Gå till innehåll

Nätpokerfällan


Softish

Recommended Posts

Nätpoker är farligare än livepoker av främst två skäl:

 

1. Man är med fingret på avtryckaren väldigt ofta bara en lätt nudd från att syna någons kraftiga bet eller all in. Hur ofta har man inte förlorat på det?

 

2. Tid för närmare eftertanke finns knappt (i jämförelse med livepoker) och det är alltför smidigt att sätta in nya pengar om stacken går förlorad.

 

Kontenta = impulsiva känslomänniskor bör INTE spela nätpoker.

 

Jag råkar tyvärr vara en sådan människa som i 4 års tid har fortsatt spela p g a att jag är skicklig på att vinna pengar trots att jag är minst lika skicklig på att förlora dessa pengar ;-). Det sorgliga nu är att jag inte kan sluta spela för att jag känner ångest över att all dyrköpt erfarenhet då blir förspilld till ingen nytta. Jag har blivit mer och mer insiktsfull i pokerspelandet och därför tror jag mig ha goda chanser till att bli en vinnare i längden. Men impulsiviteten finns också kvar och det är den som förstör allting. Ett exempel är t ex då jag gick all in med över 200 dollar i cashgame vid ett 1/2-bord för att representera kåk med den extra knekt som kom upp. Jag fick syn av 9999! :roll:. Onödigt är bara förnamnet även om jag hade otur där. Avsikten med denna tråd är att avskräcka andra känslomänniskor från att tro på förbättring. Jag är helt enkelt en poker-alkis som inte kan sluta trots att jag vet att jag borde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jag är en impulsiv känslomänniska och det går ständigt många tusen dollar på ren impuls som hade kunnat undvikas. Jag är rätt säker på att denna impulsivitet har kostat mig flera gånger mer än vad jag ligger plus på pokern. Hade nog kunnat komma rätt högt om jag inte var så spelsjuk och impulsiv.

 

Gäller att ha insikt och inte låta det totalt ta överhanden för då är det ingen idé att fortsätta lira helt enkelt. Nu kanske jag bara tjänar 1/5 på lång sikt mot vad jag annars kanske hade gjort, men jag plussar mer än vad jag någonsin skulle kunna göra på ett vanligt arbete med min utbildning så jag är ändå ganska nöjd.. Så visst kan man fortsätta lira om man är vinnande även fast majoriteten av all vinst försvinner på grund av ens personliga tendenser..

 

Men på sikt är man ju såklart uträknad, kommer definitivt inte hålla mottet när det blir mer och mer att det som avgör är hur man kontrollerar sig själv och inte det rent speltekniska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätpoker är farligare än livepoker av främst två skäl:

 

1. Man är med fingret på avtryckaren väldigt ofta bara en lätt nudd från att syna någons kraftiga bet eller all in. Hur ofta har man inte förlorat på det?

 

2. Tid för närmare eftertanke finns knappt (i jämförelse med livepoker) och det är alltför smidigt att sätta in nya pengar om stacken går förlorad.

 

Kontenta = impulsiva känslomänniskor bör INTE spela nätpoker.

 

Jag råkar tyvärr vara en sådan människa som i 4 års tid har fortsatt spela p g a att jag är skicklig på att vinna pengar trots att jag är minst lika skicklig på att förlora dessa pengar ;-). Det sorgliga nu är att jag inte kan sluta spela för att jag känner ångest över att all dyrköpt erfarenhet då blir förspilld till ingen nytta. Jag har blivit mer och mer insiktsfull i pokerspelandet och därför tror jag mig ha goda chanser till att bli en vinnare i längden. Men impulsiviteten finns också kvar och det är den som förstör allting. Ett exempel är t ex då jag gick all in med över 200 dollar i cashgame vid ett 1/2-bord för att representera kåk med den extra knekt som kom upp. Jag fick syn av 9999! :roll:. Onödigt är bara förnamnet även om jag hade otur där. Avsikten med denna tråd är att avskräcka andra känslomänniskor från att tro på förbättring. Jag är helt enkelt en poker-alkis som inte kan sluta trots att jag vet att jag borde.

