van_grahn Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Vet inte om Ni tagit med det redan då jag inte orkat läsa hela tråden, men med anledning av en Spelkamrat i gänget. A Q - ADAM Citera
77luck Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 77 - hockeyklubbor.. fast dom gäller som lucky sevens.. iaf för mig Citera
duckstab Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 77 kanske kan vara en "Elvis Presley" då? Var inte han hockeyklubbornas fader? Citera
77luck Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 det har jag ingen aning om.. fler smeknamn på 77? Citera
Skalman5 Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 77-Grim reapers. (ser ju lite ut som två liar) Citera
daniellundh Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Sen har jag en annan, som jag faktiskt kommit på helt själv;72o = Stockholms festival 72o:s mest speglande namn är ju MaGaywer, just därför att man behöver hans egenskap att klara det omöjliga för att vinna! Den kanske mest kända handen ser jag ju också är glömd! A8 är ju den beryktade "Dead man's hand". Citera
emil_c Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Tror inte jag sett en lista här på fourmet på vad händerna kallas. Kan ju vara kul att slänga sig med dessa termer vid hemmaspel mot polarna AA Rockets; Bullets; American Airlines KK Cowboys QQ Canadian Rockets; Canadian Aces; Siegfried & Roy JJ Fishhooks; hooks 88 Snowmen; Doggie Balls 77 Sunset Strip 66 Route 66 55 Presto; Speed Limit 44 Canadian Presto 33 Crabs 22 Ducks AK Big Slick AQ Big Chick; Walking Back to Houston KQsuited Marriage KQoffsuit Mixed Marriage KJ Kojak K9 Fido; What a Dog K3 Commander Crab; King Crab Q7 Computer hand Q3 Gay Waiter (queen with a tray) J5 Motown; Jackson Five J4 Austin Squatty; Kid Grenade (after a dealer who could go off at any moment); Full Employment (if you play these cards you must have a full time job) T8 Golden Dan T5 F&W Woolworth's; Five and Dime T4 Broderick Crawford; Convoy; Good Buddy T2 Texas Dolly 98 Oldsmobile 96 Big Lick; Dinner for Two 95 Dolly Parton 92 Montana Banana 83 Most feared hand in Holdem 7T Split 76 Union Oil * Pillar lite i rubriken - QoS * King Kong låter mkt coolare för KK Citera
Staahla Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 77 =siamese espositos Jag fattar inte siamese? P. Esposito hade väl 77 som nummer. Iofs hade han en brorsa men det var en målis och då lär han haft 1 eller typ 30, 31 eller något sådant. Hade begripit den om han och hans bror hade haft 7 eller 77 bägge två. Citera
cAshville Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 QK som prickar Q på floppen borde vara varje mans dröm QQK = the threesome eller Wet dream Men vad vet jag.. Citera
Waggho Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 QK som prickar Q på floppen borde vara varje mans dröm QQK = the threesome eller Wet dream Men vad vet jag.. KQ med floppen QQQ då? Citera
kfluffie Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 QK som prickar Q på floppen borde vara varje mans dröm QQK = the threesome eller Wet dream Men vad vet jag.. KQ med floppen QQQ då? Eller KK som träffar KKx på floppen? Citera
BingoBenny Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 I vårat pokergäng har vi ett äckligt långsökt på JJ som vi kallar Röv eftersom min kompis farfar kallade dom "sävsjöpöjker" men vi bytte bredsjöpöjker som vi förkortade Bred på MSN. En som vi känner som har en ovanligt bred röv kallas Z så då började vi kalla en J för en skinka och JJ för en röv. Och om vi kör med blåa ruter så kallar vi den då för en röv med blåmärke lr somk vi kallar negerröv. lr den här som är en piskad negerröv. 1.6 - Hot, personangrepp, rasism och sexism tolereras inte. Citera
kharma Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Jag tycker 55 = paraolympics är den bästa. Och även ordspråket: doesn't matter if you win a gold medal in the paraolympics, you are still a retard... Rätt ont men kul Citera
PokerWiz Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 QK som prickar Q på floppen borde vara varje mans dröm QQK = the threesome eller Wet dream Men vad vet jag.. KQ med floppen QQQ då? A god damn snakepit!!!! Citera
syre_ Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 AJ (två svarta kort) = Jackie Arklöv Citera
Gregg Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 AA = kallar vi nazinäven, germans, eller något liknande. Citera
TeddyKGB Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 A och Q = Thåström frågan är om ni hittar sambandet. =) Citera
lumor_ Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Jag tycker att det är lite överdrivet att nästan varenda hand ska ha ett fånigt namn. Okej att kalla AA för american airlines, men sen då.... Allvarligt, vem i hela världen säger "Oh my god, look at that flop. I just folded Montana Banana?" Inte vet jag, ni andra kanske slänger er med dessa uttryck ideligen //Marcus Tack vare ditt härliga inlägg är faktiskt just Montana Banana ett uttryck som jag "slänger mig med ideligen". Varje pokerkväll med polarna (micro med öl) är det någon av oss som citerar dig. Det har väl skrivits tidigare i tråden om om detta men jag ville bara bidra lite ytterligare till att odödliggöra din fantastiska fras. Citera
Recommended Posts