kauppinen Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Bara jag som undrar hur dom programmerat klienten ? 3 bord uppe och klienten behöver 190 meg minne, känns inte direkt som optimerad kod Citera
PsychicIor Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Mmmm...jag har lite problem då jag kör på min laptop. Är inte den ultimata pokerdatorn direkt då den bara har 512. Men är på Everest det märks mest. Tar 10-15 sek för nya bord att komma upp efter jag dubbelklickat på det, och det medför att jag ofta blir sitout eller foldar på de som redan är upp om det är min tur. Så man får passa på o öppna nya bord när man har en skithand . Va dock 1 dag förra veckan som de gick så snabbt som det borde, undrar varför ? Har även problem med att 1 bord ofta kan börja lagga hårt, då får jag stänga ner det o öppna ett nytt. Nu beror ju det mkt på min dator visserligen. Men upplever inte de problemen så märkbart någon annanstans. Citera
struve Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Känner igen det där, har en gammal dator och den bryter i stort sett ihop så fort jag kör mer än två bord. Medans det på tex iPoker eller Microgaming går att köra åtta bord relativt problemfritt med samma dator. Citera
Zumsar Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Kan bara stämma in i kören, när jag sitter på min segaste dator så händer det ibland att det tar 15-20 sekunder att öppna upp ett bord men då är det bara att lägga ner eftersom hela klienten laggar om man lirar +4 bord. Citera
kauppinen Postad 4 November , 2007 Författare Rapport Postad 4 November , 2007 Fattar bara inte vad det är som behöver så jävla mycket minne....... Men det är väl så att när minnen blir billiga så glöms det att minnesoptimera koden, ("äh va fan alla har väl minst 2 gig i minne imorgon så vi skriver enklast för oss" mentaliteten) Citera
EverestPoker Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Vi jobbar hela tiden på lägga till funktioner till klienten, funktioner som spelare efterfrågat. Nu senast har vi gjort lobbyn mer användarvänlig. Det här får som resultat att klienten kräver lite mer kapacitet. För spelare med något äldre datorer som spelar på 2 - 3 bord rekommenderar vi att prova att minska storleken på borden. För er som vill spela på 8 bord samtidigt rekommenderar vi dock närmare 1 gig i ram. Citera
Recommended Posts