 

Själv är jag en obotlig optimist som tror att det finns ett mellanting mellan att sluta helt eller fortsätta och bli ruinerad med massa skulder....

 

Eftersom poker är ett skicklighetsspel så kan man ju påverka vissa faktorer:

 

1)Bli bättre rent tekniskt

2)Bli en mer tålmodig människa (genom meditation eller något annat)

3)Lära sig hantera bankrulle bättre....

 

Psykologer och andra som jobbar med spelmissbrukare har bara ett enda budskap: SLUTA

Oavsett om man är spelmissbrukare genom poker eller andra spel där bara slumpen spelar roll såsom lotto, jack vegas etc...

 

Jag tycker att man måste skilja på dessa saker, en inställning som jag alltid får på pälsen för. Men jag står för den inställningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag en obotlig optimist som tror att det finns ett mellanting mellan att sluta helt eller fortsätta och bli ruinerad med massa skulder....

 

Eftersom poker är ett skicklighetsspel så kan man ju påverka vissa faktorer:

 

1)Bli bättre rent tekniskt

2)Bli en mer tålmodig människa (genom meditation eller något annat)

3)Lära sig hantera bankrulle bättre....

 

Psykologer och andra som jobbar med spelmissbrukare har bara ett enda budskap: SLUTA

Oavsett om man är spelmissbrukare genom poker eller andra spel där bara slumpen spelar roll såsom lotto, jack vegas etc...

 

Jag tycker att man måste skilja på dessa saker, en inställning som jag alltid får på pälsen för. Men jag står för den inställningen

 

Håller med till 120 %... Detta eviga fjanteri med en gång spelmissbrukare alltid spelmissbrukare bla bla är rent bullshit.

 

Det är inte ett fysiskt beroende alá nikotin eller heroin. Har själv varit inne i perioder av ohälsosamt spelande, men också i långa perioder av lugnt och behärskat spelande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähä okej då vet jag bättre nu. Likaså alla andra som läser detta och var osäkra...

Bra att man kan lära sig något varje dag.

 

Jag vill inte vara otrevlig, eller spela besserwisser, men det säger ju liksom sig självt att man inte kan bli fysiskt beroende av något som inte är ett fysikaliskt ämne... Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappast så att jag gnäller din dumme jävla pajas????

 

Jag menade på att det är skit som händer och att man får acceptera det elelr sluta spela.

 

Kom med någon konstruktivt. Idiot. Det är knappast så att jag söker medlidande. Idiot. Jag underströk min tes med den: Idiot. Har du blivit badbeatad precis du verkar lite vrång. Idiot.

 

Va betyder idiot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara otrevlig, eller spela besserwisser, men det säger ju liksom sig självt att man inte kan bli fysiskt beroende av något som inte är ett fysikaliskt ämne... Eller hur?

 

Jag är ingen expert eller fackman, och jag kan inte kemin om detta men de fysiska ämnen som skulle orsaka ett beroende för vissa spelmissbrukare skapas av kroppen själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan bli hög på att vinna/förlora. Det är enklare att bli hög på att förlora iom att det sätts igång mycket starkare reaktioner då. Endorfin/Adrenalin släpps ut i kroppen och man mår bra/skit.

 

Ett enkelt bevis* på detta är att när man vinner så känns det bra till nästa pot kommer. Om man förlorar ett inköp på en bad beat, eller några inköp (beroende på person) så släpper man inte det på en gång. Man blir rätt tjurig en längre tid.

 

Ett annat bevis* är att en good beat glömmer man snabbare/lättare än en bad beat.

 

Vad vill jag säga med detta? Jo, man kan vara fysiskt/psykiskt beroende av att känna rushen som kommer när man förlorar.

 

* med bevis menar jag ett flertal personliga observationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert eller fackman, och jag kan inte kemin om detta men de fysiska ämnen som skulle orsaka ett beroende för vissa spelmissbrukare skapas av kroppen själv.

 

Vilket är ett PSYKOLOGISKT beroende. Den typen av missbruk leder inte till (i vissa fall) livshotande abstinensbesvär vid uppehåll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan bli hög på att vinna/förlora. Det är enklare att bli hög på att förlora iom att det sätts igång mycket starkare reaktioner då. Endorfin/Adrenalin släpps ut i kroppen och man mår bra/skit.

