mpee Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Axzel_R Tiltande Vråltomte CMBrothers 32/17/2 över 800 händer. Går det att hitta pushen i detta läge? ***** Hand History for Game 6418171371 ***** $100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, October 16, 15:24:35 ET 2007 Table Table 125996 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 10 Seat 2: CMBrothers ( $102.50 USD ) Seat 3: mani97ai ( $45.07 USD ) Seat 7: Falc2k3 ( $166.35 USD ) Seat 8: mAZter84 ( $219.17 USD ) Seat 9: Alexander648 ( $172.12 USD ) Seat 10: Axzel_R ( $45 USD ) Seat 4: HERO( $99 USD ) Seat 6: mephisto2kkk ( $13.23 USD ) Seat 5: Bender2269 ( $61.48 USD ) Seat 1: bernd_f67 ( $25 USD ) HERO posts small blind [ $0.50 USD ]. Bender2269 posts big blind [ $1 USD ]. Holecards: Dealt to HERO [ ] mephisto2kkk folds Falc2k3 folds mAZter84 folds Alexander648 folds RAISE Axzel_R, $4 USD RAISE CMBrothers, $9 USD mani97ai folds CALL HERO, $8.50 USD Bender2269 folds CALL Axzel_R, $5 USD Flop: [ ] HERO_ checks ALL-IN Axzel_R [ $36 USD ] CALL CMBrothers, $36 USD HERO folds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 bah, tja, klart det går hitta syn? tilt-killen är väl mest å ignorera så då beror det på read på andra killen. hans stats verkar ju rätt fiskiga så blir nog pushen. tror inte det är ev-... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 med dom statsen/readsen insta-synar iaf ja där med fist-pump! Syna känns väl ändå som det sämsta alternativet? Edit: Du redigerade visst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Syna känns väl ändå som det sämsta alternativet? Edit: Du redigerade visst. ja missade följande: 1. mer en bara tomte-tiltningssnubben med i handen 2. re-raise pre blev lite skillnad då ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Redtyq Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Jag hade pushat, har ju troligtvis 10outs om du är efter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Jag hade pushat, har ju troligtvis 10outs om du är efter Då fi troligen har QQ+ så blir jag trots 10outs underdog 60/40 någonting. Men med tomtens ai kanske en push blir mera ekonomisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Det är ju en solklar push. Hyfsat oflyt om cmbrothers sitter med JT. Enda nackdelen är att vi inte har mycket FE om cmbrothers sitter med ett högt pp, men det är inte mycket att göra åt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2007 Det är ju en solklar push.Hyfsat oflyt om cmbrothers sitter med JT. Enda nackdelen är att vi inte har mycket FE om cmbrothers sitter med ett högt pp, men det är inte mycket att göra åt. fe=0 om han nu inte 3-bettade preflop med lägre pp och sen kör synen flop mot tomten (får väl anses va totalt osannolikt...). han får ju mer än 3:1 i odds, finns inte en hand han viker på den brädan då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 Fold var ju inte bra iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 17 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 FE = fold equality? Det jag vill veta är om det är EV+ att pusha och dra på sina 10outs mot ett överpar som aldrig kommer vika i detta läge? Fold var ju inte bra iaf. Utveckla eller låt bli att svara nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 Du ska lägga 90 för att vinna 244, alltså ca 37%. Om du har 10 outs är det alltså ett liiitet +EV. Om någon däremot har färgdrag har du endast 7 outs och om någon har en färdig stege blir det split i en del fall. I vissa falll när du settar, settar även de. Och ibland när du settar får någon annan stege. Alltså, med 0 i FE känns det ganska onödigt att ställa här tycker jag. Skulle det däremot finnas något FE kan det uppväga färgdrag och stegar och det blir väl ett litet +EV, kanske... Du har bara lagt $9 i potten så jag tycker inte det är så svårt att släppa här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 Fold var ju inte bra iaf. Utveckla gärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 Du ska lägga 90 för att vinna 244, alltså ca 37%. Om du har 10 outs är det alltså ett liiitet +EV. Om någon däremot har färgdrag har du endast 7 outs och om någon har en färdig stege blir det split i en del fall. I vissa falll när du settar, settar även de. Och ibland när du settar får någon annan stege. Alltså, med 0 i FE känns det ganska onödigt att ställa här tycker jag. Skulle det däremot finnas något FE kan det uppväga färgdrag och stegar och det blir väl ett litet +EV, kanske... Du har bara lagt $9 i potten så jag tycker inte det är så svårt att släppa här. du glömmer att det finns en klar chans att vi leder på flopp (mot exempelvis färgdrag), mycket beroende på hans re-raise range pre såklart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 Solklar Push med tanke på fi's stats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stasjo Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 Om du motiverar flopsynen med readen på att OR är tilt-fisk och att Reraisen kommer från en spelare som är medveten om detta och reraisar just pga att OR är tiltfisk, så är väl floppen helt klart bra för dig? Tiltfiskens push är ju bara att ignorera, han är antagligen tom och reraisern kan ju syna med alla pp, AK och ev nåra konstiga steg eller flushdrag. Bara att sätta pushen som spelad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 17 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2007 Du ska lägga 90 för att vinna 244, alltså ca 37%. Om du har 10 outs är det alltså ett liiitet +EV. Om någon däremot har färgdrag har du endast 7 outs och om någon har en färdig stege blir det split i en del fall. I vissa falll när du settar, settar även de. Och ibland när du settar får någon annan stege. Alltså, med 0 i FE känns det ganska onödigt att ställa här tycker jag. Skulle det däremot finnas något FE kan det uppväga färgdrag och stegar och det blir väl ett litet +EV, kanske... Du har bara lagt $9 i potten så jag tycker inte det är så svårt att släppa här. Var ett sådant svar jag sökte. Är inte helt på det klara med den matematiska aspekten av poker. du glömmer att det finns en klar chans att vi leder på flopp (mot exempelvis färgdrag), mycket beroende på hans re-raise range pre såklart Märker att jag glömt nämna att jag har en note på CMbrothers att han har som standard att alltid minireraisa AA/KK, jag har settat mot honom flertalet gånger när han spelat så och han betalar alltid av. Detta betyder ju iof inte att vi kan vara säkra på att han inte agerar likadant med t.ex AK givetvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts