Gå till innehåll

Dan Glimne, djävulen själv?


perK69

Recommended Posts

Tycker inlägget är "dåligt" i flera avseenden oavsett vad man har för uppfattning om Dan.

 

Jag måste dock, som någon var inne på, påstå att det Glimne är absolut bäst på är att rapportera från turneringar och liknande, vare sig han spelar själv eller tittar på. Tänker främst på bloggen/dagboken från WSOP 2007. Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag började lira poker på internet efter ha lånat min brorsas pokerhandboken, det var strax innan boomen. Tror det var Julen 2003. Fanns EN svensk pokersida på nätet då, har för mig att den hette pokersidan.se eller nåt.. Plus så fanns wsop.info forumet. Lite skillnad mot nu.. hehe

Efter att jag hade vunnit en hel del på nätet har jag nog personligen fått minst 30 personer att börja spela poker. Och dessa 30 personer har säkert fått 5 pers var och börjat spela poker och dessa pers har fått 4 pers och lirat poker osv osv osv..

 

Så ja, pokerhandboken har gjort väldigt mycket för boomen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst pokerhandboken samt glimnes krönikor och trodde att jag lätt skulle kunna bli rik på poker. Men jag bara gular gång på gång på gång. Men inte fan tänker jag ta ansvar för mitt eget misslyckande så jag skyller allt på Glimne istället. Fan vad orättvist att han får va med i TV, och tjäna massa pengar när jag själv inte ens kan vinna på mikrostakes.

fyp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dan glimne, allas mysfarbror? Vill ju bara hjälpa oss svenskar att vinna en herrans massa pengar, eller hur?

 

KNAPPAST. Glimne är en parasit i den meningen att han tjänat stora pengar på pokerboomen utan att själv behöva spela ihop pengarna! Han har blivit "pokerprofessor" med hela svenska folket och skrivit spaltmeter, nej spaltmil om hur en vinnare spelar. Men syna hans kunskaper lite... det mesta är ren rappakalja!

 

Och vem minns inte glimnes stora fadäs i aftonbladet med räkneexemplet med en taxiresa? Ännu mer pinsamt när glimne efteråt föröker släta över sin miss med förklaringen att det var "ett test", haha... :oops:

 

Numera jobbar glimne åt unibet och tjänar mer pengar. Och snart kommer väl pokerhandboken del 2 ut? Säkert ovärderlig med nya supertips som gör alla till miljonärer! :roll:

 

Nej, vet ni vad glimne är?

Jo, något som man förr i tiden kallade för kvacksalvare!

 

Jag hade ingen aning om vem han var förrän du startade denna tråd. Han kanske är känd bland vissa kretsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började lira poker på internet efter ha lånat min brorsas pokerhandboken, det var strax innan boomen. Tror det var Julen 2003. Fanns EN svensk pokersida på nätet då, har för mig att den hette pokersidan.se eller nåt.. Plus så fanns wsop.info forumet. Lite skillnad mot nu.. hehe

Efter att jag hade vunnit en hel del på nätet har jag nog personligen fått minst 30 personer att börja spela poker. Och dessa 30 personer har säkert fått 5 pers var och börjat spela poker och dessa pers har fått 4 pers och lirat poker osv osv osv..

 

Så ja, pokerhandboken har gjort väldigt mycket för boomen.

 

föreställ dig motsvarande siffror för valfri basic bok från sklansky? eller SS efter man har sett rounders? valfri valfri valfri....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte säga att jag är något glimne fall men att påstå att han är jävulen själv är lite starkt i mitt tycke. Dock så aktar jag mig för att läsa det han skriver för jag känner att om jag börjar lyda hans råd så blir jag sämre som spelare :roll:

 

Men alla som gör att pokern får större uppmärksamhet i Sverige tycker jag är bra så därför gillar jag glimne.

