Gå till innehåll

2.5/5 SvS - Topset får motstånd


Recommended Posts

Skulle vilja ha lite tankar kring denna hand. Gärna lite mer analys än bara fold/call/raise - alltså typ vad ni sätter fi på och varför ni vill agera som ni vill.

 

loserloser har 43/9/1.4 över 195 händer. Jag har ingen note på honom så jag har inte sett honom gör något anmärkningsvärt.

 

 

***** Hand 476921346 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, October 17, 2007 9:27:03 PM

Diana 31 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Gusavo (1274.25)

Plats 2: Harry B (396.75)

Plats 3: Icko1966 (556.96)

Plats 4: _zed_ (1521.54)

Plats 5: loserloser (1073.15)

Icko1966 lägg LM 2.50

_zed_ lägg SM 5.00

** Giv **

Gusavo [N/A, N/A]

Harry B [N/A, N/A]

Icko1966 [N/A, N/A]

_zed_ [:Ks:, :Kh:]

loserloser [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

loserloser Höj till 20.00

Gusavo Lägg

Harry B Syna 20.00

Icko1966 Lägg

_zed_ Höj till 100.00

loserloser Syna 100.00

Harry B Lägg

*** Flop(Board): *** : [:5c:, :7d:, :Kc:]

*** Bet Runda 2 ***

_zed_ Satsa 150.00

loserloser Syna 150.00

*** Turn(Board): *** : [:5c:, :7d:, :Kc:, :4c:]

*** Bet Runda 3 ***

_zed_ Satsa 300.00

loserloser Höj till 600.00

_zed_ ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fel att betta turn eftersom det finns rätt många drag i hans HD och färgen och stegen gick in. Jag skulle slå över till check/syn-läget (synar väl allt - även en push som dock vore jävligt trist) och hoppas att rivern parar bordet. Kort sagt, när turnkortet är så där vidrigt vill jag hålla potten nere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stegdraget är jag inte så rädd för att det satt - r/c han 86/63 UTG är han värd pengarna :-)

 

När färgdraget sitter på turn blir jag förstås lite orolig, men jag bestämmer mig för att betta för att inte riskera att ett klöver till kommer på river och torska mot ett sketet pp med klöver.

 

När jag sedan får en raise mot mig finns det kanske inte så många händer han kan ha. Färdig färg, AcKd eller lägre set. 2par? AcKk hade han kanske 4bettat pre?

 

Cleburne: hur skulle du agerat nu i uppkommen situation?

 

Någon mer som har synpunkter...? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lirat som dig även på turn. Fi behöver inte ha en färdig färg utan kan säkert dra med Aet. Däremot så tror jag inte på lägre set då han bara har höjt med 9% och då finns normalt inte PP under 88 med (statten är iofs på för lite händer för att vara säker) .

 

Synar vi turn så ska vi även syna river oavsett då Fi om jag räknat rätt bara har ca 220 kvar efter turnraisen. Frågan är om vi ska pusha för en syn om Fi bara drar. Missar han lär vi inte få mer på rivern.

 

Tror jag hade valt den linjen när jag bestämmt mig för att syna whatever på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man känner sig commited blir det väl push, men måste man verkligen vara commited här?

Är det inte så att de flesta skulle checka efter på river med alla färdiga händer som vi slår, samt betta med flush och ett antal bluffar. Då kan jag väl spara slantar med c/f på river om det inte parar sig... ?..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man känner sig commited blir det väl push, men måste man verkligen vara commited här?

Är det inte så att de flesta skulle checka efter på river med alla färdiga händer som vi slår, samt betta med flush och ett antal bluffar. Då kan jag väl spara slantar med c/f på river om det inte parar sig... ?..

 

Att lägga går inte här. Man är i stort sett tvungen att trycka även om man vet att fi har en flush. När det faktiskt finns en chans att man leder vore det kriminellt korkat att lägga handen. MEN jag vill inte hamna i den här situationen och det är delvis därför som jag vill checka turn. En annan anledning är att man ger fi en chans att bluffa eller värdebeta med händer man faktiskt slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka för bra synpunkter. Man kan väl säga som så att när jag fick en raise mot mig så ångrade jag att jag inte gick på Cleburnes linje, jag kände mig övertygad om att han satt färgen.

 

Som Ängeln påpekade är det kanske inte så troligt att han höjer med låga pp UTG, men AA är förstås fullt möjligt. Eftersom det dock finns ett antal händer jag slår kändes det omöjligt att lägga, och att spara 200 kronor till river kändes inte aktuellt eftersom han då kan lägga om han missar sitt drag om det är det enda han har.

 

*** Turn(Board): *** : [:5c:, :7d:, :Kc:, :4c:]

*** Bet Runda 3 ***

_zed_ Satsa 300.00

loserloser Höj till 600.00

_zed_ All-in 1271.54

loserloser All-in 823.15

*** River(Board): *** : [:5c:, :7d:, :Kc:, :4c:, :5h:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2153.80

Gusavo Lägger mig Vinst: 0.00

Harry B Lägger mig Vinst: 0.00

Icko1966 Lägger mig Vinst: 0.00

_zed_ [:Ks:, :Kh:] Kåk Vinst: 2153.80

loserloser [:Ac:, :Qc:] Färg med ess i topp Vinst: 0.00

 

Precis efter handen kändes det som ett riktigt fiskspel från min sida, men när jag tänkt igenom det lite mer är det kanske inte SÅ himla illa spelat, även om c/c turn definitivt är ett alternativ. Jag har 10 outs på turn och lägger ca 34% av total pott, så det är väl svårt att säga om det är +EV eller inte, beroende på hur ofta han har något annat än färgen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...