kausti Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2007 Game # 668823487 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Sandvik" Players(max 6): cantfold86 (EUR 49.25 in seat 1) 0Adas0 (EUR 48.29 in seat 2) TrafalgrSQ (EUR 48.75 in seat 3) kaustii (EUR 57.34 in seat 4) --666-- (EUR 55.30 in seat 5) Murtaugh (EUR 67.22 in seat 6) Dealer: cantfold86 Small Blind: 0Adas0 (0.25) Big Blind: kaustii (0.50) kaustii was dealt: - --666-- Fold Murtaugh Fold cantfold86 Raise (2.00) 0Adas0 Fold kaustii Call (1.50) Väljer att bara syna här då jag är så jättevek + att jag sitter ur position. Visar floppen A/K/Q så blir jag lätt skrämd. Speciellt eftersom Fi verkar gilla att floata floppar. Flop - - kaustii Check <- Checkar för att Fi ska få CBa cantfold86 Bet (2.75) kaustii Raise (6.00) <- Raisar pott. Ska man höja mer här tro? Vad är vettigt att höja till isf? cantfold86 Call (3.25) Turn - - - kaustii ??? <- Turn visar ett jävla skitkort. Vad gör man nudå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2007 wow Alltså att du sitter ut position talar om något för att du skall re-raisa här och det bör du verkligen göra som standard. Din pott reraise är väl ungefär halvpot. Som du har spelat blir man väldigt lost här och han kan ha alla möjliga kombinationer med X7or, A-high, mellanpar. Halvpot eller check fold.*edit turnspelet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kausti Postad 24 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 Oktober , 2007 wowAlltså att du sitter ut position talar om något för att du skall re-raisa här och det bör du verkligen göra som standard. Som sagt är jag sjukt vek. En del av mitt spel som jag försöker bättra på. Problemet är vad jag gör om floppen visar tex. K64, jag CBar, och Fi synar. NL50-spelarna verkar tycka om synknappen med en massa olika händer, och jag blir lätt osäker på var jag står. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2007 Coldcalla med JJ mot buttonraise är verkligen sjukt vekt. Visst kan man mixa upp men som standard börja raisa. Betta flop betta turn mot floaters/bet flop check call turn. Du kan mixa upp på massa sätt. Check-miniraise kanske inte är så hett. Hitta en bra balans bara. Tillfällen kommer ju när du ha stål som inte behöver vara supermonster mot denna typ spelare, bet flop, checkraise turn. Det är ganska bra värde i extremfloaters. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2007 b/f. c/f är veeeekt Edit. Höj mer på flopp. Slå om pre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2007 cantfold86 Bet (2.75)kaustii Raise (6.00) <- Raisar pott. Ska man höja mer här tro? Vad är vettigt att höja till isf? Höj POTT. Minimicheckraise är inte bra. Bättre att bara syna i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Om du ska göra en potthöjning synar du först fi's bet, sen höjer du med den sammanlagda potten efter din syn. Så om potten exempelvis är 10 postflopp och fi betar 8, då synar du med 8 sen höjer du med 10 + 8 + 8 = 28. Alltså blir din totala bet 36. I ditt fall hade det blivit: Pott på flopp: 3,75 Fi bet: 2,75 Din syn: 2,75 Potthöjning: 3,75 + 2 x 2,75 = 9,25 Total bet: 12 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kausti Postad 26 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 Oktober , 2007 Om du ska göra en potthöjning synar du först fi's bet, sen höjer du med den sammanlagda potten efter din syn. Så om potten exempelvis är 10 postflopp och fi betar 8, då synar du med 8 sen höjer du med 10 + 8 + 8 = 28. Alltså blir din totala bet 36. I ditt fall hade det blivit: Pott på flopp: 3,75 Fi bet: 2,75 Din syn: 2,75 Potthöjning: 3,75 + 2 x 2,75 = 9,25 Total bet: 12 Detta hade jag faktiskt ingen aning om Varför har jag aldrig hört detta förut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2007 Egentligen är det väl inte så otroligt viktigt att veta den exakta formeln men om du gör en potraise kommer fi alltid ha 2 till 1 på en syn så han kommer aldrig ha odds att syna för ett drag (förutom i extrema fall, typ två överkort + openended straightflush draw). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Ja, jag hade oxå återhöjt betydligt mer på foppen som spelat. Men antagligen hade jag betat rakt in i han istället. Turn är inte rolig, men betar antagligen minst 50-70%pot. Checkar vi å fi betar måste vi ju nästan släppa what so ever...eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Om vi checkar turn så är det väl väldigt tydligt att vi är rädda för esset? För inte check-raisar man igen på turn? Hur ser vi på handen om TS checkar och fi checkar bakom? Vad händer då på rivern? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Om vi checkar turn så är det väl väldigt tydligt att vi är rädda för esset? För inte check-raisar man igen på turn? Hur ser vi på handen om TS checkar och fi checkar bakom? Vad händer då på rivern? Kommer det något riktigt blankt, typ en 2:a kanske jag värdebetar. Annars check/call. