Gå till innehåll

Vad är det med Ongame och Limpraise AI?


mr-flow

Recommended Posts

Blir lite trött på att hela ongame kör på Limp-Reraise AI preflop.

T.ex. Nyss UTG limpar in och jag sitter på knapp, gör en steal upp och UTG kanske 7betar mig allin. Ska jag aldrig steala med limpare eller va e grejen. Blev bara trött på det och ville skriva av mig.

 

7betar dig allin? :lol:

varför är du trött på att folk slänger stålar i ansiktet på dig? sluta steala med skit om det händer så frekvent eller så gör du det ändå och inväntar händer att syna med som du vet med dig att du förmodligen är favorit med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7betar dig allin? :lol:

varför är du trött på att folk slänger stålar i ansiktet på dig? sluta steala med skit om det händer så frekvent eller så gör du det ändå och inväntar händer att syna med som du vet med dig att du förmodligen är favorit med?

 

Men jag har ju så mkt edge så att 60-40 lägen skippar jag :)

Äsh hursomhelst har det ryckt upp sig och jag är kvar i turneringen på 58/122 och 50 får pengar. Jag tar en top 10 på den här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite trött på att hela ongame kör på Limp-Reraise AI preflop.

T.ex. Nyss UTG limpar in och jag sitter på knapp, gör en steal upp och UTG kanske 7betar mig allin. Ska jag aldrig steala med limpare eller va e grejen. Blev bara trött på det och ville skriva av mig.

 

Det är standardspel för att trappa de som stjäl i sen position. Spelet i turneriongar har blivit så aggressivt med super-aggressiva spelare att många därför väljer att trappa dessa spelare med bra händer.

 

Jag gör det själv med AA/KK och ibland AKs.

 

PS Skall du stjäla mot limpare - se till att du verkligen har en bra hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att dem lipmraisar AI. Då vet du ju vad dem har...

Eller?

Aj aj aj, du missar två 50-50 lägen på rad. Vilken bad-beat! På båda ställena ska det vara "de" istället för "dem".

Jag vet att de flesta inte bryr sig, men det skiter jag i eftesom det stör mig så in i helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är standardspel för att trappa de som stjäl i sen position. Spelet i turneriongar har blivit så aggressivt med super-aggressiva spelare att många därför väljer att trappa dessa spelare med bra händer.

 

Jag gör det själv med AA/KK och ibland AKs.

 

PS Skall du stjäla mot limpare - se till att du verkligen har en bra hand!

 

Jag gillar personligen inte att limpa först in i någon pott alls. Visst kan det funka nån gång ibland.

Då ska det verkligen vara ett överaggro bord och så ska jag själv ha en väldigt jobbig stack att spela. Folk har lärt sig läsa detta spelet för längesen.

 

"PS Skall du stjäla mot limpare - se till att du verkligen har en bra hand!"

 

:shock: ? Beror iof på om du sitter i sb/bb eller i pos. Men har du pos är det ju standard att straffa limpare med lite av varje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...