Gå till innehåll

Stänger den här nu...


lanzinghkronha

Recommended Posts

HAHA det är ju en favorit i repris för din del...;) Iofs var det 200bb sist...

 

Jag slutar upp 1001 kr...blivit kallad fisk flera ggr idag...:D mackan28 kallade mig löspassiv...:shock: Han verkade för övrigt vara duktig...Highrollah är oxå riktigt jobbig att möta...undviker hans bord atm.

 

9.8k+ and counting...jag måste hinna ikapp...:)

 

Btw...du är den person enligt PT som jag är 3:e mest plus mot på NL500...:D

Men nu var jag inte ens tiltad - trodde verkligen på mina tior. Och att du blir kallad fisk är du väl van vid? ;-)

 

Highr0llah respekterar jag verkligen - han är jävligt stabil även om jag inte har några problem att lira mot honom. Mackan är däremot rätt jobbig - innan handen nedan hade han verkligen kört med mig. 8-)

 

WTF! Nu.....:-D

 

Hehe, jag gillar kvällspromenader! :-)

 

 

 

***** Hand 605821200 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, February 18, 2008 1:17:56 AM

Diana 15 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: ~040~ (960.00)

Plats 2: KebabPappa (915.04)

Plats 3: ahmed (102.00)

Plats 4: Lanzingh (1212.68)

Plats 5: mackan28 (1062.81)

KebabPappa lägg LM 2.50

ahmed lägg SM 5.00

** Giv **

~040~ [N/A, N/A]

KebabPappa [N/A, N/A]

ahmed [N/A, N/A]

Lanzingh [:Ks:, :Kc:]

mackan28 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Lanzingh Höj till 20.00

mackan28 Syna 20.00

~040~ Lägg

KebabPappa Syna 20.00

ahmed Lägg

*** Flop(Board): *** : [9r, 3r, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

KebabPappa Passa

Lanzingh Satsa 40.00

mackan28 Höj till 150.00

KebabPappa Lägg

Lanzingh Syna 150.00

*** Turn(Board): *** : [:Qh:]

*** Bet Runda 3 ***

Lanzingh Passa

mackan28 Satsa 295.00

Lanzingh All-in 1042.68

mackan28 All-in 892.81

*** River(Board): *** : [:Js:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2135.62

~040~ Lägger mig Vinst: 0.00

KebabPappa Lägger mig Vinst: 0.00

ahmed Lägger mig Vinst: 0.00

Lanzingh [:Ks:, :Kc:] Par i kungar Vinst: 2135.62

mackan28 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 502
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, igen, olé!

 

 

***** Hand 605828360 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, February 18, 2008 1:31:41 AM

Diana 15 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: KebabPappa (1006.95)

Plats 3: ahmed (128.16)

Plats 4: Lanzingh (2259.37)

Plats 5: mackan28 (1028.88)

KebabPappa lägg LM 2.50

ahmed lägg SM 5.00

** Giv **

KebabPappa [N/A, N/A]

ahmed [N/A, N/A]

Lanzingh [:Tc:, :9c:]

mackan28 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Lanzingh Höj till 20.00

mackan28 Syna 20.00

KebabPappa Lägg

ahmed Lägg

*** Flop(Board): *** : [:9s:, :Jd:, :9d:]

*** Bet Runda 2 ***

Lanzingh Satsa 35.00

mackan28 Höj till 90.00

Lanzingh Höj till 211.00

mackan28 Syna 211.00

*** Turn(Board): *** : [:7h:]

*** Bet Runda 3 ***

Lanzingh Satsa 350.00

mackan28 Syna 350.00

*** River(Board): *** : [:3c:]

*** Bet Runda 4 ***

Lanzingh Satsa 500.00

mackan28 All-in 447.88

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2050.26

KebabPappa Lägger mig Vinst: 0.00

ahmed Lägger mig Vinst: 0.00

Lanzingh [:Tc:, :9c:] Triss i nior Vinst: 2050.26

mackan28 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi har spelat lite mot varandra senaste dygnet, du är rätt tight och jag tror du skulle bli jobbigare att möta om du spelade lite lösare, annars ser det mycket stabilt ut.

 

/Tracebuste

 

Tjena! Jo märkt att vi suttit vid samma bord en hel del senaste dagarna och även du verkar väldigt stabil. 8-)

 

Tack för du säger, tror verkligen jag måste börja lösa upp mig. Visst jag har ju hyffsad winrate men märker att jag stundtals blir överkörd av lösaggressiva spelare och ska jag upp en nivå i framtiden måste jag garanterat lösa upp mig.

