Gå till innehåll

FL SH blind vs blind 1/2$


Nemesis

Recommended Posts

SB är Loose Passive pre flop och med en post flop aggressions faktor på 1. Han går till showdown med ca 50% av sina spelade händer.

 

Hur ser det ut? Borde jag höjt floppen eller lagt mig direkt?

 

Här höjer jag turn för fri showdown då jag ev. kan ha bästa hand och i annat fall få honom att kanske lägga en 9x hand. Min plan var alltså att checka efter på rivern om jag inte förbättrar mig

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

4 players

Converter

 

Pre-flop: (4 players) Hero is BB with :8h :8c

2 folds, SB calls, Hero raises, SB calls.

 

Flop: :9h :2c :qh (3SB, 2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Turn: :as (2.5BB, 2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

River: :3h (6.5BB, 2 players)

SB bets, Hero folds.

Uncalled bets: 1BB returned to SB.

 

Results:

Final pot: 6.5BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har fi för VP$IP? Om han är lös och spelar mer än 50% av sina händer så är en AF på 1 inte särskilt passivt. De troligaste händerna fi donkar med är ett par eller ett färgdrag. Jag brukar alltid försöka ta notes på vad fi donkar med, men om du inte sett vad had donkat med tidigare så får du försöka bedöma hur ofta han donkar ett färgdrag här.

 

Din raise på turn är bra eftersom du ofta får åtminstone en fri SD och som du säger kan få 9x att vika med någon högre än nollprocentig sannolikhet. Desutom så tvingar du färgdrag att betala ett extra bet för att dra.

 

När han donkar river så verkar det ju som om han träffat sin färg. Frågan är om han bluffrepresenterar färgen tillräckligt ofta för att du ska kunna syna. Hade inte 9:an varit på brädan så kanske det hade varit fallet, men de gånger han bluffbetar för att reppa färg så har han ofta en 9:a i handen och värdebetar när han tror att han bluffar. Tycker att du gör rätt som lägger dej på river. VNH sir!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har fi för VP$IP? Om han är lös och spelar mer än 50% av sina händer så är en AF på 1 inte särskilt passivt.

 

Svar JA han är strax över 50% och med en AF på ca 1 men han är pre flop passiv då han bara höjer med ca 3% av sina händer. (men just vid tillfället hade jag bara ca 20-60 händer på honom)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj flop, beta turn och checka river.

 

Som spelet är nu så hade jag nog också orkat lägga river. Men jag själv vill verkligen se en flopraise i denna hand.

 

BTW, vad har du för stats?

 

Mina stats är 25.5/18.5/2.25!

 

Men om jag höjer flopp så kan han ju lika gärna trebeta flopp med öppet stegdrag eller färgdrag? (är ditt förslag att syna ner efter ev. trebet eller lägger du dig då?) Chansen är betydligt mindre att han trebettar turn med en drag hand dock.

 

Men du kanske har rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj flop, beta turn och checka river.

 

Som spelet är nu så hade jag nog också orkat lägga river. Men jag själv vill verkligen se en flopraise i denna hand.

 

BTW, vad har du för stats?

 

Vill verkligen veta varför du vill raisa floppen i den här handen. Varför bygga potten på floppen med en medioker hand? Vi vet ju att fi är en SD-apa så jag antar att du inte vill höja för att han ska vika? För det är ju inte särskilt troligt. Tycker du att vår equity är tillräckligt hög för att höja för värde? Jag stovade lite och satte fi på en range med alla händer med två hjärter, alla A eller K-high, alla par (även 2or) och allt bättre. Vår equity är 53% mot denna jätterange, så att höja för värde är minst sagt marginellt.

 

Fi är ju en lös tämligen agressiv spelare och kan mycket väl donka drag på både flop och turn och väl där kanske han slänger iväg ett bet på river också. Hade det inte kommit ett ess på turn som ger oss ett bra läge till en free-SD höjning så hade jag gärna synat ner fi hela vägen. Höjer vi så ger vi honom chansen att vika sina sämsta händer och 3-betta eller checkraisa sina bästa.

 

Ser fram emot din förklaring 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Ruterkungs alternativ är rätt bra. Orsaken till att höja floppen är just som du själv säger, att vi vill hålla nere storleken på potten. Genom att lägga två små satsningar på floppen kommer vi väldigt ofta undan med bara en stor satsning på turn, och sedan kan vi ändå få fri visning. Jag förstår inte hur du menar att vi håller nere pottstorleken genom att höja på turn?

 

Om han är hyfsat benägen att bluffa så kan jag nog välja den här också;

 

höj floppen, check turn, syn river.

 

Jag har en hand jag inte vill investera allt för mycket pengar i, men den har ändå showdownvärde och framför allt värde som bluff-fångare. Ligger jag efter så förlorar jag ganska lite, men leder jag så vinner jag ändå inte speciellt mycket mer på att spela den aggressivt. Många drar iväg en satsning på river som ren rutin när turn gått check-check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...