lok123 Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Fi är 65/12/0.66 alltså en lös passiv spelare. Hur spelar ni och synar ni på river? Seat 1: 2hi4me2cu (£185.70 in chips) Seat 2: Claud1204 (£334.90 in chips) Seat 3: Flyndre (£196 in chips) Seat 4: Nickl0609 sits out Seat 5: Bad_beat_ (£165.36 in chips) Seat 6: lok123 (£187.05 in chips) Flyndre: posts small blind £1 Bad_beat_: posts big blind £2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to lok123 lok123: raises to £8 2hi4me2cu: folds Claud1204: folds Flyndre: folds Bad_beat_: raises to £14 Det här betyder ju ofta högt pocket men klart jag synar ändå lok123: calls £6 ----- FLOP ----- Bad_beat_: bets £4 wtf, 4 i en 28 pot? På en sådan dragig bräda kan han inte ha träffat hårt lok123: raises to £23 Vi måste ju testa isen här med hålstege och två överkort Bad_beat_: calls £19 Instasyn. Ok, AA,KK,AK,AQ? Kanske set också ----- TURN ----- 6 of Diamonds8 of Diamonds Bad_beat_: checks lok123: bets £47 Bad_beat_: calls £47 Instasyn. Kan vi räkna bort alla set eller är hans stats passiva nog att fortfarande slowa set här? ----- RIVER ----- 8 of DiamondsAce of Spades Bad_beat_: bets £81.36 and is all-in Urg. Ganska snabb bet (typ 2 sek). Ok, han borde inte ha satt färgen här, de enda färgdragen han skulle kunna ha innebär ju som ena kort eller? Om han nu har en hand borde han vara rädd att jag satt färgen eller stegen. Varför bomba här då? Dom händer jag sätter honom på är AA, KK, AK, AQ och några panikspelade bluffar. Min satta hand dist. på honom känns väldigt osäker. Någon som har bättre förslag och som sagt hur hade ni spelat denna? Citera
pwned Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 skulle tro nån drag hand som KJ eller färg,du är slagen.inte fel och checka turn för lite potkontroll. Citera
EAK Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Raisa mer på flopp. Om du på flopp sätter honom på en HD som har dig slagen i 100% av fallen. Varför bettar du då turn? Checka turn och sen synar eller foldar du river beroende på vad som faller. Nej, en så löspassiv fi har ofta inte vett att försvara en ok/bra hand mot drag. Ibland synar jag nog bara bakom på flopp för att försöka få en billig SD. Jag vill veta vad fi min 3bettar OOP preflop, speciellt en sån här fi. Citera
Hagan Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Donkar de ut 4$ där så känns det främst som en stark hand, då han synar floppen så ger jag mer eller mindre upp handen och checkar bakom turn. Kommer då A så får man väl ta ställning till om man ska syna beroende på hur mkt han bettar. Citera
folder Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Donkar de ut 4$ där så känns det främst som en stark hand, då han synar floppen så ger jag mer eller mindre upp handen och checkar bakom turn. Kommer då A så får man väl ta ställning till om man ska syna beroende på hur mkt han bettar. Som Hagan sa. Det finns ju ingen logik i hur dessa spelar så det är svårt att sätta dem på en vettig HD. Synen på flop behöver dock inte innebära stål imo, kan vara drag eller A6/AT typ. Det beror lite på hur han spelar pre. En del av de här spelarna gillar att minirerejsa pre med allt möjligt skit - jag gissar att det är för att försöka vara lite tricky. Citera
Hagan Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Som Hagan sa. Det finns ju ingen logik i hur dessa spelar så det är svårt att sätta dem på en vettig HD. Synen på flop behöver dock inte innebära stål imo, kan vara drag eller A6/AT typ. Det beror lite på hur han spelar pre. En del av de här spelarna gillar att minirerejsa pre med allt möjligt skit - jag gissar att det är för att försöka vara lite tricky. Just därför de är tricky så kan vi vänta in ett bättre läge då det inte är många riverkort som vi gillar, för förr eller senare så kommer man få stacken av dem. Citera
ImSoNasty Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Bettar du turn så måste du vara beredd att syna den rivern. Citera
folder Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Bettar du turn så måste du vara beredd att syna den rivern. Vetfan om jag håller med där trots goda odds. Den enda hand du slår är väl AJ? Jag tror han har nötfärgen eller en royal . AA är ju inte helt omöjlig heller. Citera
lok123 Postad 5 November , 2007 Författare Rapport Postad 5 November , 2007 Tack för svaren hittills. Jag håller med, som de flesta skriver, om att jag borde ha checkat turn och tagit ett gratis kort och för pottkontroll. Om du på flopp sätter honom på en HD som har dig slagen i 100% av fallen. Varför bettar du då turn? Du har en poäng, men jag försökte sno potten där eftersom han inte borde sitta på stål då han borde ha slagit om flop eller betat ut turn om han inte vill ge gratiskort. Du har helt rätt i att han nog inte har vett i att försvara mot drag med dom statsen iofs. Säg att jag checkat bakom på turn, då hade potten varit 75 på river. Om fi betar ut, upp till hur mycket hade ni synat. Om check, hade ni betat och hur mycket? Citera
Fredrik123 Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 När fi betar ut 4 sätter jag honom på typ jj, AT eller kanske AQ förutom dragen. Min uppfattning är att när de betar ut 4 så har de ngt men e defentivt svaga om de inte reraisar allin. Skulle tippa att han satte draget eller fick tvåpar på river. Citera
folder Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 När fi betar ut 4 sätter jag honom på typ jj, AT eller kanske AQ förutom dragen. Min uppfattning är att när de betar ut 4 så har de ngt men e defentivt svaga om de inte reraisar allin. Skulle tippa att han satte draget eller fick tvåpar på river. När fi betar ut 4 sätter jag honom på en random hand och autohöjer med ATC. När han synar kan han ha lite vad som helst, ofta ledar han ju där och om inte så sitter ju dragen på river. Citera
Macroman Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 men jag försökte sno potten där eftersom han inte borde sitta på stål då han borde ha slagit om flop eller betat ut turn om han inte vill ge gratiskort. Du har helt rätt i att han nog inte har vett i att försvara mot drag med dom statsen iofs. Du kan mkt sällan sno potten från en sådan här fisk. De synar ju ofta med allt om de träffat. Och som så många sagt ska du inte beta turn. Som spelad är du oftast slagen när han betar in i dig. Minst 2par skulle jag säga. Citera
don_sebbe Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Jag tror han sitter på en kalas dåligt spelad AK som han har spelat. Citera
FlexWheeler Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Jag tror han sitter på en kalas dåligt spelad AK som han har spelat. Tror jag med faktiskt. Citera
lok123 Postad 6 November , 2007 Författare Rapport Postad 6 November , 2007 Tack för alla svaren, han hade de två sista essen: Bad_beat_: shows [Ac Ah] (Three of a kind, Aces, Queen high) lok123: shows [Ad Kh] (A Pair of Aces, King high) Bad_beat_ collected £328.72 from Main pot Eftersom de flesta var överens om att jag borde checkat river så vore det kul att veta hur ni hade spelat på river. Jag ställer alltså frågan igen: Säg att jag checkat bakom på turn, då hade potten varit 75 på river. Om fi betar ut, upp till hur mycket hade ni synat. Om check, hade ni betat och hur mycket? Citera
Recommended Posts