Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Vill köpa en laptop med 1920*1200 upplösning för poker. Vill hitta en så billig som möjligt och PC(ej mac) , är det dell inspiron 1720 som är bästa tipset?

http://www1.euro.dell.com/content/products/results.aspx/notebooks?~ck=anav&c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1&a=486~0~1572&navla=486~0~1572

Vilka modifieringar bör jag göra för att optimera prestandan för multitabling och processkrävande program när jag beställer? Och vad kan jag räkna med för pris ungefär?

Mycket glad för alla tips

Postad
vostro 1700 har den riktigt bra

Gick in och kollade på den, där står det:

"Bildskärm

17,0-tums widescreen WXGA+ (1 440x900) TFT-skärm"

Är det något man kan ställa in när man beställer? jag hittar inget sånt iaf.

Om det är så hur mycket extra kostar det då?

Postad
Gick in och kollade på den, där står det:

"Bildskärm

17,0-tums widescreen WXGA+ (1 440x900) TFT-skärm"

Är det något man kan ställa in när man beställer? jag hittar inget sånt iaf.

Om det är så hur mycket extra kostar det då?

1425 kronor till.

Postad

Kör själv med en inspiron 1720, fullständigt klockren laptop för pokern enligt mig. Enda modifieringen som jag gjorde var att välja bort webcam, byta från 5400rpm's SATA disk till 7200 rpm istället och en bärväska. Gick på ca 15 000kr.

Postad

Köpte en Dell Vostro 17 tum med 1920x1200 upplösning för ett par veckor sedan. Tänkte ha den som enbart en pokerdator o måste säga att jag e grymt nöjd med den. Bra batteritid har den med...

La iofs till ett 9 cells batteri...

köp!

Postad

dell vostra låter intressant, den verkar ju vara mkt billigare än inspiron:lol:

Vilken valde du : discrete eller den billigare? Vad blev totalpriset? Är det någon modifiering man bör göra på den förutom skärmändringen(exempelvis bör man ta 7200rpm istället för 5400 rpm, storleken på hårdisken kvittar då den kommer användas till poker nästan enbart, men snabbheten på datorn är ju viktig)?

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_vostro_1700?c=se&cs=sebsdt1&l=sv&s=bsd

Postad
Kan rekomenderar Dell XPS 17 tum 1920x1200. Både jag och en bekant har en sådan, funkar kanonbra

Kör en likadan och den funkar. Men tycker dock att den blir lite väl varm så den går segt av det. Dock så är det främst då jag har den i knät och det gör väl sitt till...

Men är inge fel på prestandan.