mr-flow Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Blir lite trött på att hela ongame kör på Limp-Reraise AI preflop. T.ex. Nyss UTG limpar in och jag sitter på knapp, gör en steal upp och UTG kanske 7betar mig allin. Ska jag aldrig steala med limpare eller va e grejen. Blev bara trött på det och ville skriva av mig. Citera
jinxad Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Blir lite trött på att hela ongame kör på Limp-Reraise AI preflop.T.ex. Nyss UTG limpar in och jag sitter på knapp, gör en steal upp och UTG kanske 7betar mig allin. Ska jag aldrig steala med limpare eller va e grejen. Blev bara trött på det och ville skriva av mig. 7betar dig allin? varför är du trött på att folk slänger stålar i ansiktet på dig? sluta steala med skit om det händer så frekvent eller så gör du det ändå och inväntar händer att syna med som du vet med dig att du förmodligen är favorit med? Citera
christoffer87 Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 orka stjäla blinds i cashgame, fokusera på stora potter istället. Citera
mr-flow Postad 20 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Tråden är lagd under turneringspoker, Flerbordsturneringar. hur i hela friden tar du slutsatser om att der är cg ? Citera
mr-flow Postad 20 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2007 7betar dig allin? varför är du trött på att folk slänger stålar i ansiktet på dig? sluta steala med skit om det händer så frekvent eller så gör du det ändå och inväntar händer att syna med som du vet med dig att du förmodligen är favorit med? Men jag har ju så mkt edge så att 60-40 lägen skippar jag Äsh hursomhelst har det ryckt upp sig och jag är kvar i turneringen på 58/122 och 50 får pengar. Jag tar en top 10 på den här Citera
mr-flow Postad 20 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2007 åkte på 70:e plats på en coinflip. 2 dåliga bluffar mot en kille som synade sig stor gah. Citera
_mowmow Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 åkte på 70:e plats på en coinflip. 2 dåliga bluffar mot en kille som synade sig stor gah. Citera
shipitholla85 Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Var glad att dem lipmraisar AI. Då vet du ju vad dem har... Eller? Citera
vetgirig Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Blir lite trött på att hela ongame kör på Limp-Reraise AI preflop.T.ex. Nyss UTG limpar in och jag sitter på knapp, gör en steal upp och UTG kanske 7betar mig allin. Ska jag aldrig steala med limpare eller va e grejen. Blev bara trött på det och ville skriva av mig. Det är standardspel för att trappa de som stjäl i sen position. Spelet i turneriongar har blivit så aggressivt med super-aggressiva spelare att många därför väljer att trappa dessa spelare med bra händer. Jag gör det själv med AA/KK och ibland AKs. PS Skall du stjäla mot limpare - se till att du verkligen har en bra hand! Citera
FiSherman63 Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 gör en steal upp och UTG kanske 7betar mig allin Satan i gatan, det var en envis steal. Om han hade foldat efter din 6bet skulle du ha en kandidat till årets snyggaste spel. Citera
Phew Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Postad 21 Oktober , 2007 Var glad att dem lipmraisar AI. Då vet du ju vad dem har...Eller? Aj aj aj, du missar två 50-50 lägen på rad. Vilken bad-beat! På båda ställena ska det vara "de" istället för "dem". Jag vet att de flesta inte bryr sig, men det skiter jag i eftesom det stör mig så in i helvete. Citera
freso Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Postad 21 Oktober , 2007 På båda ställena ska det vara "de" istället för "dem". Jag vet att de flesta inte bryr sig, men det skiter jag i eftersom det stör mig så in i helvete. Så fucking jävla true. Kan man inte använda de/dem skriv för i helvetet "dom" istället! Citera
jojje2k Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Postad 21 Oktober , 2007 Var glad att dem lipmraisar AI. Då vet du ju vad dem har... Eller? ok, vad har dom då? Citera
bogus Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Postad 21 Oktober , 2007 ok, vad har dom då? K7 off så klart Citera
christoffer87 Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Postad 22 Oktober , 2007 Tråden är lagd under turneringspoker, Flerbordsturneringar. hur i hela friden tar du slutsatser om att der är cg ? fylla Citera
edsf Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Spelet i turneriongar har blivit så aggressivt med super-aggressiva spelare att många därför väljer att trappa dessa spelare med bra händer. Många tomtar? Jag har inte hört att duktiga spelare ska ha börjat spela så. Citera
gibbsson Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Det är standardspel för att trappa de som stjäl i sen position. Spelet i turneriongar har blivit så aggressivt med super-aggressiva spelare att många därför väljer att trappa dessa spelare med bra händer. Jag gör det själv med AA/KK och ibland AKs. PS Skall du stjäla mot limpare - se till att du verkligen har en bra hand! Jag gillar personligen inte att limpa först in i någon pott alls. Visst kan det funka nån gång ibland. Då ska det verkligen vara ett överaggro bord och så ska jag själv ha en väldigt jobbig stack att spela. Folk har lärt sig läsa detta spelet för längesen. "PS Skall du stjäla mot limpare - se till att du verkligen har en bra hand!" ? Beror iof på om du sitter i sb/bb eller i pos. Men har du pos är det ju standard att straffa limpare med lite av varje. Citera
Macroman Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Men jag har ju så mkt edge så att 60-40 lägen skippar jag Lycka till... Citera
hnat Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Den här tråden har varit mycket hjälpsam och informativ. Tack! Citera
Recommended Posts