thefman Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Det finns två inlägg i de citat Klyka postat i DBn som tyder på att denne kompis finns och att någon har varit inne på hans konto och skrivit. Något som denne kompis tar avstånd från.(Sista två citaten i inlägg 2169.) Ok, då är jag med på noterna. Har lite svårt att lägga ihop 1+1 just nu då jag har varit vaken i över 26 timmar. =) Citera
Zauroman Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Lås tråden tills CDS inte är bannad längre och kan försvara sig/besvara frågor. Blir bara sjukt när folk sitter och spinner ihopp grejer om en person som inte kan närvara. Citera
eurythmech Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Du menar om ett konto som inte kan närvara? Citera
ebisumaru Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Carl? Har en känsla av att detta uttryck kommer att användas i många sammanhang framöver:mrgreen: . För övrigt är det hela hysteriskt roligt. Givetvis bör PF begränsa (i den mån det är möjligt) så att man bara kan ha ett konto per person. Citera
honest99 Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Lås tråden tills CDS inte är bannad längre och kan försvara sig/besvara frågor. Blir bara sjukt när folk sitter och spinner ihopp grejer om en person som inte kan närvara. I gengäld kan han försvara sig fem-faldigt när han kommer tillbaka kanske... Citera
thefman Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Lås tråden tills CDS inte är bannad längre och kan försvara sig/besvara frågor. Blir bara sjukt när folk sitter och spinner ihopp grejer om en person som inte kan närvara. Vad fan är det för rättvisa? Det är ju inte pga publiken som CDS fått rött kort här inte! För övrigt får ju CDS tid att skriva ihop ett litet statement som kontring, medans vi andra får chansen att bearbeta detta hemska trauma! Citera
thefman Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Har en känsla av att detta uttryck kommer att användas i många sammanhang framöver:mrgreen: . För övrigt är det hela hysteriskt roligt. Givetvis bör PF begränsa (i den mån det är möjligt) så att man bara kan ha ett konto per person. haha jo det luktar ju lite Justin Bonomo över denna nyupptäckte komedi =) Citera
Zauroman Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Du menar om ett konto som inte kan närvara? Sant, men det bör ju va "den riktiga" CDS som svarar, som Kalle Nordin skulle ha sagt Citera
jojje2k Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Precis sånt här forumet behöver : :-D Citera
jonsapelle Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Varför är inte jonsapelle en av användarna? en av vilka användare? som blviit bannade? alltså har pf bannat CDS pga av multiaccounting? att jag ej är bnnad beror på att jag inte är CDS. varför tror du att jag skulle vara det? jag tycker det är intressant att någon kan plussa så sjukt som honom, speciellt emd en till synes fiskig spelstil. har inte något emot CDS även om han skulle behöva lite ödmjukhet och självdistans. Citera
calloway Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Den här historien kommer blossa upp o få enorm publicitet inom pokerforumvärlden o ALLA kommer vilja veta vem den vältaliga,karismatiska,udda,mytomspunna CDS är som så framgångsrikt o tragikomiskt med en dåres envishet skulle påvisa total skickliget i sin OTROLIGA goodrun. Detta kommer sluta med att sajterna kommer slåss om att få sponsra Carl,för detta är mediavärde på hög nivå. Bli inte förvånade om Carl lirar nästa års WSOP iklädd Pokerstars outfit och de svenska medierna överbjuder varandra för en kameraplats. Självklart kommer han klonka hela skiten vilket tyvärr kommer späda på fördomarna att poker är ett turspel. Citera
Macroman Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Det finns så vitt jag kan se ingenting som tyder på att 3lendil är CDS. Nähä, men paranoian kommer onekligen smygande nu när alla verkar ha minst ett par, tre konton på forumet... Citera
Ängeln17 Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 ? alltså har pf bannat CDS pga av multiaccounting?. Inte helt korrekt. CDS blev temporärt bannad i 10 dagar för att han ignorerade en varning om att han postade från flera konton vilket bidrog till stämningen i hans dagbok. Citera
PeO Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 LOL.... Roligt också att han skrivit sitt riktiga namn på forumet. Citera
omalley Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 En sån här tråd är det sista en person med dåligt självförtroende och förmodligen dålig självkänsla bör se. Den här tråden kan kanske rent av vara skadlig att se för en person i CDS kläder... Tycker ni moderatorer bör tänka om. Håller helt med här! Får olustkänslor av en sån här tråd, ser ingen humor i detta. Citera
jack_the_dipper Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 För det första tror jag inte att det hela bottnade i narcissism, utan snarare att han ville skriva medhållande och positiva inlägg till sig själv så att det på så vis kanske skulle smitta av sig och folk skulle märka att det finns människor som skriver trevliga och positiva saker om honom också. För det andra så är hela den här tråden rätt tragisk och att det är boman av alla människor som i ren skadeglädje skapat tråden gör det hela ännu mer tragiskt. Man kanske skulle skapa en tråd om boman istället där vi helt normalt och sansat diskuterar den typen av beteende. CarlDenStore fick förmodligen lite storhetsvansinne när han började komma upp i nivåer och plussa på väldigt bra. När man mött den typen av framgångar är det väldigt svårt att inse att man spelat dåligt. Det är rätt klassiskt att folk i liknande positioner vägrar inse att något är galet. Jag menar, HUR kan man plussa så mycket och samtidigt spela dåligt? Det finns ju inte på kartan. Med detta sagt