Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har haft en fundering på siter som erbjuder bra och stora bonusar. Då kommer det rätt mycket folk som bara grindar rakade händer på många bord och spelar Hellmuths lista: AA-77 och AK AQ.

Hur spelar man mot dessa för att ligga plus..jag menar att på ett 6manna SH NL bord sitter 5 st och väntar på superhänder och setträffar och man själv vill spela lite fler händer så känns det som att det är 5 vs 1.

Ideer och tankar om detta?

Postad

Älskar sådana spelare spela ut dom bara och sätt press dom sätter aldrig tillbaka om dom inte har set/överpar/färg/stege och det är inte ofta plus att du kan slå om dom mkt pre flopp då dom oftast foldar

Postad

Nu spelar jag ju inte NL cashgame, men: Spelar de så tight på ett sexmannabord är det ju bara att plocka ner mörkarna när man har position samt inte betala av - man vet ju att de är starka när de väl spelar. Bluffa lösare och var tightare med legitima händer än vanligt.

Postad

Stjäl deras blinds hela tiden.

Syna med SC och PP när de höjer, om du har implicita. Ofta kan de inte släppa sina händer utan 3-barrellar, så de blir lätt stackade om du synar ner med monster.

Se till att du har tillräckligt stor stack så du har implicita.

Jag tycker inte det är EV- att spela mot sådana spelare. Det blir en hel del småpottar där man höjer pre o alla foldar, men det är inte EV- i vilket fall.

Postad
Har haft en fundering på siter som erbjuder bra och stora bonusar. Då kommer det rätt mycket folk som bara grindar rakade händer på många bord och spelar Hellmuths lista: AA-77 och AK AQ.

Hur spelar man mot dessa för att ligga plus..jag menar att på ett 6manna SH NL bord sitter 5 st och väntar på superhänder och setträffar och man själv vill spela lite fler händer så känns det som att det är 5 vs 1.

floppa trisss´/ 2par /högsta färgen / högsta stegen

(och ta fiskens pengar)

2par och trisss vinner oftaS

Postad

Att försöka krossa tighta killar som inte är de vekaste på jorden med hårt spel är nog inte det lättaste sättet att tjäna pengar på direkt. De kommer att ta en medelstor pott av dig till slut när du trasslar in dig på turn och den potten väger oftast upp alla gånger du lyckats 3betta light eller checkraisa floppen. Eller så kommer de till slut spela tillbaka och du kan inte fortsätta för du tror inte de anpassat sig när de egentligen har det.

Postad
Att försöka krossa tighta killar som inte är de vekaste på jorden med hårt spel är nog inte det lättaste sättet att tjäna pengar på direkt. De kommer att ta en medelstor pott av dig till slut när du trasslar in dig på turn och den potten väger oftast upp alla gånger du lyckats 3betta light eller checkraisa floppen. Eller så kommer de till slut spela tillbaka och du kan inte fortsätta för du tror inte de anpassat sig när de egentligen har det.

Tycker det oftast är tvärtom. "Nu måste han ha tröttnat, nehe set som vanligt".

Postad

Hamnar du alltså ofta på 6-mannabord där dina 5 motståndare har runt 6% i vpip? Jag tvivlar faktiskt på det, men om du nu gör det så borde det inte vara så svårt att plussa. Raisa alla gånger du är först in till att börja med.

Postad
Tycker det oftast är tvärtom. "Nu måste han ha tröttnat, nehe set som vanligt".

lol så sant, de vägrar ju anpassa sig. går ju inte tänka i nivåer mot sådana speler, de är bara tighta och tråkiga.

Postad

Det värsta jag vet är tighta grinders som förstör värdet på borden. Dessa tråkiga tighta grindare kommer att leda till onlinepokerns undergång! Det absolut värsta är när man ser andra spelare gång på gång GE bort marker med sitt mellanpar eller toppar till den tighta spelarens set så att det lönar sig att vara en tight tråkig grindare!

Postad

Ni måste driva med mig? De spelare som går att uttnyttja mest är fiskar och supertighta, att klaga på att folk spelar tight är bara idiotiskt, anpassa liret efter deras spelstil så har ni garanterad ev+ mot dem.