don_sebbe Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 Det är inte du som är 3d-glasögon på SvS eller Citera
bossbaver Postad 28 November , 2007 Författare Rapport Postad 28 November , 2007 Lirade två MTT igår... gick riktigt bra i den ena, var semitidigt chipleader efter klonkad triss och låg över medel ända fram tills det var ca 40-50 pers kvar... en muppigt spelad 44 i BB och någon runda senare plocakr jag upp QQ och ställer pre flop, ute mot AA... och det var någonstans runt floppen-turn (då båda klonka trissen) som jag insåg varför jag hatar multiturrar... fan lira 3-4h o sen åka på en hand utan ett enda öre... tilt... ett par varv senare då jag är semishort i andra turren ställer jag med 44, får syn av A3o som hittar A på floppen och jag är ute även där... Visst hade jag kunnat folda mig ITM i den första, men wtf, QQ är alltid QQ liksom Citera
bossbaver Postad 28 November , 2007 Författare Rapport Postad 28 November , 2007 Larionov vet hur man får styrka i högernäven iaf.!GG & WP! Haha, skoja ej... ju större stop desto bättre, en del av vår försäsongsträning wtf? spelar du poker??? jo ibland Det är inte du som är 3d-glasögon på SvS eller haha, nae, men det borde ju nästan vara fan att jag inte kom på det först Citera
bossbaver Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Lirade ett gäng MTT turrar här om dagarna, och är smått novice på det... Ca 300 startande och det är 40pers kvar, 30 får pris, men siktar på topp 5. Jag har ca medelstack med typ 12bb och sitter i mellanpos. Fi till höger sitter med lika stor markerstapel... Fold fram till fi som ställer all in Jag har plockat upp QQ (off:-D) Vad gör vi? Synar vi eftersom det är en stabil hand och jag siktar på topp 5, eller foldar vi? Citera
don_sebbe Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Lirade ett gäng MTT turrar här om dagarna, och är smått novice på det... Ca 300 startande och det är 40pers kvar, 30 får pris, men siktar på topp 5. Jag har ca medelstack med typ 12bb och sitter i mellanpos. Fi till höger sitter med lika stor markerstapel... Fold fram till fi som ställer all in Jag har plockat upp QQ (off:-D) Vad gör vi? Synar vi eftersom det är en stabil hand och jag siktar på topp 5, eller foldar vi? Vi och synar Citera
_zed_ Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Jag är ingen hejjare på mtt, men det måste väl vara en enkel syn? Citera
bossbaver Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Vi och synar Jag är ingen hejjare på mtt, men det måste väl vara en enkel syn? jag och semi-insta-ställde... Fi vek upp AA (för att jävlas lite med mig floppade jag en Q och turn visade A... Bossbaver ute på plats 40) Kände at the time att det var en ganska enkel syn, men kom på sen att jag inte kunde sätta fi på så extremt många sämre händer än mig som fi ställer ca 12bb med preflop här... eller? Edit. Låt mig illustrera Min hand Fi:s ställ Mitt ställ Floppen Turn: River: se turn.... Citera
bossbaver Postad 30 November , 2007 Författare Rapport Postad 30 November , 2007 Lirade forumrankingturren igår... Det började dåligt, jag fick inte upp bordet trots att det stod att jag kunde avregistrera mig... Vips stängde klienten ner sig, jag startade om efter ett par minuter och sen så funkade det... G- på klienten 24h... Foldar, foldar, rejsar (rundfold), synar -rejsar, jag foldar... hittar A10 i sb. rundfold fram till mig, betar. fi synar (A5) Floppen A49 Jag checkar, fi betar, jag rejsar, fi ställer, jag synar turn 5.... det var den ranking-karriären... Ikväll är det fredag iallafall, och jag är förkyldare än nånsin, så det ska bli überskönt med helg. zzzzzzzzzz Citera
bossbaver Postad 11 December , 2007 Författare Rapport Postad 11 December , 2007 Bossbaver = Gul! För första gången på 2 år... Beror på en taskig kombination av en liten rulle, 90% förlorade all in situationer och 10% tilt... eller om jag ska vara helt ärlig 80% torskade all in situationer och 20% tilt... Sjukt... Vääääääärldens längsta motrigg.......................... GG GL CYA Lägger ner onlinepokern ett tag, o klonkar liveturrar istället. Citera
baller Postad 11 December , 2007 Rapport Postad 11 December , 2007 Han måste vara tightast i stan för att det skall kunna vara vik preflop med din stack och/eller om det är en satellit då du inte vill satsa på finalbord. I ditt fall kanske det hade varit vik med tanke på den begränsade br:en och itm hade räckt som tillskott. However, då är iofs inte MTT rätt melodi från början... Citera
Recommended Posts