Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Förstår inte er som inte kan gottas åt andras misär, olycka eller vad man nu ska kalla historien om CDS. Älskar det när det handlar om personer som verkligen förtjänar det :D Han har ju gjort bort sig redan från början när han kom till det här forumet, och mot slutet har det tagit proportioner man inte trodde var möjliga. Sen tycker jag att det är otroligt att två så unika människor som heliga_ak och CDS hittat varandra. Kanske är de rent av samma? :shock:

Finns ju inte en chans att två såna skulle finnas i samma ålder, i det lilla samhället Falun. Snacka om utdragning mot mänskligheten. (Snävar på tråden...Vet moderatorer, men än är jag inte över!)

Alltid hört att han ska vara en trevlig prick IRL från en god vän. Nu är han ju superstar i pokersverige och den här historien kommer ju inte direkt glömmas. Bestpokers platinum-events skulle kunna bli roliga i framtiden :)

Nu går vi alla ut och RENSAR RENT vid borden :lol:

• Svars 238
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Förstår inte er som inte kan gottas åt andras misär, olycka eller vad man nu ska kalla historien om CDS. Älskar det när det handlar om personer som verkligen förtjänar det :D Han har ju gjort bort sig redan från början när han kom till det här forumet, och mot slutet har det tagit proportioner man inte trodde var möjliga. Sen tycker jag att det är otroligt att två så unika människor som heliga_ak och CDS hittat varandra. Kanske är de rent av samma? :shock:

Finns ju inte en chans att två såna skulle finnas i samma ålder, i det lilla samhället Falun. Snacka om utdragning mot mänskligheten. (Snävar på tråden...Vet moderatorer, men än är jag inte över!)

Alltid hört att han ska vara en trevlig prick IRL från en god vän. Nu är han ju superstar i pokersverige och den här historien kommer ju inte direkt glömmas. Bestpokers platinum-events skulle kunna bli roliga i framtiden :)

Nu går vi alla ut och RENSAR RENT vid borden :lol:

tror nästan jag måste switcha till bestpoker just därför....

Postad
denna tråd bidrar med en del guldkorn redan, som jojje2k hoppar in som en annan och börjar såga vid knäskålarna för att sedan hitta sig själv liggande där bredvid sina fotknölar :)

annars så kan jag inte annat än instämma med jack_the_dippers inlägg med en ett litet stänk av hate så de känns lite, är ju mest bara trist.

Trevligt att höra! Jag trodde du var som vilken bullshitter som helst, men i och med att du håller med om det jag sagt så får jag väl ändra mig.

Skönt att det finns lite hopp i alla fall. ;)

Postad
Trevligt att höra! Jag trodde du var som vilken bullshitter som helst, men i och med att du håller med om det jag sagt så får jag väl ändra mig.

Skönt att det finns lite hopp i alla fall. ;)

image jack,.. image :) jobbar hårt på den ibland, vet inte om du har varit särskilt mycket i CDS dagbok men ibland så får även jag ett alterego och lägger ner mycket svett och vilja i att ändra mitt språk till exempelvis min dyslektiske wow-nird... "men vilken kille som hällst fattar väll det??? lol,^^" eller något liknande. Levlandet är en konstform som alla bör prova på.

Postad
image jack,.. image :) jobbar hårt på den ibland, vet inte om du har varit särskilt mycket i CDS dagbok men ibland så får även jag ett alterego och lägger ner mycket svett och vilja i att ändra mitt språk till exempelvis min dyslektiske wow-nird... "men vilken kille som hällst fattar väll det??? lol,^^" eller något liknande. Levlandet är en konstform som alla bör prova på.

Haha, true that. Jag vet. Jag spelar RA3 (Rocket Arena 3, Q3-mod) och där kan det faktiskt levlas rätt friskt ibland. ;D :D

Fast ibland måste man sätta på sig den seriösa kappan och prata lite civiliserat.