 

Dead-Inside kommenterade samma sak tidigare.

 

 

Enda anledningen att jag sitter uppe är att jag hittat en riktig fisk på 5/10. Han har varit sur(och full) hela kvällen och donerat en massa - nu har han dock vunnit lite så att gå och lägga sig med honom vid bordet är inget alternativ. Suttit och chattat med honom en massor för att få honom kvar. :-)

 

Annars ligger jag nog typ 3k+ för natten vilket såklart är kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha, sick. Snubben som synat 500kr betar med mellanpar och de mest obskyra drag hittar nöten mot...mig. Trodde han hade färgdrag, set eller 10 för split men icke.

 

Min största förlustpott, usch. :-) Detta gör såklart att mitt plus på 3k för natten gick ner till under 1k.

 

***** Hand 605873255 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, February 18, 2008 3:43:00 AM

Eva 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: sofipropp (2283.74)

Plats 2: gruggel_ (1263.83)

Plats 3: Lanzingh (2267.52)

Plats 4: saleeem (5212.19)

Plats 5: DeadInside (2211.88)

saleeem lägg LM 5.00

DeadInside lägg SM 10.00

** Giv **

sofipropp [N/A, N/A]

gruggel_ [N/A, N/A]

Lanzingh [10r, Eh]

saleeem [N/A, N/A]

DeadInside [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

sofipropp Syna 10.00

gruggel_ Lägg

Lanzingh Höj till 40.00

saleeem Syna 40.00

DeadInside Lägg

sofipropp Lägg

*** Flop(Board): *** : [7h, 9k, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

saleeem Passa

Lanzingh Passa

*** Turn(Board): *** : [7h, 9k, 6h, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

saleeem Satsa 70.00

Lanzingh Höj till 210.00

saleeem Höj till 1090.00

Lanzingh All-in 2227.52

saleeem Syna 2227.52

*** River(Board): *** : [7h, 9k, 6h, 8k, Ds]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 4540.04

sofipropp Lägger mig Vinst: 0.00

gruggel_ Lägger mig Vinst: 0.00

Lanzingh [10r, Eh] Stege med högsta kort tia Vinst: 0.00

saleeem [Knr, 10s] Stege med högsta kort dam Vinst: 4540.04

DeadInside Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du blivit helt spelberonde nu? du spelar alltid, har du inget skola?

Jo, jag är väl rätt spelberoende men nu har jag lov och skolan sköter jag faktiskt väldigt bra. 8-)

tror han har lov faktiskt, sportlov elelr vad det heter som man hade en gång för länge sen. hur gammal är du förresten lanzingh? sista året på gymnasiet eller?

 

 

 

Gick riktigt bra imorse när jag lirade. Är typ upp 3.5k sen tolvslaget inatt trots att jag tappade den stora potten mot saleeem. Har även försökt öppna upp mig som jag fick tips av folk att göra. De 800 händer jag lirade imorse låg jag på 26/22/6 istället för 19/15/3 som jag har haft de senaste 40k händerna. Dock hade jag rätt så bra kortsnitt så det spelade nog in en del.

 

Nu blire grind tills polarna kommer över ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så jävla deprimerad när jag läser din dagbok. Hatar att folk i samma ålder som mig själv lirar högre! :twisted:

 

Btw, ska du och dina polare till Napa eller du bara spekulerade i min db? :-)

 

Hahah, du kommer snart upp och jag är född tidigt på året, gör det dig mindre deppig? :-)

 

Vi ska nog åka dit eller till Rhodos - jag är inte så insatt men jag säger när jag vet!

 

 

Blir nog inge mer spel idag - några polare kommer över snart. Lyckades hitta ännu en rekorddag idag - 5.2k+!:-)

 

Jag misstänker att jag är rätt så rungood så vi får se hur länge jag kan plussa såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörrudu Lanzingh.. vart hittar man det den där grafen som du postade tidigare? Antar att det inte är i själva PT.. har letat som tusan :S

 

Pokergrapher heter programet - skitenkelt är det.

 

 

Najvik!! I bust ya ass. Över 20k nu! :-)

 

Inter mot Milan nu så tror inte de blir nå mer lir idag.

