Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

I denna dagbok kommer jag bara att posta HHs.

Resultat, tankar, funderingar och annat överflödigt snack kan ni ta del av på andra ställen. Målet är att få konstruktiv kritik på intressanta och svårspelade situationer jag hamnat i.

Spel: NL50 6-max

Spelstil: Tight men tiltfritt

Förebild: Murat "TerribleTurk" Martin

Den första HHn postar jag ikväll!

Enjoy! :)

Postad

FI är 16/12/3 över 600 händer. Jag har ganska nyligen satt mig och hittils har inget intressant hänt.

- PY2KIL sitting in seat 1 with $17.50

- Jerry-Cotton sitting in seat 2 with $85.04

- HERO sitting in seat 3 with $50.25

- ProBlomme sitting in seat 4 with $77.26

- DEE_CEE sitting in seat 5 with $22.34 [Dealer]

- pocketunK sitting in seat 6 with $7.04

pocketunK posted the small blind - $0.25

PY2KIL posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: 4 of Spades, 4 of Clubs

Jerry-Cotton folded

HERO raised - $2.00

ProBlomme raised - $3.50

DEE_CEE folded

pocketunK folded

PY2KIL folded

HERO called - $3.50

** Dealing the flop: 6 of Hearts, 2 of Spades, 4 of Hearts

HERO checked Planerar att checkraisa.

ProBlomme checked

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

HERO bet - $6.00 Han checkade bakom och jag antar att han sitter på AK/AQ. Han är typen som hellre checkar bakom än bluffar på turn, och brädan är dragig så jag slänger iväg en bet.

ProBlomme called - $6.00

** Dealing the river: King of Spades

HERO bet - $8.00 Synen på turn förvånar mig en smula. Kanske har han färgdrag eller så tror han att han har mig med AK/AQ. Jag gör en liten värdebet och hoppas på syn.

ProBlomme raised - $24.00 Nu förstår jag plötsligt ingenting. Jag betvivlar att han raisar AK här och jag tror ännu mindre på att han skulle ha checkat bakom med KK på flop. Jag synar.

HERO called - $24.00

Kommentarer?

Postad
FI är 16/12/3 över 600 händer. Jag har ganska nyligen satt mig och hittils har inget intressant hänt.

- PY2KIL sitting in seat 1 with $17.50

- Jerry-Cotton sitting in seat 2 with $85.04

- HERO sitting in seat 3 with $50.25

- ProBlomme sitting in seat 4 with $77.26

- DEE_CEE sitting in seat 5 with $22.34 [Dealer]

- pocketunK sitting in seat 6 with $7.04

pocketunK posted the small blind - $0.25

PY2KIL posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: 4 of Spades, 4 of Clubs

Jerry-Cotton folded

HERO raised - $2.00

ProBlomme raised - $3.50

DEE_CEE folded

pocketunK folded

PY2KIL folded

HERO called - $3.50

** Dealing the flop: 6 of Hearts, 2 of Spades, 4 of Hearts

HERO checked Planerar att checkraisa.

ProBlomme checked

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

HERO bet - $6.00 Han checkade bakom och jag antar att han sitter på AK/AQ. Han är typen som hellre checkar bakom än bluffar på turn, och brädan är dragig så jag slänger iväg en bet.

ProBlomme called - $6.00

** Dealing the river: King of Spades

HERO bet - $8.00 Synen på turn förvånar mig en smula. Kanske har han färgdrag eller så tror han att han har mig med AK/AQ. Jag gör en liten värdebet och hoppas på syn.

ProBlomme raised - $24.00 Nu förstår jag plötsligt ingenting. Jag betvivlar att han raisar AK här och jag tror ännu mindre på att han skulle ha checkat bakom med KK på flop. Jag synar.

HERO called - $24.00

Kommentarer?

Fold preflop, du är OOP och har inte setodds. När du väl synar så måste du pusha river, du borde alltid leda här

Postad

Jag vill verkligen inte framstå som otrevlig eller arrogant, men då denna dagbok är tänkt att förbättra mitt spel som också är min huvudsakliga inkomstkälla vill jag be idioter, oerfarna spelare, troll och alla andra som inte har för avsikt att bidra med konstruktiva och bra inlägg att hålla till någon annanstans.

Tack.

Postad

ah, ja är en svensk medelklasskille med trygg uppväxt, ah mina föräldrar är gifta jag är som precis som många andra, precis som du jag är inte från några hårda förhållande, ja har aldrig sagt att ja är från inåt ghetto, ja har aldrig spelat att ja skulle va ifrån nåt ghetto, ja är bara en helt vanlig kille som föll för den här kulturen o dess olika former och uttryck jag fann min identitet.

Postad
ah, ja är en svensk medelklasskille med trygg uppväxt, ah mina föräldrar är gifta jag är som precis som många andra, precis som du jag är inte från några hårda förhållande, ja har aldrig sagt att ja är från inåt ghetto, ja har aldrig spelat att ja skulle va ifrån nåt ghetto, ja är bara en helt vanlig kille som föll för den här kulturen o dess olika former och uttryck jag fann min identitet.

Läsvärd post [x]