så menar jag inte att CDS är dålig, utan att han fick storhetsvansinne vilket resulterade i rätt dålig självdistans. Han skulle ha tagit en paus ifrån spelandet och reflekterat lite mer över det hela och fått lite perspektiv. Men det är möjligt att han, som tydligen ska ha varit en mycket lovande tennisspelare, helt enkelt har alldeles för stort ego och självförtroende så ingen kunde ta ner honom på jorden. Det blev inte heller bättre av att en stor mängd människor hånade honom, var dryga, kom med irrelevanta kommentarer och dessutom hade ett mindre hat mot honom. Det hela ter sig ganska illa och jag tror det är många här inne på forumet som är bidragande orsaker till att det spårade ur på det här sättet. Hur som haver. Människor är i varierande grad rätt märkliga, för att uttrycka sig milt. Jag tycker lite synd om CDS, men vi får hoppas att han genom denna ban får lite tid att tänka över allt som hänt i hans liv rent pokermässigt och kanske coola ner lite. Förhoppningsvis får vi återse honom i en ny dagbok med nya friska tag. Citera
thefman Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Håller helt med här!Får olustkänslor av en sån här tråd, ser ingen humor i detta. Allvarligt vad tycker du vore en bra lösning? Går vi i tredje klass fortfarande? Om inte forumet får skriva om CDS medans han är avstängd så är det ju snarare forumet i sig som blev avstängt, inte sant? Det funkar inte att datta och lulla runt med folk som man gjorde på gamla goda tiden... Citera
Sir_Shankly Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Jag måste ge mig själv lite cred nu. Reads har alltid varit en av mina styrkor som pokerspelare och jag satte mycket tidigt CarlDenSjuke på "Inte alla hästar hemma i stallet". Nu har jag fått en showdown utan dess like. Stackaren är svagast och har gjort bort sig för alltid. WP GG CarlDenSjuke -- Infraction utdelad. /Klyka Citera
jack_the_dipper Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Ge Sir_Shankly en varning för ett sannerligen dumt beteende och upprepning. Varför ska han komma undan nu? Varning eller tempban direkt. Dessutom har han varit inblandad tidigare vilket gör det hela värre. Jag förstår inte hur folk kan gotta sig i den här typen av händelser och sedan känna sig nöjda med sig själva efteråt. Det om något är ett gansak sjukt beteende och borde kanske tas upp i ett möte med en psykolog. Som någon annan skrev så får jag med lite olustkänslor och tycker lite synd om CDS. Jag menar inte att han har varit en ängel alla gånger, men det är ibland svårt att hålla tillbaka aggressionerna när trycket är stort från så många olika håll. Och jag medger också att CDS har lite att jobba på, men det har vi alla. Den som förnekar det i den här tråden lider väl också av lite dålig självdistans i så fall... Citera
boman Postad 24 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2007 För det första tror jag inte att det hela bottnade i narcissism, utan snarare att han ville skriva medhållande och positiva inlägg till sig själv så att det på så vis kanske skulle smitta av sig och folk skulle märka att det finns människor som skriver trevliga och positiva saker om honom också. För det andra så är hela den här tråden rätt tragisk och att det är boman av alla människor som i ren skadeglädje skapat tråden gör det hela ännu mer tragiskt. Man kanske skulle skapa en tråd om boman istället där vi helt normalt och sansat diskuterar den typen av beteende. CarlDenStore fick förmodligen lite storhetsvansinne när han började komma upp i nivåer och plussa på väldigt bra. När man mött den typen av framgångar är det väldigt svårt att inse att man spelat dåligt. Det är rätt klassiskt att folk i liknande positioner vägrar inse att något är galet. Jag menar, HUR kan man plussa så mycket och samtidigt spela dåligt? Det finns ju inte på kartan. Med detta sagt så menar jag inte att CDS är dålig, utan att han fick storhetsvansinne vilket resulterade i rätt dålig självdistans. Han skulle ha tagit en paus ifrån spelandet och reflekterat lite mer över det hela och fått lite perspektiv. Men det är möjligt att han, som tydligen ska ha varit en mycket lovande tennisspelare, helt enkelt har alldeles för stort ego och självförtroende så ingen kunde ta ner honom på jorden. Det blev inte heller bättre av att en stor mängd människor hånade honom, var dryga, kom med irrelevanta kommentarer och dessutom hade ett mindre hat mot honom. Det hela ter sig ganska illa och jag tror det är många här inne på forumet som är bidragande orsaker till att det spårade ur på det här sättet. Hur som haver. Människor är i varierande grad rätt märkliga, för att uttrycka sig milt. Jag tycker lite synd om CDS, men vi får hoppas att han genom denna ban får lite tid att tänka över allt som hänt i hans liv rent pokermässigt och kanske coola ner lite. Förhoppningsvis får vi återse honom i en ny dagbok med nya friska tag. Ok. Tur att du förklarar hela situationen, nu finns det väl inget mer att diskutera. Lås tråden! j_t_d: Inse att detta är det sjukaste som hänt PF och bör diskuteras. Citera
FiSherman63 Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Men det är möjligt att han, som tydligen ska ha varit en mycket lovande tennisspelare app app app! Feta varningsklockor. "Carl?" Citera
jojje2k Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 gotta sig åt att andra är dumma i huvet >>>>> tycka synd om dom Citera
jack_the_dipper Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Ok. Tur att du förklarar hela situationen, nu finns det väl inget mer att diskutera. Lås tråden! Jag beskrev min teori kring multipla konton. Sedan gav jag min syn på situationen som sådan. Vad är felet med det tycker du? Jag trodde du ville föra en diskussion men tydligen inte. Planen var bara att håna CDS lite extra eller? Citera
Recommended Posts