flång_nytt Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Postar en hand på första nivån i en $10-SNG: Full Tilt Poker Game #4015517383: $10 + $1 Sit & Go (30523606), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 16:24:50 ET - 2007/10/30 Seat 1: Bassdude17 (1,310) Seat 2: trent22ny (1,355) Seat 3: jackpot187x (1,380) Seat 4: AA-Cowboy 28 (1,590) Seat 5: VictoRev (1,365) Seat 6: Bro Hart (3,660) Seat 7: kittlamejej (1,500) Seat 8: clintcaller (1,340) Bro Hart posts the small blind of 15 kittlamejej posts the big blind of 30 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to kittlamejej clintcaller folds Bassdude17 folds trent22ny folds jackpot187x calls 30 AA-Cowboy 28 calls 30 VictoRev folds Bro Hart calls 15 kittlamejej checks *** FLOP *** Bro Hart checks kittlamejej bets 120 jackpot187x folds AA-Cowboy 28 has 15 seconds left to act AA-Cowboy 28 calls 120 Bro Hart raises to 420 kittlamejej calls 300 AA-Cowboy 28 calls 300 *** TURN *** Bro Hart bets 1,050 kittlamejej ?? Ointressant hur handen slutar egentligen, det jag vill åt är "rätt" sätt att spela en floppad babyflush (nåja, fjärdenöten). Ska man ana ugglor i mossen när FI checkraisar floppen? Hur spelar han Ah-x? Hur spelar jag med Ah-x i BB? Känns ju lite som att han försöker utnyttja sitt markerövertag... Dessutom sitter det ju ytterligare en spelare efter som synade flopbeten och raisen. Tankar kring detta? Citera
flång_nytt Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Synar ni er all-in med Ah-x på en sån flopp? Citera
Dead-Inside Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Nej? Men vad har det att göra med situationen? Edit: F.Ö. kan vi anta att du blir ägd av en Q+hXh färg och gnäller om det, då du egentligen bara måste förstå att detta är en beat och du/vi aldrig släpper här. Ever. Citera
flång_nytt Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Nej? Men vad har det att göra med situationen? Edit: F.Ö. kan vi anta att du blir ägd av en Q+hXh färg och gnäller om det, då du egentligen bara måste förstå att detta är en beat och du/vi aldrig släpper här. Ever. Gnäller inte det minsta, det är ju bara en SNG i mängden. Jag funderar mer över hur FI spelar här med Ah-x, Qh-xh eller till och med lägre flush.Eller en triss för den delen. Vad sitter ni med för hand när ni spelar som FI gör? Skulle ni spela en lägre flush på samma sätt när turn blankar för att trycka bort Ah-x? Citera
Dead-Inside Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Jag degar in med alla färger jag har här. Jag skulle mer motvilligt dega in med alla set här. That's about it. Jag släpper jättegärna AhX händer. Raisar definitivt inte floppen. Men liksom utgå inte ifrån att folk är tänkande vinnande spelare, de är inte dom du tjänar pengar på ändå. Citera
Leoo Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 Baby flush eller sk TinyFlush är väl satan heller en med 10 högt då kungen ligger på bordet .. All in, no doubt! Citera
Rackad Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 Gnäller inte det minsta, det är ju bara en SNG i mängden. Jag funderar mer över hur FI spelar här med Ah-x, Qh-xh eller till och med lägre flush.Eller en triss för den delen. Vad sitter ni med för hand när ni spelar som FI gör? Skulle ni spela en lägre flush på samma sätt när turn blankar för att trycka bort Ah-x? Tänk inte för mkt på vad Fi kan ha för o syna. Det är lowlimit sngs vi pratar om. Citera
jog76 Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 jag degar med färgen för jag antar att de inte sätter mig på en floppad färg. Ett set är lite lurigare men det går att spela som att man träffat en färg. Kan även tänka mig att spela den lite defensivare typ lite fiskigt. Ah x: Här vill jag nog hålla nere potten för att sedan ta betalt vid eventuell träff. Citera
Recommended Posts