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Preflopp hade jag reraisat till 6-8. På flopp hade jag betat 75% - pott och följt upp med liknande bet på turn. Som spelat tror jag att jag betar 50-70% av pott på turn, synar Fi så c/c jag river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Preflopp hade jag reraisat till 6-8. På flopp hade jag betat 75% - pott och följt upp med liknande bet på turn. Som spelat tror jag att jag betar 50-70% av pott på turn, synar Fi så c/c jag river. Vill vi verkligen raisa till $6-8 preflop med JJ? Känns som att han kan ha MÅNGA händer som vi kan vara rädda för, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Känns som att han kan ha MÅNGA händer som vi kan vara rädda för, eller? Egentligen inte. QQ+ är väl de som inte vore så roligt att möta. Men säg att han på knappen raisar med 20% av händerna så är du ungefär 65-35 favorit mot den HDn. Jag skulle tro att Fi raisar lika mycket för att stjäla blindsen och är i pos som för att h*n har en riktigt bra hand. Anledning till att jag höjer till 6-8 är att jag vill INTE att Fi ska syna med Ax exempelvis. Dessutom, om vi ska höja, kan vi inte minihöja för då får Fi rätt odds för syn med väldigt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Vill vi verkligen raisa till $6-8 preflop med JJ? Känns som att han kan ha MÅNGA händer som vi kan vara rädda för, eller? Wtf? Sluta med weaktighta argument. De mesta du säger är helt enkelt inte vinnande. Anledningen till att du raisar pre är två saker; 1. Om killen ställer så kan vi folda, därmed sparar vi pengar mot QQ+. På låg nivå trycker folk väldigt sällan AK pre. 2. Vi får värde av alla händer som synar. Det är klart att de händer att folk synar 3betten med QQ-AA. Grattis till dem om de får en gynsamm flopp, de har fortf. spelat dåligt. Om du inte ska 3betta får du setmina med JJ och TT också i så fall. Om du inte klarar av att stoppa in postflopp på diverse floppar för att FI agerar aggresivt så tycker jag definitivt du inte ska 3betta tills du klarar av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Sant det du säger.. Men med JJ kan det komma RÄTT många läskiga floppar och kort vi inte vill se, därför tänkte jag att det kanske är onödigt att dundra in så mycket i potten redan preflop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Sant det du säger..Men med JJ kan det komma RÄTT många läskiga floppar och kort vi inte vill se, därför tänkte jag att det kanske är onödigt att dundra in så mycket i potten redan preflop Jo, men value. Dessutom settar du ibland precis som med alla PP, och då kan du stacka. T.ex. på en AJ8 flopp. 88 och AK stackar oftast av till dig här efter 3bet pre av dig. 88 gör dessutom en dålig syn om du 3bettat rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Om du ska göra en potthöjning synar du först fi's bet, sen höjer du med den sammanlagda potten efter din syn. Så om potten exempelvis är 10 postflopp och fi betar 8, då synar du med 8 sen höjer du med 10 + 8 + 8 = 28. Alltså blir din totala bet 36. I ditt fall hade det blivit: Pott på flopp: 3,75 Fi bet: 2,75 Din syn: 2,75 Potthöjning: 3,75 + 2 x 2,75 = 9,25 Total bet: 12 Detta hade jag faktiskt ingen aning om Varför har jag aldrig hört detta förut? Spela lite pott-limit så får du snabbt grepp om hur mycket en potthöjning är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2007 Du har nog rätt när jag tänker efter Dead-Inside Vad krongligt ni gjorde det med potbet Ta bara allt som ligger på brädan, potten, rejken, allas bet, + minraise så får ni potbet-storlek.. Pot 10, rake 0,5, spelare 1 betar $2, spelare 2 synar, ditt potbet blir nu 10 + 0,5 + 2 + 2 + 4 = $18,5, lätt som en plätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2007 Du har nog rätt när jag tänker efter Dead-Inside Vad krongligt ni gjorde det med potbet Ta bara allt som ligger på brädan, potten, rejken, allas bet, + minraise så får ni potbet-storlek.. Pot 10, rake 0,5, spelare 1 betar $2, spelare 2 synar, ditt potbet blir nu 10 + 0,5 + 2 + 2 + 4 = $18,5, lätt som en plätt Du kanske tycker det är krångligt men jag gick igenom själva definitionen av en potraise. Din tumregel funkar också men det kan vara bra att veta varför en potraise är så stor som den är. Om något är det mer kryptiskt och komplicerat förklarat att säga att "först gör du en minraise, sen...." det är mycket mer strukturerat att förklara den riktiga definitionen dvs först syn, och därefter en höjning med den totala potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2007 Pröva att dricka sprit när du spelar för att bli mer aggressiv, för det här weak-tighta spelet kommer inte att funka. Bara en grej: knappen höjer väl typ med alla ess här. Om du slår om före floppen kan du cba floppar med ess och få fi att lägga bästa handen eftersom han är rädd för din kicker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kausti Postad 28 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Oktober , 2007 Pröva att dricka sprit när du spelar för att bli mer aggressiv, för det här weak-tighta spelet kommer inte att funka. Bara en grej: knappen höjer väl typ med alla ess här. Om du slår om före floppen kan du cba floppar med ess och få fi att lägga bästa handen eftersom han är rädd för din kicker. Vad spelar du för nivå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2007 Jo, de funkar aldrig på NL50- och ibland på NL100. NL200 lider av samma problem beroende på FI. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2007 Vad spelar du för nivå? Ofta samma som du virtuost spelade JJ-handen på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts