Gå till innehåll

Bubbla som chiptvåa - jätteläcka?


Recommended Posts

Kopierat från min dagbok:

 

Sitter och kollar i PO och hittar ett riktigt skitspel. Varför gör jag så här? Vanligtvis raisar jag ju typ 2.5BB här och viker för omslag, asdåligt!

 

 

PokerStars Game #12813999960: Tournament #65027700, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level VI (100/200) - 2007/10/24 - 05:10:55 (ET)

Table 65027700 1 9-max Seat #2 is the button

Seat 2: veggiemax (7578 in chips)

Seat 3: Mr Cady (3167 in chips)

Seat 5: KaOcAeW34off (1831 in chips)

Seat 7: Brahdakine (924 in chips)

Mr Cady: posts small blind 100

KaOcAeW34off: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 5 of ClubsAce of Clubs

Brahdakine: folds

veggiemax: folds

Mr Cady: raises 2967 to 3167 and is all-in

KaOcAeW34off: calls 1631 and is all-in

*** FLOP *** Jack of Spades7 of Clubs2 of Clubs

*** TURN *** Jack of Spades7 of Clubs2 of Clubs4 of Spades

*** RIVER *** Jack of Spades7 of Clubs2 of Clubs4 of Spades5 of Spades

*** SHOW DOWN ***

 

Kommentar från dlinder: "Du har just hittat en jätteläcka. Jag överdriver inte, JÄTTE! Att du är klar chiptvåa och en Fi är riktigt kort ska göra dig mycket aggressivare mot chiptrean, inte tvärtom".

 

dlinders kommentar har hittills fått medhåll av SöderKrippa och jag måste säga att jag är lite förvirrad just nu angående detta. Det är dock sådana här grejer som gör att det är utvecklande att posta hh's, ha dagbok osv. Jag är så JÄVLA tacksam för sånt här, vill ju utvecklas!

 

Vad säger ni andra om handen? Har jag hittills tänkt som en fisk i de här situationerna? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentar från dlinder: "Du har just hittat en jätteläcka. Jag överdriver inte, JÄTTE! Att du är klar chiptvåa och en Fi är riktigt kort ska göra dig mycket aggressivare mot chiptrean, inte tvärtom".

 

Vill bara förtydliga för andra att läckan är alltså att ångra pushen, inte att göra den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte spela så med 15xBB i stacken. Fold där. Du får syn av desperata shortstacks med dåliga händer som A7o osv som slår dig, eller vilket pp som helst. Det är iaf vad jag anser.

 

För övrigt skulle jag inte höja 2.5xBB heller, då fi kan sätta dig på steal och går all-in med samma skit (garanterat med ett pp), och du då "måste" syna eller lägga dig. Hellre all-in då i den situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtvis skulle jag också raisa typ 2,5BB och vika mot omslag i det läget. Det är väl standardspel. Alternativet att direkt ställa pre har ju bara nersida som läget är.

 

Absolut inte! Pushar du direkt ger du inte trean någon FE, och därför blir hans synrange väldigt snäv. Kan han räkna med FE kan han pusha med mycket fler händer, vilket suger för Hero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag när jag spelade tyckte att det var en JÄTTE JÄTTE push. När jag kollade i efterhand i PO så blev jag mer tveksam och tyckte att det var dåligt spelat. Tyckte att jag kunde varit försiktigare liksom, bara raisat 2.5BB typ. Antagligen så tyckte jag i efterhand att det var dåligt pga att jag torskade handen. Tar till mig allt som sagts här i tråden och pushar utan att tveka även i fortsättningen! Tack alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...