 

Ett enkelt bevis* på detta är att när man vinner så känns det bra till nästa pot kommer. Om man förlorar ett inköp på en bad beat, eller några inköp (beroende på person) så släpper man inte det på en gång. Man blir rätt tjurig en längre tid.

 

Ett annat bevis* är att en good beat glömmer man snabbare/lättare än en bad beat.

 

Vad vill jag säga med detta? Jo, man kan vara fysiskt/psykiskt beroende av att känna rushen som kommer när man förlorar.

 

* med bevis menar jag ett flertal personliga observationer

 

Vilket innebär att man är beroende av kicken och det är enligt gällande definitioner ett psykologiskt beroende. Kroppen är inte beroende av ett utomkroppsligt ämne för att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket innebär att man är beroende av kicken och det är enligt gällande definitioner ett psykologiskt beroende. Kroppen är inte beroende av ett utomkroppsligt ämne för att fungera.

 

Nja om det är en definitionsfråga så visst då har du kanske rätt. Men du kan ha likartade abstinensbesvär för denna typ av spelberoende som för en rökare.

 

Om jag får spekulera så tror jag det finns olika typer av spelmissbrukare. Altså de som är missbrukare av helt olika orsaker och på väldigt olika sätt. Finns säkert de som känner sitt spelbehov som ett tvång av mer subtila orsaker. Vilket nog passar bättre in i den definition av spelmissbrukare man mest tänker på.

Jag tror det är detta du syftar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätpoker är farligare än livepoker av främst två skäl:

 

1. Man är med fingret på avtryckaren väldigt ofta bara en lätt nudd från att syna någons kraftiga bet eller all in. Hur ofta har man inte förlorat på det?

 

2. Tid för närmare eftertanke finns knappt (i jämförelse med livepoker) och det är alltför smidigt att sätta in nya pengar om stacken går förlorad.

 

Kontenta = impulsiva känslomänniskor bör INTE spela nätpoker.

 

Jag råkar tyvärr vara en sådan människa som i 4 års tid har fortsatt spela p g a att jag är skicklig på att vinna pengar trots att jag är minst lika skicklig på att förlora dessa pengar ;-). Det sorgliga nu är att jag inte kan sluta spela för att jag känner ångest över att all dyrköpt erfarenhet då blir förspilld till ingen nytta. Jag har blivit mer och mer insiktsfull i pokerspelandet och därför tror jag mig ha goda chanser till att bli en vinnare i längden. Men impulsiviteten finns också kvar och det är den som förstör allting. Ett exempel är t ex då jag gick all in med över 200 dollar i cashgame vid ett 1/2-bord för att representera kåk med den extra knekt som kom upp. Jag fick syn av 9999! :roll:. Onödigt är bara förnamnet även om jag hade otur där. Avsikten med denna tråd är att avskräcka andra känslomänniskor från att tro på förbättring. Jag är helt enkelt en poker-alkis som inte kan sluta trots att jag vet att jag borde.

 

Ditt problem är inte att du är impulsiv utan att du har världens sämsta br managment.

Du vägrar tydligen förstå att man inte kan spela med halva rullen på ett bord trots att många här på forumet har gett dig många råd och tips angående det här.

Alla kan göra impulsiva spel och slaska bort några inköp men så länge man har en något sånär stabil br kommer man alltid igen.

 

Jag kanske inte är rätt person att predika moneymanagment men jag gjorde ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja om det är en definitionsfråga så visst då har du kanske rätt. Men du kan ha likartade abstinensbesvär för denna typ av spelberoende som för en rökare.

 

Om jag får spekulera så tror jag det finns olika typer av spelmissbrukare. Altså de som är missbrukare av helt olika orsaker och på väldigt olika sätt. Finns säkert de som känner sitt spelbehov som ett tvång av mer subtila orsaker. Vilket nog passar bättre in i den definition av spelmissbrukare man mest tänker på.

Jag tror det är detta du syftar på.