 

Må Bra allesammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över 20k nu!

 

Snygga resultat, Mister.

 

Du visar upp en nästan identisk utvecklingskurva och identiska resultat som jag gjorde från 0.5/1 - 2.5/5 (dock spelade jag FR längre). Det är lite som att följa sig själv detta i backspegeln... (just precis bakom backkrönet)

 

Vad har du kört för stats på 2.5/5?

Vad har du för ptBB på 2.5/5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar du ofta? ser dig knappt aldrig! maan8c@hotmail.com

 

highr0llah

Jag spelar rätt så mycket men brukar inte sätta mig ner vid dina bord utan position. 8-)

Snygga resultat, Mister.

 

Du visar upp en nästan identisk utvecklingskurva och identiska resultat som jag gjorde från 0.5/1 - 2.5/5 (dock spelade jag FR längre). Det är lite som att följa sig själv detta i backspegeln... (just precis bakom backkrönet)

 

Vad har du kört för stats på 2.5/5?

Vad har du för ptBB på 2.5/5?

 

Hehe, danke sir. Efter hur lång tid och vilken bankrulle hade du när du gick från 2.5/5 till 5/10?

 

2.5/5:

41k händer

19/16/4 - håller på att lösa upp mig.

8.17ptbb/100h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är grejen med trebetar till 60?

känns lite fiskigt att trebeta oop mindre än pott med 200bb stackar..

 

Hmm vet inte, blivit en vana och jag vill inte göra potten för stor. Vad är standard trebet då i position mot 1 fi som höjt till 4xbb? Måste även tänka mer på position också. Tack för att du säger i alla fall! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hehe, danke sir. Efter hur lång tid och vilken bankrulle hade du när du gick från 2.5/5 till 5/10?

 

 

Jag gick över till 2.5/5 SH i mitten av juni 2007. Sedan upp till 5/10 augusti 2007. Jag klarade inte av att hålla mig vinnande på 5/10 så raskt tillbaka till 2.5/5 under september för att slicka mina sår.

 

Sedan under oktober till december lade jag stegvis till x antal k händer på 5/10. Klarade jag att plussa på dessa händer utökade jag dem till nästa månad. Jag gick sedan fullskaligt upp till 5/10 första januari i år.

 

 

Edit: bankrulle: 60k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för att jag är dum i huvudet. Det du skrev där fanns ju att läsa i din dagbok men tack för svaret ändå. :-)

 

Har du något tips eller något annat som var jobbigt med övergången från 2.5/5 till 5/10 som kan vara bra att veta nu när jag försöker ta steget upp?

 

 

Pokern går skitbra nu och jag tänker ta tillfället i akt att försöka kriga mig in på 5/10. Wish me good luck eller nått! ;-)

 

Jag såg en rolig sak när jag var på promenad nyss. Två män på över 50 bast stod i vardagsrummet och lirade Guitar Heros samtidigt som dom verkade sjunga/skrika till musiken - dom hade det riktigt livat! Trodde inte gammlingar gjorde sånt. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-betta till 60 på en 4xBB höjning på 2.5/5 känns standard och som en bra nivå. Att ändra sin 3-Bet-Size utifrån position har jag aldrig riktigt förstått vitsen med.

 

Vet inte vad som är bäst men jag trebettar aldrig mindre än till 70 på en 4xbb höjning, brukar satsa 70 upp till 90...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för att jag är dum i huvudet. Det du skrev där fanns ju att läsa i din dagbok men tack för svaret ändå. :-)

 

Har du något tips eller något annat som var jobbigt med övergången från 2.5/5 till 5/10 som kan vara bra att veta nu när jag försöker ta steget upp?

 

 

Pokern går skitbra nu och jag tänker ta tillfället i akt att försöka kriga mig in på 5/10. Wish me good luck eller nått! ;-)

 

Jag såg en rolig sak när jag var på promenad nyss. Två män på över 50 bast stod i vardagsrummet och lirade Guitar Heros samtidigt som dom verkade sjunga/skrika till musiken - dom hade det riktigt livat! Trodde inte gammlingar gjorde sånt. :-)

 

:-D Roligt att höra! Jag kämpar fortfarande på .5/1kr :rolleyes: . Lycka till på 5/10 nudå! Hoppas du klonkar och har flyt :D Kollade lite på dig och det såg ut att gå bra, posta gärna dina resultat efter denna session :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...