Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL200 6max

fi 660$, jag satte mig precis så vet ej hur han vunnit dem eller spelar.

jag 200$.

fi raisar 8 utg, jag synar med 3:h: 3:s:

flop: 2:d: 3:d: 6:d:

fi bets 16, Hero raises to 48, fi synar.

turn J:d:

check, check.

river 6:h:

fi pushar för lite över pott, hero?

om fin skulle ha floppat ett set på dne brädan, speciellt 66 så skulle han pusha eller hur? finns massor av dåliga turnkort som antingen förbättrar min eventuella hand eller dödar action.

mitt range borde han ju sätta till set/färg/semibluff/bluff.

när sen turn kommer, har han Ad kanske han pushar vet ej, vad gör folk här?

får ju ej syn från sämre hand(iaf ej troligt).

överpar med ruter pushar väl också de flesta på floppen? vilka händer synar här egentligen? överpar utan ruter som vill ha in det på en blank turn eller eventuellt om han är vek foldar för mer action?

överbetpush på rivern, speciellt av NL200-regs brukar väl oftast vara för värde och ganska sällan bluff eller hur?

och mot mitt förmodade range så känns därför en push med A/Kd rätt kallt eller hur?

det finns å andra sidan bara 2 troliga händer som slår mig, JJ/66 varav jag tror 66 inte är akutellt, dels en kombo dels tror jag han pushar flop.

gillar inte att sätta fi på ett range som bara innehåller 1 hand men ser man inte JJ oftast här?

kan man vika mot någon man har noll histroy mot? känns inte så.

Postad

Jag ställer här. Eftersom du inte har nån read på honom är han antagligen ingen regular grinder. Jag tror han sitter med AAd och överbettar för han vill få betalt på sin "fina" färg. Han hoppades på att du skulle betta på turn och vill ta igen det på rivern. Sitter han med bättre kåk bettar man inte så och om han nu har det så får man betala denna gång.

Postad

Han har varken 66 (skulle troligen ha pushat flop) elller JJ skulle ha pushat flop eller foldat.

Det finns alltså ingen trolig hand som slår dej = all-in

(men eftersom du postar handen så har jag väl förmodligen fel :)

Postad

meh, vik utan annat read än "regular" finns ju bara inte, ibland har han jj, ibland har han 22, ibland 66, ofta försökte han c/r turn med sin färg och försöker nu göra upp för det. jj känns ju ungefär lika troligt som 22/66, inte särskilt...

Postad
Roligt ibland o läsa HHs från bla NL200 där folk frågar om man ska vika helt givna syner.

du kommer antaglien aldrig spela högre heller.

nyckeln i handen ligger ju i att det finns 4 ruter på bordet men ingen verkar ju begripa det. whatever det här stället är meningslöst.

Postad

nyckeln i handen ligger ju i att det finns 4 ruter på bordet men ingen verkar ju begripa det. whatever det här stället är meningslöst.

Är det inte just det faktum att det ligger 4 ruter på bordet som gör att synen blir enkel?

Postad
Är det inte just det faktum att det ligger 4 ruter på bordet som gör att synen blir enkel?

nej det är det som gör att han har en kåk och alla set pushar floppen.

folk värdebettar sällan tunt på dessa nivåer, värdebet med Kd på en opara 4färgsbärda serman sällan, nu är bordet parat och så att värdebeta Ad blir samma sak.

om fi är duktig(inte enoermt bra mene n vinnre påd en här nivån) så har jag svårt att se honom betta river med Ad.

Postad

:lol: Vet inte om du är dryg nu, var ett tag sen jag lirade NL200... Men vad spelar det för roll om det ligger 4 ruter på bordet, folk pushar Ad här hej vilt.. Du kanske inte har lärt dig än att kåk är högre än färg!!

Postad
:lol: Vet inte om du är dryg nu, var ett tag sen jag lirade NL200... Men vad spelar det för roll om det ligger 4 ruter på bordet, folk pushar Ad här hej vilt.. Du kanske inte har lärt dig än att kåk är högre än färg!!

NL200res pushar ju INTE Ad här hejvilt, kännsju rättidiotiskt tt göra det med påd å ja fodlar lägre färg och synar med kåk.

grejen var att när handen utspelade sig och överbettpushen(som alltid är stål från NL200-regs) så tänkte jag "wtf JJ? aja det här han kan jag aldrig lägga".

och han visade JJ såklart. hade väl aldrig secondguessat om jag vunnit men eftersom det första som slog mig när det hände var JJ så har jag funderatpå om jag borde insett det.

alltså set pushar flop, NL200-regs bluffar inte här, NL200-regs bettar inte Ad här, så den mest logiska handen känns som JJ.

Postad

Han pushade ju bara för "lite över pott". Betar han typ halvpott så är han ju ändå committad, så det är väl inget direkt konstigt i att pusha då om han nu inte checkar.

Det hade ju varit en annan historia om han pushade för fem gånger potten eller så. Men mot en dryg pottbet, som det nu var, så kan jag inte se hur man ska kunna hitta folden här.