Gå till innehåll

Klyka låter sig stejkas IGEN


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så gott som, helt sjukt.

 

Hade en sån sjuk session. Spelade 4 bord FL 2/4. Hur jag än bluffade så var det ingen som respekterade mina raisar, de synade med allt, hela tiden! AA, KK etc fick 4-vägspotter hela tiden och blev utdragna, och trots att jag bettade och raisade med typ allt så var det ingen som foldade för mina bluffar. Spelar ingen roll hur jag spelar, folk synade hela tiden. Till slut hade jag tappat $300 och tröttnade på att spela mot såna sopor som bara drar ut hela tiden. Jag menar det går ju inte att vinna mot såna spelare. Så jag gick upp på 10/20 för jag tänkte att där borde de ju iaf vara lite bättre så de respekterar mina raisar och foldar mot mina bluffar. Men där va det precis likadant, så plötsligt satt jag med bara ca $450 kvar.

 

Blev inköp i en $109 deepstack MTT och där åker jag i första handen!! TT all in preflop mot en jävla fisk som synar 250*BB med A3s och träffar A på rivern.

 

Så sjukt, de går verkligen inte o vinna på nån nivå. Och ändå spelade jag inte dåligt.

 

 

Försöker du levla nån eller är du seriös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så gott som, helt sjukt.

 

Hade en sån sjuk session. Spelade 4 bord FL 2/4. Hur jag än bluffade så var det ingen som respekterade mina raisar, de synade med allt, hela tiden! AA, KK etc fick 4-vägspotter hela tiden och blev utdragna, och trots att jag bettade och raisade med typ allt så var det ingen som foldade för mina bluffar. Spelar ingen roll hur jag spelar, folk synade hela tiden. Till slut hade jag tappat $300 och tröttnade på att spela mot såna sopor som bara drar ut hela tiden. Jag menar det går ju inte att vinna mot såna spelare. Så jag gick upp på 10/20 för jag tänkte att där borde de ju iaf vara lite bättre så de respekterar mina raisar och foldar mot mina bluffar. Men där va det precis likadant, så plötsligt satt jag med bara ca $450 kvar.

 

Blev inköp i en $109 deepstack MTT och där åker jag i första handen!! TT all in preflop mot en jävla fisk som synar 250*BB med A3s och träffar A på rivern.

 

Så sjukt, de går verkligen inte o vinna på nån nivå. Och ändå spelade jag inte dåligt.

 

En av de viktiga förusättningarna för att lyckas med limit poker är ju att man har tur med korten. Vi berörde ämnet på MSN när vi diskuterade upplägget för stejken och om jag inte minns fel så frågade jag dig rakt ut om du kände att du hade tur med korten eller inte. Du svarade "JA" och eftersom vi pratat med varandra mkt så litade jag ju på dig. När nu detta händer känner jag mig frågande huruvida det var rätt beslut att stejka dig eller inte.

 

Om du känner att du inte längre har tur med korten vill jag att du omgående kontaktar mig på MSN så får vi ta ett snack om hur vi ska göra i fortsättningen. Spontant känns det som att du kanske borde välja ett spel som är mindre baserat på tur? Aja, vi tar det på MSN istället.

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog bara spelat en gång mot klyka och det var när jag såg att han satt på ett SH NL5-bord. Jag satte mig och bustade honom tre gånger under en 20-minutersperiod utan problem. Han var en maniac som gick all-in med överkort och liknande, bara att tacka och syna ner.

 

Consp: Du kanske ska stejka honom på sten-sax-påse istället? Finns ju lite videos och guider på pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär 1% chans att inlägget inte var levling. Var det inte det måste han ändå skriva att det var levling.

 

Detta är helt jävla sjukt faktiskt. Jag tolkade det precis som du (och troligen gjorde alla andra oxå det) och med mitt inlägg på förra sidan var syftet att spinna vidare lite på det. Ett skämt alltså.

 

Nu fick jag precis detta PM av Klyka:

 

Hej,

 

Jag ser att du uppfattat mitt inlägg som leveling men tyvärr är det inte det. Jag förstår inte riktigt vad som hände under sessionen men inget stämde. Jag har som tur är $500 kvar av de ursprungliga $1500 och jag förstår om du vill avbryta stejkningen med en gång. Vi får prata mer på MSN senare och jag kan bara be om ursäkt för detta.

 

MVH

Klyka

 

Aja, det är väl sånt som händer även om jag inte förstår hur man kan skotta fem nivåer över den nivå vi bestämde att han skulle spela. Hade han förlorat en massa på 2/4 hade jag inte brytt mig men att gå upp på 10/20 och tappa en massa känns inte alls bra. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är helt jävla sjukt faktiskt. Jag tolkade det precis som du (och troligen gjorde alla andra oxå det) och med mitt inlägg på förra sidan var syftet att spinna vidare lite på det. Ett skämt alltså.

 

Nu fick jag precis detta PM av Klyka:

 

 

 

Aja, det är väl sånt som händer även om jag inte förstår hur man kan skotta fem nivåer över den nivå vi bestämde att han skulle spela. Hade han förlorat en massa på 2/4 hade jag inte brytt mig men att gå upp på 10/20 och tappa en massa känns inte alls bra. :-(

 

Fortf lev.? 10/20 känns bara fööör makabert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag helt snurrig. Här har man spelat MTT hela dagen och inte cashat i en enda så går man in på pf för att lugna ner sig lite så handlar varenda tråd om levling hit och dit. WTF!:shock:

 

 

Visste inte heller var "levla" var för något, sedan läste jag tråden; "Vad är "Levla". Bra tråd som förklarar det.

 

Trodde också att det var levling på gång här. Conspiracys inlägg var ju så "levlig" att det skrek om det. Men synd Klyka, lira upp allt nu så löser det sig :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, för att bluffa exploativt krävs ju att man iaf har nån form av FE, och det har man ju knappast om motståndarna synar allt. Då är det bäst att lägga ned bluffandet.

 

Att OP bluffar trots att motståndarna synar allt tyder ju också på att han missat något.

 

Ang. balansmässigt bluffande så ska det ju som sagt förekomma även mot synfiskar. Men med vääldigt låg frekvens. Enklaste lösningen om man inte känner sig kapabel att hitta rätt frekvens är att helt enkelt inte bluffa alls.

 

Hade en sån sjuk session. Spelade 4 bord FL 2/4. Hur jag än bluffade så var det ingen som respekterade mina raisar, de synade med allt, hela tiden! AA, KK etc fick 4-vägspotter hela tiden och blev utdragna, och trots att jag bettade och raisade med typ allt så var det ingen som foldade för mina bluffar. Spelar ingen roll hur jag spelar, folk synade hela tiden. Till slut hade jag tappat $300 och tröttnade på att spela mot såna sopor som bara drar ut hela tiden. Jag menar det går ju inte att vinna mot såna spelare. Så jag gick upp på 10/20 för jag tänkte att där borde de ju iaf vara lite bättre så de respekterar mina raisar och foldar mot mina bluffar. Men där va det precis likadant, så plötsligt satt jag med bara ca $450 kvar.

/---/

Så sjukt, de går verkligen inte o vinna på nån nivå. Och ändå spelade jag inte dåligt.

Bevis för levling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...