Ängeln17 Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Här har jag en hand jag lirade för någon dag sen. Det jag undrar är hur vi gör när vi möter ett 3-bet på flopp och vad vår strategi är att för att maximera vår vinst? Kommer att dela upp handen så vi kan resonera på varje gata. Fi har följande statt efter 167 händer: 26,3/15,5/16,5 För övrigt verkar Fi vara stabil. Dock inte fullt inköp. Själv hade jag precis förlorat en pott med tvåpar mot set. ***** Hand History for Game 487584101 ***** $500 NL Texas Hold'em - Sunday, Oct 28, 19:18:12 ET 2007 Table Diana 50 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Fi2 ( $788.42 ) Seat 2: XXX ( $620.25 ) Seat 3: Fi ( $446.82 ) Seat 4: YYY ( $856.89 ) Seat 5: Hero ( $697.5 ) XXX posts small blind [$2.5]. Fi posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 5d 5s ] YYY folds. Hero calls [$5]. Fi2 calls [$5]. XXX folds. Fi raises [$15]. Hero calls [$15]. Fi2 calls [$15]. ** Dealing Flop ** [ Qd, 5c, Kd ] Fi bets [$45]. Hero raises [$115]. Fi2 folds. Fi raises [$180]. Hero Så hur gör vi här? Synar eller 4-betar, och vad är vår plan för turn om det kommer en ruter om vi bara synar? Citera
Ängeln17 Postad 30 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2007 jättelätt shove Jag e lite gammeldags så vad innebär det? Citera
ebisumaru Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Jag e lite gammeldags så vad innebär det? all in Citera
eurythmech Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Skriv kanske inte i rubriken vad fi har Den här handen var iofs självspelande. Citera
Juggler Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Jag raisar gärna pre även med pp, beror väl på spelstil. Tryck in allt på flop som sagt. Citera
Ängeln17 Postad 30 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Skriv kanske inte i rubriken vad fi har . Jag har inte sagt att FI har färgdrag. Bara att det finns ett sånt. Alla verkar förorda allin på floppen efter FI´s 3-bet. Det är ju inte så att jag inte vill spela handen fullt ut men undrar om det är rätt. Synar fi med en sämre hand (bortsett från färgdraget)? Om Fi inte gör det så får vi inte maximalt betalt för vår hand. Finns ju egentligen bara två händer som har oss slagen och det är KK och QQ. Är det då ur det så kallade väntevärdet verkligen bäst att stoppa in och Fi foldar sämre händer? Är det inte bättre att bara syna och hoppas Fi betar på turn och få Fi pottcomittad så h*n måste syna med näst bästa handen? Jag säger inte att det är det är det bästa men jag har inte sett några argument varför det bästa är att dega in på floppen. Nu ska jag krypa ner så vi hörs i morgon. Citera
Ängeln17 Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Eftersom det tydligen inte fanns intresse av att kommentera handen mer så redogör jag för mina tankar här: Det jag funderar på är om vi kan få ut mer värde ur FI om vi bara synar istället för att vi ställer. Om vi ställer så vilka händer tror vi Fi kommer att syna med? KK/QQ = Ja. Färgdraget? Kanske, men på den här nivån så brukar normalspelaren inte 3-beta sina färgdrag är min erfarenhet. Vilket gör att jag inte ser det som så speciellt troligt att Fi har det. Så min fundering är att vi kan få ut mer värde i handen genom att syna och att Fi förhoppningsvis leder ut på turn igen med en sämre hand. Självklart måste vi syna/höja även om färgen sitter med det resonemanget, men då är resultatet samma som om vi pushat och FI synat med den skillnaden att vi hade varit i ledningen i handen. ________________________________________________________________ Sen var det det här med upplösningen då. Jag höjde Fi till 275 istället för att ställa och Fi folda och sa AK i chatten. Och det var då jag började fundera i de här banorna. Kanske hade Fi betat på turn om jag bara synat istället för att 4-beta. Men vad vet jag. Ville egentligen bara ha en diskussion som aldrig blev av. Citera
eurythmech Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Aha, "mot färgdrag" tolkar ivf jag som att en motståndare har färgdrag. Att det finns färgdrag är ju annars det vanliga. Citera
eurythmech Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Du får betalt av KQ och säkert AK, samt slipper ge gratiskort till färgdrag/kombodrag. Citera
Hagan Postad 1 November , 2007 Rapport Postad 1 November , 2007 Ställer ganska snabbt här själv med set, finns en hel del händer FI kommer syna med om vi brukar ställa med en mängd händer såsom kombodrag etc etc. Citera
Recommended Posts