Gå till innehåll

Bootliner / sveadansken kommer snart klonka, jag har sparat upp till det!

Bootliner

Recommended Posts

• Svars 979
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För chiplead!!! :( :( :( Han har 7% på turn btw...

ANTES/BLINDS

Moere1234 posts blind ($600), EAT1NG posts blind ($1,200).

PRE-FLOP

-MIKEZ- folds, Bootliners bets $3,500, jennie00 calls $3,500, GERT73 folds, BigShana folds, AOSALAZAR folds, c9871 folds, strke222 folds, Moere1234 folds, EAT1NG folds.

FLOP [board cards: Ace of Hearts,King of Clubs,King of Hearts ]

Bootliners bets $4,400, jennie00 calls $4,400.

TURN [board cards: Ace of Hearts,King of Clubs,King of Hearts,5 of Hearts ]

Bootliners bets $10,000, jennie00 calls $9,054 and is all-in.

RIVER [board cards: Ace of Hearts,King of Clubs,King of Hearts,5 of Hearts,Queen of Spades ]

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Ace of Diamonds,Queen of Clubs ]

jennie00 shows [ 2 of Spades,Ace of Spades ]

Bootliners wins $946, Bootliners wins $17,854, jennie00 wins $17,854.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, deras blinds går upp rätt fort. Men har gått från att spela normal till turbo, och då är det rätt skön blindstruktur ändå tycker jag.

Lirar MTTn på Betsson nu (ongame), ligger 2/22. Ska se om jag lyckats bubbla finalbord även denna gång. :)

Hehe okej. Funderar dock ändå på att testa Betsson, gillar den sidan starkt :-) Finns dessutom bra sportbetting där.

Vad ligger du i turren nu?

Länk till kommentar

Det är så fruktansvärt dåligt spel på detta FT hittills så de e skrämmande. Visserligen bara 10dollars rebuy, men det är limp limp, minibet av shortie, syn av storstack. Minibet av shortie, syn av big stack. Minibet av shortie på river, fold av big stack o shortie har A hög varje gång.

Nu var det en som valde att dumpa 15k av sina marker till river, har 800 kvar, och foldar på river :)

Länk till kommentar

O folk fortsätter att dubbla upp shortstackarna... Tvingades precis igen lägga AK, som jag höjde med (till skillnad från andra här :) ) mot storstacken som synade från knapp och gjorde det bevärligt för mig.

SÅJA! FÖR CHIPLEAD!!

Seat 2: c9871 ($11,640 in chips)

Seat 4: Moere1234 ($16,307 in chips)

Seat 5: EAT1NG ($32,574 in chips)

Seat 6: -MIKEZ- ($34,366 in chips)

Seat 7: Bootliners ($39,065 in chips)

Seat 8: jennie00 ($24,845 in chips)

Seat 9: GERT73 ($30,574 in chips)

Seat 10: BigShana ($74,629 in chips)

ANTES/BLINDS

-MIKEZ- posts blind ($1,000), Bootliners posts blind ($2,000).

PRE-FLOP

jennie00 folds, GERT73 folds, BigShana calls $2,000, c9871 folds, Moere1234 folds, EAT1NG folds, -MIKEZ- calls $1,000, Bootliners checks.

FLOP [board cards: King of Spades,Ace of Diamonds,8 of Diamonds ]

-MIKEZ- checks, Bootliners checks, BigShana bets $6,000, -MIKEZ- folds, Bootliners bets $37,065 and is all-in, BigShana calls $31,065.

TURN [board cards: King of Spades,Ace of Diamonds,8 of Diamonds,Ace of Hearts ]

RIVER [board cards: King of Spades,Ace of Diamonds,8 of Diamonds,Ace of Hearts,4 of Diamonds ]

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Ace of Clubs,8 of Spades ]

BigShana shows [ 10 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

Bootliners wins $80,130.

Länk till kommentar

Inser att jag haft AA typ 7 gånger i denna turnering. Sjukt. Tyvärr gav de bara action i början. Fick nu AA i smallblind och denna gång är det självklart INGEN som limpat, ingen som höjt. Och BB som ALLTID synar annars synar inte min standardraise. Jaja, ska väl inte klaga...

Länk till kommentar

MEEEN HERREGUD. Två semishortisar och jag o CL. CL i SB, jag i BB. Han höjer mig VARJE gång. Plockar KK och tänker inte slowplaya så reraisar rejält. Han synar. Floppen kommer med A och han betar ut o e commitad. Han säger han hade AK o jag tror honom. Såååå sjukt! :(

Länk till kommentar

Men lol va jag e dålig, blev 3 inköp mer... Paus nu, men har typ 0,5 BB (blinds efter en timme i turbo e ganska stora). Loosade en riktigt fin pot utdragen på river, annars hade jag hafat typ 30k, nu har jag 6500 :) Fasen vad meningslösa turbo-MTTs är, speciellt på ongame. total gambling. Jaja, e ju nästan ITM men lär ju missa.

Länk till kommentar

Lirar 20k rebuy nu. Lättaste sättet att dubbla på tidiga nivåer:

Seat 1: Spartiaths ($1,500 in chips)

Seat 2: ollechampen ($1,865 in chips)

Seat 3: Taurus24 x ($2,000 in chips)

Seat 4: Homoh ($1,500 in chips)

Seat 5: epdpv ($1,495 in chips)

Seat 6: elroumano ($1,700 in chips)

Seat 7: ALLINWIN23 ($1,470 in chips)

Seat 8: Bootliners ($1,985 in chips)

Seat 9: tripleh69 x ($3,705 in chips)

Seat 10: Jimbotten ($2,280 in chips)

ANTES/BLINDS

elroumano posts blind ($15), ALLINWIN23 posts blind ($30).

PRE-FLOP

Bootliners bets $1,985 and is all-in, tripleh69 x folds, Jimbotten folds, Spartiaths folds, ollechampen folds, Taurus24 x folds, Homoh calls $1,500 and is all-in, epdpv folds, elroumano folds, ALLINWIN23 folds.

FLOP [board cards: 3 of Hearts,4 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

TURN [board cards: 3 of Hearts,4 of Diamonds,Queen of Diamonds,2 of Hearts ]

RIVER [board cards: 3 of Hearts,4 of Diamonds,Queen of Diamonds,2 of Hearts,Queen of Spades ]

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs ]

Homoh shows [ Jack of Hearts,King of Diamonds ]

Bootliners wins $485, Bootliners wins $3,045.

Länk till kommentar

Spelar en 23k-turre nu. 1700 startande, Ligger nu 190/370 typ. Låg nyss på typ 80e plats, men loosade en stor pot med KQ mot 33, där jag va tvungen att syna hans all in på floppen J92, då han valde att köra en stopngo. 33 fick tyvärr stå, annars hade det sett betydligt bättre ut.

Länk till kommentar

150/240 nu typ. Hade precis AJ i BB, en i mittpos minihöjer. Jag tänker att jag ska göra ett move på honom o göra mig commitad utan att gå all in. En storstack framför reraisar dock så jag får lägga mig. Killen går instaallin varpå storstacken synar som har KK, ursprungsraisaren hade QQ. Floppen kommer AJ4... hade vart fint att gjort ett dåligt move där!

Länk till kommentar