Gå till innehåll

SvS 1/2 Tvåpar möter återhöjning på river


Recommended Posts

Vill bara ha lite feedback på hur vi gör här. Fi ny vid bordet och har väl suttit en 8-10 händer bara. OCh det är sek och inte $ alltså.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

BB ($392)

UTG ($62.05)

Button ($460.78)

Hero ($487.1)

 

Preflop: Hero is SB with ts.gif, ah.gif.

2 folds, Hero raises to $8, BB calls $6.

 

Flop: ($16) 2s.gif, th.gif, jc.gif(2 players)

Hero bets $12, BB calls $12.

 

Turn: ($40) as.gif(2 players)

Hero bets $28, BB calls $28.

 

River: ($96) 3h.gif(2 players)

Hero bets $56, BB raises to $186, Hero Ja vad gör vi här då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK/AQ var väl inte direkt med i min HD på Fi. Mer JT, AJ, AT, KQ, KJ, 22, 33, TT[/b][/b](mindre troligt iofs) eller möjligen ett par tomtigt spelade JJ, QQ, eller KK.

 

Min fråga är då om vi kan syna när vi sätter FI på den HDn. De flesta händer där slår vi ju faktiskt.

 

De flesta händerna slår oss? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strater och Ängeln:

 

Ok, här kan jag tydligen lära mig något. När blir AK AQ tomtar? På floppen har de 10 outs mot de flesta händer om de inte redan leder, eller har jag helt fel? Är det call på, turn och överdrivet riverbet som tomtar till det?

 

(jag spelar nog aldeles för loose HUP mellan blindsen, men ofta går det bra :mrgreen: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strater och Ängeln:

 

Ok, här kan jag tydligen lära mig något. När blir AK AQ tomtar? På floppen har de 10 outs mot de flesta händer om de inte redan leder, eller har jag helt fel? Är det call på, turn och överdrivet riverbet som tomtar till det?

 

(jag spelar nog aldeles för loose HUP mellan blindsen, men ofta går det bra :mrgreen: )

 

AK/AQ är inga tomtar, vem har sagt det?

 

Däremot att i BB inte återhöja med de händerna är tomtigt. Sen undrar jag var du hittar 10 outs för de händerna?

 

Edit: Sen kan jag redogöra upplösningen då.

 

Jag hade nog på känn att jag var slagen men var lite halvtiltad :oops: på grund av en annan utdragning på ett annat bord så jag synade och Fi visade upp KQ för stegen :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle man vilja spela på det viset (postflop, preflop kan fi alltid göra massa olika) med aq/ak?? då får han ju sätta hero rätt iskallt på typ a-rag och tror att han synar för att det ska va nån som helst vits med det, känns som en ganska extremt liten range av heros händer som är detta (den rangen finns nog inte ens hos hero, hittar aq här som sämst?)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...