HataB2B Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 PLO 2/4 jag på knappen med Q987. knappen - 1: pottar pre Jag cold callar. Flop kommer KJx Fi checkar och jag checkar. Turn T som ger backdoor flurredrag. Fi checkar igen och jag bettar pot (eftersom flurredrag finns ute). River blank. Fi checkar. Jag bettar halvpot ca 45 Fi checkraise 175 Jag? Citera
Leo Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Jag är inte alls erfaren då det gäller Omaha så jag kanske svamlar här, men frågan är vad du hoppades på då du synade pre? Du fick väl ungefär så bra hand du kunde hoppas på med dina hålkort. Iofs med en låg stege kanske det känts som det var mindre chans att du hade varit dominerad, men hade det varit tanken förmodar jag att du hellre skulle synat med 9874? Jag tycker handen ser ut att ha väldigt dålig potential från början och jag skulle nog bara tycka att den är spelbar mot en motståndare jag känner jag har bra read på och tror att jag kan lyckas överlista post-flop. Det är ju en hand som aldrig ger nötterna om du inte råkar träffa en kåk och nu har du andra nötterna och funderar på att lägga den. Så fold pre, men som spelad och utan read skulle jag nog lägga också...det vore ett mycket dåligt spel av fi med överpar, tvåpar eller triss och har han en stege så lär den slå din. Som sagt...jag är ny på Omaha och blir gärna själv rättad om min linje suger, men för mig ser det ut som fold pre...annars tycker jag linjen är ok men jag lägger mig då jag får motstånd på river. Citera
fredde80 Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Känns som att ni har typ samma hand eller så har du hnm... syn Citera
HataB2B Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Jag är inte alls erfaren då det gäller Omaha så jag kanske svamlar här, men frågan är vad du hoppades på då du synade pre? Träffa hårt eller syna flop för att bluffa turn och/eller river... Citera
HataB2B Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Ni får gärna motivera varför ni skulle lägga er/syna... Citera
Ekenstar Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Äh, missade att rivern blankade, bortse ifrån mitt inlägg. Citera
HataB2B Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Varför beta rivern? Får du syn av några händer som du slår när stege och färg är möjlig? Om du betade för att inducera ett bluffraise så är det väl bara att syna? Färg är INTE möjligt... Citera
HataB2B Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Äh, missade att rivern blankade, bortse ifrån mitt inlägg. Ok Citera
Othello Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 C/R på rivern är så jäkla ofta nöten så man bör nog lägga. Jag synar ofta av ren nyfikenhet och stirrar in i nötterna 90% av gångerna. Ich bin ein synfisk. Citera
Djens Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 C/R på rivern är så jäkla ofta nöten så man bör nog lägga. Jag synar ofta av ren nyfikenhet och stirrar in i nötterna 90% av gångerna. Ich bin ein synfisk. bra sammanfattning Citera
Leo Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Träffa hårt eller syna flop för att bluffa turn och/eller river... Frågan är hur mycket hårdare du hoppades att den handen skulle kunna träffa? Det ser helt enkelt ut som en sådan hand som då den träffar är det aldrig speciellt hårt och det är lätt att du hamnar i den här sitsen. Någonslags read på fi hade hjälpt, men jag har som sagt svårt att sätta en okänd här på triss eller sämre. Jag tror det är en stege och det är mer sannolikt att han har AQ än Q9. Dels för att han höjde pre, dels för att han ställer nu och dels för att du har en 9'a. Citera
HataB2B Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Någonslags read på fi hade hjälpt, men jag har som sagt svårt att sätta en okänd här på triss eller sämre. Triss checksynar han så det kan vi ju utesluta... Citera
boman Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 syna då, chansen finns ju att han har dig tom för du pottar inte, det är väl så man gör i omahahaha? Citera
Leo Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Triss checksynar han så det kan vi ju utesluta... Så om det inte är en stenkall bluff...vad finns det för händer fi kan ha som vi slår? Citera
HataB2B Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Vi kan skita i vad han hade, men så här resonerade jag när jag syande honom: För det första tycker jag han spelar konstigt när han out of the blue checkraisar river. Vilka händer kan ha då spela så här? Vi kan i princip utesluta Q9 (förutom QQ9. Då borde han vara rädd för att jag ska ha AQ och således checksyna river. Samma sak gäller triss. Kvarstår gör två 3 händer: AA blockers QQ blockers och AQ nuts. Jag kan omöjligt veta vilken av dem han sitter på. Jag är tämeligen säker på att sitter på AQ i över 50 % av fallen, men med pottens storlek i åtanke så blir det likväl marginell syn... Citera
Djens Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Sen förstår jag inte dessa "Hur kan du syna preflop" frågor? Spelar ni typ bara AAxx, KKxx, och kompletta rundowns hela tiden? Citera
Leo Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Sen förstår jag inte dessa "Hur kan du syna preflop" frågor?Spelar ni typ bara AAxx, KKxx, och kompletta rundowns hela tiden? Nja...jag tycker det finns några starthänder man kan spela i regionen mellan topp händer och Q987 efter en potthöjning Men som sagt, jag har inte spelat mycket Omaha, så jag kanske är för nittig även om det har gått bra på den lilla sample jag har. Det kan väl dock knappast vara en självklar syn PF i det läget med Q987? Är jag en riktig nit om jag tycker den är tveksam? Citera
HataB2B Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Nja...jag tycker det finns några starthänder man kan spela i regionen mellan topp händer och Q987 efter en potthöjning Men som sagt, jag har inte spelat mycket Omaha, så jag kanske är för nittig även om det har gått bra på den lilla sample jag har. Det kan väl dock knappast vara en självklar syn PF i det läget med Q987? Är jag en riktig nit om jag tycker den är tveksam? Nej. Nej. Citera
jonsapelle Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 är väl en rätt självklar repott/syn pre på knappen, OOP är en annan sak. Citera
boman Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 så vad hade han? var riggen framme? Citera
HataB2B Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Tack för gratiskortet AAxxss... Citera
jackbalsam Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Att bluffa med blockers är så överskattat. Kan räkna gångerna jag lyckats med det på min armbåge. Citera
Recommended Posts