Postad
Haha, true that. Jag vet. Jag spelar RA3 (Rocket Arena 3, Q3-mod) och där kan det faktiskt levlas rätt friskt ibland. ;D :D

Fast ibland måste man sätta på sig den seriösa kappan och prata lite civiliserat.

känner du till 33? #3vil på quakenet

där spelade jag :roll:

Postad
Internet (och Internetforum) är lite som alkohol. Lösningen och anledningen till alla problem. Visst, det är fint med Internet och information och hjälp är lättillgänglig. En dagbok kan hjälpa en människa att ta sitt spel till en ny nivå, men samtidigt så samlas verkligen nätets alla gamar på ett och samma ställe. Problemet är väl att jag alltid lever i förhoppning om att folk har sympati och empati i kroppen. Men tji fick jag. Dom orden existerar inte på Internet. ;)

Detta är ju även något man borde vara medveten om när man blir "offentlig" på ett forum och når vissa framgångar.

lyfter pa hatten pa dipper, manga vettiga och tankvarda inlagg i den har traden. Erkanner att jag gottat mig jag med, men i mina ogon har cds fatt obefogat mycket skit. En del liknelser och uttalanden han gjort har varit vidriga/roliga som fan men han e trots allt 19 (?), en del kvar att lara om livet. Han e uppenbarligen vinnande pa atminstonde nl 400 sa att halla pa och tjafsa om att han skulle vara dalig e bara lojligt

Postad
känner du till 33? #3vil på quakenet

där spelade jag :roll:

Nej, faktiskt inte. :D Har ingen pejl på den klanen. Men jag kikade in och några lriare är ju där inne som fortfarande spelar lite tror jag.

EDIT: 33 förresten. Hmm. Två killar som spelar en del brukar nicka 33 ibland. Eller det är nog fler. syk(sykfan), fuzz och rx. Några spelare du känner till? :)

Postad
lyfter pa hatten pa dipper, manga vettiga och tankvarda inlagg i den har traden. Erkanner att jag gottat mig jag med, men i mina ogon har cds fatt obefogat mycket skit. En del liknelser och uttalanden han gjort har varit vidriga/roliga som fan men han e trots allt 19 (?), en del kvar att lara om livet. Han e uppenbarligen vinnande pa atminstonde nl 400 sa att halla pa och tjafsa om att han skulle vara dalig e bara lojligt

Tack så mycket. Givetvis så kan man gotta sig åt andras misslyckanden. Jag har också stundtals njutit åt saker och ting som hänt personer jag tycker mindre bra om. Men sen när man kommit till sina sinnes fulla bruk så klarnar det lite och man inser att det finns förklaringar och anledningar till att vissa saker händer.

Man får inte vara trångsynt, mina vänner. :D

Postad

Ang snacket om flera användare så anser jag man skall instabannas vid skapandet av flera användare från ett o samma ip. Finns ingen anledning att ha flera användare som är av godo.....utan de brukar till 99% användas till skit.

Postad

Min åsikt är att det bör vara tillåtet med multipla konton, så länge de används till pseudonym-inlägg (om Tystnaden från "Ken-gate" hade ett annat konto gör det inte mig något t ex). Man bör däremot inte få använda multipla konton för sock puppetry a la CDS.

"The key difference between a sockpuppet and a regular pseudonym is the pretence that the puppet is a third party who is not affiliated with the puppeteer."

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_sock_puppet

Postad
Är det inte du som hela tiden suttit och snackat för att carl är en reko kille? :roll:

Jo fan det är jag.:-) Jag tyckte det var lite synd om han , samt att många kom med personliga påhopp som kändes onödiga.

Nu har jag inte samma uppfattning , det kan jag lova. Vill inte ens skriva vad jag tycker om hans beteende kring dessa konton och hur han verkar vara som person.

Postad
EDIT: 33 förresten. Hmm. Två killar som spelar en del brukar nicka 33 ibland. Eller det är nog fler. syk(sykfan), fuzz och rx. Några spelare du känner till? :)

japp!

blaz som spelar där kör även poker och lever på det.

Postad
Spelberoende-avdelningen är ett exempel där det inte är skit.

Det här känns som ett självklart undantag, och inget som jag tror ni moderatorer är villiga att rucka på heller.

Antar att det inte går, men frågar ändå....går det att fixa forumet så att det går att skapa konton som bara kan posta i spelberoende-delen?

Postad
Finns det någon bra förklaring till varför man skulle vilja ha mer än ett konto - alltså en förklaring som väger tyngre än anledningar som uppenbarligen finns till att ta bort denna möjlighet?

Det finns en hel del skäl. Några är:

a) Pokerforum.nu och poker.se slogs ihop. Det finns en del som hade konton på båda ställena.

b) Spelbeoendegruppen är ett utmärkt exempel på varför man kanske kan behöva ha dubbla konton. En annan anledning skulle kunna vara outning av en fuskare eller skum sajt...

c) Det är svårt att kontrollera. Det går ju inte att styra på IP-nummer, då skulle hundratals konton bli avstängda som skapats på exempelvis Klubben.