 

 

Sen måste jag VÄLDIGT OT säga att i reprisen av pokermiljonen i måndags där Legato lägger 99 på floppen 25T när motståndaren hade AT nu vet jag varför vissa lever på poker och andra inte mina pengar hade åkt in kan jag ju säga :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon svara mig på varför vissa tycker det är fel att folk tjänar pengar i Sverige?

 

Kan någon svara mig på varför många i Sverige skyller sina misslyckanden på andra?

 

Fy fan vilken löjlig tråd. Glimne har gjort väldigt mycket för pokern i Sverige, och gör det fortfarande. Jag vågar lova att det finns ingen i Sverige som går hem i folkhemmet på det sätt som just Glimne. Att han sen inte är lika bra som exempelvis Skalnsky på pokerteori är en helt annan sak.

 

För mig är Glimne en hjälte, även om håller säkert 100 böcker som bättre pokerteoriböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon svara mig på varför vissa tycker det är fel att folk tjänar pengar i Sverige?

 

Kan någon svara mig på varför många i Sverige skyller sina misslyckanden på andra?

 

Fy fan vilken löjlig tråd. Glimne har gjort väldigt mycket för pokern i Sverige, och gör det fortfarande. Jag vågar lova att det finns ingen i Sverige som går hem i folkhemmet på det sätt som just Glimne. Att han sen inte är lika bra som exempelvis Skalnsky på pokerteori är en helt annan sak.

 

För mig är Glimne en hjälte, även om håller säkert 100 böcker som bättre pokerteoriböcker.

QFMFT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vet du vad du är, och det kallas fortfarande det nuförtiden ....

Säg som Nanne Grönvall " ja ja jag är Avundsjuk ,gnällig och som det verkar på dina inlägg här,lite väl negativ för dit eget bästa. ta ett rolighetspiller och börja på krokikurs eller gå i ljusterapi istället.

 

Det glimne gör och har gjort för pokern i sverige finns det få personer som kan komma i närheten av.

Att han sedan själv inte är en top spelare är en annan sak, han har aldrig påstått sig vara en av sveriges bästa spelare.

 

Misstag i tanken kan den meste/bäste göra vid tillfälle, men att för den skull utse honom till någon slags "ond" "girig" "parasiterande person " är att gå väääldigt långt förbi gränsen.

 

//Niclas Gustafsson

 

ville yttra lite kloka ord, men detta sammanfattar min uppfattning till 100%...

 

snyggt sammanfattat niclas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerhandboken av Glimne var den första poker bok jag läste, och den hjälpte mig väldigt mycket måste jag erkänna. Idag är jag däremot lite trött på Glimne, lite för överkäck i mina ögon, men han har väl varit bra för pokern i sverige överlag. Sen hur mycket kunskap han egentligen har kan väl diskuteras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för meningslös diskussion? Huruvida Glimne startade den svenska pokerboomen eller ej? Nej, det tror nog varken jag eller nån annan. Med tanke på att pokerboomen nått hela västvärlden så vore det rätt märkligt om den hade gått Sverige förbi helt och hållet om det inte vore för Glimne.

 

Nu är detta inte relevant. Glimne har bidragit en sjujäklar massa till pokerns utveckling i Sverige. Han har sedan långt före pokerboomen skrivit trevliga, inspirerande texter om gambling i allmänhet och poker i synnerhet. Klart att många har börjat spela poker på grund av honom, och klart att en del av dessa har "värvat" fler spelare, osv. Så han har ju klart bidragit till pokerboomen, även om han inte har skapat den.

 

Genom att han skriver i tidningar och syns i TV, företrädelsevis i media som når medelsvensson, så ser folk att poker inte behöver vara något skumt. Glimne är helt enkelt en väldigt respektabel person. Han är trevlig, artig, korrekt, påläst, intelligent, talför och har alltid en rolig anekdot eller oneliner i bakfickan. Han är precis den typ av person som pokern mår bra av att förknippas med, och på så vis har han gett ett oerhört stort bidrag till strävandet för att göra pokern rumsren i medelsvenssons ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...