 

Snälla sluta. Jag har inte KANSKE rätt. Du tänkte fel. Inget konstigt med det och ingen idé att sätta prestige i frågan. Man kan inte kan vara fysiskt beroende av annat än substanser:

 

Fysiskt beroende

 

Det fysiska beroendet visar sig i ett gradvis förändrat reaktionssätt på den psykoaktiva substansen.

 

Fysiskt beroende är ett tillstånd där kroppen har anpassat sig till drogen och abstinenssymptom uppträder om tillförseln upphör

 

 

Psykiskt beroende

 

Psykiskt beroende kan ha sin grund i upplevelser av upprymdhet (eufori), befrielse från ångest och smärta (negativ eufori), vakenhet och skärpa, avspänning och lugn eller drömska fantasitillstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla sluta. Jag har inte KANSKE rätt. Du tänkte fel. Inget konstigt med det och ingen idé att sätta prestige i frågan. Man kan inte kan vara fysiskt beroende av annat än substanser:

 

Fysiskt beroende

 

Det fysiska beroendet visar sig i ett gradvis förändrat reaktionssätt på den psykoaktiva substansen.

 

Fysiskt beroende är ett tillstånd där kroppen har anpassat sig till drogen och abstinenssymptom uppträder om tillförseln upphör

 

 

Psykiskt beroende

 

Psykiskt beroende kan ha sin grund i upplevelser av upprymdhet (eufori), befrielse från ångest och smärta (negativ eufori), vakenhet och skärpa, avspänning och lugn eller drömska fantasitillstånd.

 

Prestige är onödigt och ganska tramsigt. Specillt när det är ett viktigt område och att folk får korrekt information. Det var fel av mig att spekulera.

 

Men enligt din egen definition så stämmer mitt påstående.

 

Fysiskt beroende är ett tillstånd där kroppen har anpassat sig till drogen och abstinenssymptom uppträder om tillförseln upphör

 

Detta är exakt vad som kan ske för en som är spelberoende.

 

Man kan inte kan vara fysiskt beroende av annat än substanser:

 

Detta förklarade jag innan. Substanserna är skapade av kroppen.

 

Snälla sluta. Jag har inte KANSKE rätt.

Sure jag kan sluta. Ville bara att de som läser detta och känner abstinensbesvär när de tar uppehåll ska kunna förstå vad som sker. Men nu vet vi att de bara inbillar sig. Tack för det!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sjukligt mycket humor som har pressats in i denna tråden. Odrike, bara för att HataB2B utelämnade en del av definitionen på fysiskt beroende (dvs att det finns en substans inblandat) så hugger du på det och lallar vidare. Är det inte fantastiskt hur en diskussion på internet ALDRIG slutar med att någon erkänner ett misstag?

 

Stackars rk2005 behöver jag knappast svara, han talar så bra för sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prestige är onödigt och ganska tramsigt. Specillt när det är ett viktigt område och att folk får korrekt information. Det var fel av mig att spekulera.

 

Men enligt din egen definition så stämmer mitt påstående.

 

 

 

Detta är exakt vad som kan ske för en som är spelberoende.

 

 

 

Detta förklarade jag innan. Substanserna är skapade av kroppen.

 

 

Sure jag kan sluta. Ville bara att de som läser detta och känner abstinensbesvär när de tar uppehåll ska kunna förstå vad som sker. Men nu vet vi att de bara inbillar sig. Tack för det!!

 

Men sluta nu då. Annars så börjar man ju tro på ditt citat. Han har ju inte skrivit nånstans att ett psykiskt beroende skulle vara inbillat. Men spelberoende är inte fysiskt beroende. Vilket Hata förklarat väldigt bra och tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst funkar d för dig?

Käkade benso i en vecka o ja va helt fast, mindes inte nåt ja gjorde den veckan :-P

Shoo funkar för visa men inte för mig, tror att ja vet för mkt så o synar nötter :-D

 

Varför tror alla jag tar det för jag skrev så?

Aldrig testat, största anledningen är att jag har extremt lätt att bli beroende av typ precis allt och hört att det ska vara ett helvete att sluta med. Bara hört att det ska ta bort en massa känslor och göra allt lättare vilket troligen vore bra för pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...