Gå till innehåll

Varfor fullring NL?


t3h_h4x0r

Recommended Posts

fragor till vinnande spelare som grindar fullring NL.

Varfor spelar ni fullring istallet for 6-max?

Vad ar det som lockar i fullring som inte finns i SH?

Fordelar/Nackdelar

 

Jag kan inte komma pa en enda anledning till att spela fullring istallet for SH om man ar vinnande spelare.

 

Jag spelar uteslutande FR och trivs med det. Har spelat FR sedan jag började med poker. Har testat SH i omgångar och spelar fortfarande en del SH för variation. Persoligen har jag svårt för SH då jag tenderar att bli överaggro och bluffa bort mig. I FR är jag i mer harmoni med spelet och känner att jag tillhör de bästa. Gillar allra bäst 8 manna bord där avvägningen mellan SH-aggro och FR-tight blir allra bäst.

 

Nackdelar: Finns väl egentligen ganska många men till de största hör mindre antal bord för game selection, färre antal händer mot fisken vid bordet, färre antal händer/tidsenhet och att somliga säger att bb/100 är lägre.

 

Fördelar: Mindre antal duktiga regulars vid FR. Lättare att spela ut de regulars som finns vid FR borden eftersom de ofta är semi-weak-tighta. Genom att spela FR blir man mer van vid turneringsspel där det spelas FR. Vid cash games live är det oftast FR som spelas vilket ger en edge om man är van vid det.

 

Sedan finns det många som hävdar att FR spel är mer automatiserat och att man inte behöver ha lika bra koll på spelarna jämfört med SH. Detta håller jag dock inte med om. Om man ska vara riktigrt duktig vid FR spel gäller det ha stenkoll på motståndet, speciellt alla regulars. Mycket lättare att spela ut dem då.

 

/Robster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fragor till vinnande spelare som grindar fullring NL.

Varfor spelar ni fullring istallet for 6-max?

Vad ar det som lockar i fullring som inte finns i SH?

Fordelar/Nackdelar

 

Jag kan inte komma pa en enda anledning till att spela fullring istallet for SH om man ar vinnande spelare.

 

Är ej vinnande på 6-max längre.

Att vinna.

Att jag vinner pengar. Man kan spela 7-8 bord och samtidigt kolla på TV och göra sig en liten vinnst.

 

Skulle utan tvekan spela 6-max om jag var vinnande på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar typ samma sak som OP. Det var ont om bord i går natt så jag öppnade ett gäng FR-bord och försökte spela. Efter en halvtimme var jag så uttråkad att jag ville skära sönder handlederna. Det var ingen poker som spelades - set mot AA var standardhanden.

Fann du något värde rent ekonomiskt då?

 

Btw. Jävla tur du inte snitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nästan uteslutande spelat FR då det kännts mer stabilt. SH tyckte jag var svårare att hålla koll på om man spelar många bord. Har dock bytt nu och spelat mest SH den senaste månaden då jag haft större rulle. Slutsatsen är nog att SH är bättre och roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...