Gå till innehåll

A-10 i Big Blind Efter Raise (HoH2 exempel)


Recommended Posts

Kikade igenom Harrington on Holdem 2 när jag gick igenom min samling pokerböcker.

Det är i en hand som jag blir lite fundersam över Harringtons spelval.

Jag uppskattar verkligen kommentarer av Eury och Consp. men såklart av alla andra också!

 

Det är sent i en enbords-onlineturnering. Vi vet att spelare B har spelat mycket aggresivt och höjt- samt gått med i många potter.

 

Stackar:

Spelare A 1180

Spelare B 3030 (knappen & Fi)

Big Blind (Hero) 4460

Small Blind 1330

 

Blinds 150-300

Din hand: As 10c

 

Spelare A lägger sig och spelare B höjer till 750, alltså med 450.

Small blind lägger sig och det är vår tur.

I mina ögon ser det här ut som en rätt standard push, men Harrington menar att slå upp till 1500 (750 till) är ett bättre altenativ.

Han menar att genom höja motståndarens satsning får han reda på var han står.

Han menar också att om motståndaren slår om lägger vi oss och vi har "bara" förlorat 1500, istället för hela stacken.

Och om motståndaren synar menar Harrington att motståndaren måste ha en "ganska bra" hand.

Jag menar, synar inte motståndaren med A-A här istället för att slå om då?

Harrington tror också att ca 70% av gångerna vi slår om all in så lägger sig motståndaren. (Jag tror på kanske ännu fler än 70%, speciellt eftersom det är bubbla och det finns två småstackar.)

Om vi slår om all in och förlorar ligger vi tvåa, om vi vinner ligger vi förstås etta och är ITM.

 

Dan har antagligen spelat fler turneringar än jag, men har han verkligen rätt här?

Att nästan miniraisa tycker jag faktiskt verkar vara lite fiskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättepush, absolut.

 

Angående 1500 så...att göra såna där märkliga committande höjningar istället för att bara dega in, det tycker jag känns som något livespelare håller på med. Jag har aldrig förstått varför.

 

Men att slå upp till 1500 för att sedan vika mot omslag - det är bara bortom korkat.

 

Om vi någonsin ska göra någonting annat än att dega in så är det väl om vi är stensäker på att motståndarens standard raise här är push, och att något annat måste tyda på ett monster. Men...nä.

 

Jättekonstigt svar från Dan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det som jag misstänkte, att Harrington var ute och cyklade.

 

 

Vi vet att spelare B har spelat mycket aggresivt och höjt- samt gått med i många potter.

 

 

Det här känns som att handen bara blir mer standard push.

 

 

Beror ju mycket på hur knappen läser dig också såklart.

 

Harrington brukar ju vara känd för att vara försiktig och tight, vilket också gör läget ännu mer standard push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...