har jag luft eller 99-QQja.

 

OK. Jag gillar att beta här mot alla som jag tror betalar av med en sämre kung eller ett pp. Dock tror jag de flesta FI lägger dessa händer vid en bet på turn men kan syna på river om vi reppar ett bustat drag eller tunt värdebet. Och precis som du säger, kan vi fånga ett bustat drag om FI är bluffvänlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag gillar att beta här mot alla som jag tror betalar av med en sämre kung eller ett pp. Dock tror jag de flesta FI lägger dessa händer vid en bet på turn men kan syna på river om vi reppar ett bustat drag eller tunt värdebet. Och precis som du säger, kan vi fånga ett bustat drag om FI är bluffvänlig.

 

Ah, och alla som betalar med drag på turn antar jag att du gärna betar mot också. Dock så beror det på ens egen image ganska mkt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag gillar att beta här mot alla som jag tror betalar av med en sämre kung eller ett pp. Dock tror jag de flesta FI lägger dessa händer vid en bet på turn men kan syna på river om vi reppar ett bustat drag eller tunt värdebet. Och precis som du säger, kan vi fånga ett bustat drag om FI är bluffvänlig.

 

Ah, och alla som betalar med drag på turn antar jag att du gärna betar mot också. Dock så beror det på ens egen image ganska mkt också.

 

Jag är inne på folders linje, men som så många gånger förr när skalle och jag tyckt olika beror det mycket på spelstil, går inte att generellt säga hur man ska göra här tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, och alla som betalar med drag på turn antar jag att du gärna betar mot också. Dock så beror det på ens egen image ganska mkt också.

 

Jag är inte säker på att det lönar sig att beta för att ta betalt av drag i alla lägen. Många FI lägger sitt drag här p.g.a. negativa implicita odds. Samma FI kan dock bluffa river med bustat drag om de tror att du har missat floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...