dannnne88 Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 ** Game ID 1677367042 starting - 2007-10-20 00:14:06 ** Saule pleureur [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Hero sitting in seat 1 with $225.45 - mortolle sitting in seat 2 with $138.54 - jarsiv sitting in seat 3 with $274.05 - Pelister10 sitting in seat 4 with $286.90 - Janoo sitting in seat 5 with $163.10 - _Svetlana_ sitting in seat 6 with $264.88 [Dealer] Hero posted the small blind - $1.00 mortolle posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Hero: , jarsiv called - $2.00 Pelister10 folded Janoo folded _Svetlana_ folded Hero raised - $10.00 mortolle folded jarsiv called - $10.00 ** Dealing the flop: , , Hero bet - $15.00 jarsiv called - $15.00 ** Dealing the turn: Hero bet - $30.00 jarsiv called - $30.00 ** Dealing the river: Hero checked jarsiv bet - $112.00 Hero called - ? ----- Har inga speciella reads på fi utan just satt mig vid bordet, för mig känns det bara som att han kan ha 2 händer här, j9 eller nåt typ av missat drag. Har inte investerat speciellt mycket så jag kanske borde ta en fold och ta nästa hand? överbet i dessa fall brukar ju oftast vara nöt. Kan tillägga att killen har 16.3 % pfr, 34.9 vpip och en agg factor på 2.4, har bara 160händer på killen däremot så dessa stats behöver inte betyda någonting. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonsapelle Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 vad har hur mycket du investerat med saken att göra? tjänar du pengar på att syna så synar du, annars foldar du. han limpsynar pre så troliga händer som slår dig är 33, QT och J9 men han kan även värdebetta en Q eller bluffa med KJ. det är för övrigt inget överbett utan ett bett precis i pottstorlek. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Jag tror jag hade synat, enda handen han borde ha som slår dig är J9 känns som om han borda höja turn med det mesta annat som har dig slaget. Jag lutar åt att han håller KJ faktiskt, but you tell me Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dannnne88 Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Okej beten var i potstorlek men hursomhelst relativt stor. Men bluffar han nog ofta här för att man ska syna här, han hade ju inga galna stats direkt även om de var över väldigt få händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Camilla Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 Varför inte betta river också så får du ett svar på var du står.......call=du vinner sannolikt handen, push=du e slagen dags att folda.......om du nu checkar rivern tycker i alla fall jag att det e svårt att folda...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 tycker den är bra spelad, bettar du river och han ställer måste du lägga. checkar du kan han tro att AQ räcker, han kan tom betta dom med en draghand. Jag hade synat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 frågan är varför du checkar på river, känns som att du måste syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonsapelle Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 oops Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 Riverchecken är så sjukt värdelös, betta lika mycket som om du satt på KJ på alla gator och avsluta med att betta 80% på river så ska du se att fi kommer syna ner din "bluff" alternativt raisa med nån sexig nöthand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 Väljer du att betta turn så lär du betta river när blankaste kortet i hela leken kommer. Nu torskade du säkert just denna hand eftersom du postar den här, men betbetbet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laxpasta Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 Riverchecken är så sjukt värdelös, betta lika mycket som om du satt på KJ på alla gator och avsluta med att betta 80% på river så ska du se att fi kommer syna ner din "bluff" alternativt raisa med nån sexig nöthand. Tvärtom, river checken är det bästa i hela handen. Möjligheten att han sitter på en drag hand är stor och betar vi på rivern får vi bara syn/höjning av en färdighand medans vi ger en missad hans chansen att bluffa om vi visar svaghet. Har han missat hade vi inte fått betalt av våran bet. Han kan lätt slänga iväg en sådan bet med AQ där. Bra spelat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 Ja, möjligheten att han har drag är ju extremt stor på en QT3r bräda. Hello.. Betta river Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 Tvärtom, river checken är det bästa i hela handen.Möjligheten att han sitter på en drag hand är stor och betar vi på rivern får vi bara syn/höjning av en färdighand medans vi ger en missad hans chansen att bluffa om vi visar svaghet. Har han missat hade vi inte fått betalt av våran bet. Han kan lätt slänga iväg en sådan bet med AQ där. Bra spelat! trolleri? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 b/f river, syn som spelat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-xfx- Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 ... Möjligheten att han sitter på en drag hand är stor och betar vi på rivern får vi bara syn/höjning av en färdighand medans vi ger en missad hans chansen att bluffa om vi visar svaghet ... Jag håller inte riktigt med här. Om vi betar på rivern betyder det inte att han absolut inte kan bluff-reraisa oss. Dock tycker jag en bet på rivern hade varit lämpligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dannnne88 Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Har kollat genom handen lite och som många säger kanske en bet vore rätt på rivern men jag gillar att checka dessa händer för att få en missad draghand att försöka köpa och ja, det gör de flesta i dessa lägen. I just denna hand så synade jag med mina AA och han visade upp 89s för hålpipan som han kanske inte spelat alltför bra, tycker hans riverbet skriker bluff när han bara trycker direkt på potbet knappen, hade han haft nöt tror jag inte han betat mer än ~80 för att få ut värde, är jag helt ute och cyklar med detta resonemang, issåfall får ni väl såga på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Camilla Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Har kollat genom handen lite och som många säger kanske en bet vore rätt på rivern men jag gillar att checka dessa händer för att få en missad draghand att försöka köpa och ja, det gör de flesta i dessa lägen. I just denna hand så synade jag med mina AA och han visade upp 89s för hålpipan som han kanske inte spelat alltför bra, tycker hans riverbet skriker bluff när han bara trycker direkt på potbet knappen, hade han haft nöt tror jag inte han betat mer än ~80 för att få ut värde, är jag helt ute och cyklar med detta resonemang, issåfall får ni väl såga på. Han limpar in UTG preflop så KQ, QJ och KJ är de händer jag hade satt som sannolikast. KQ och QJ får du syn av på ett värdebet på rivern, KJ kan han bluffa om du checkar. Tror ändå jag hade lagt in en bet på rivern där i de flesta lägen. Om även färgdraget legat sen floppen hade check varit mer attraktivt......... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts