Dionysos Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Tjena... Antar att ni hört om ericssons jätteras, 29% pang bom, mkt pga en dålig vinstrapport. Blir själv jävligt sugen på att gå in o köpa lite nu, kan inte tänka mig att aktien verkligen kan vara värd så mycket mindre idag än för en vecka sen. Vad har ni för tankar? Vänta ett par dagar och sen lägga in stöten är nog min. / Dio Citera
berrabb Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Nej det är nog bara att slå till. Dom kommer sakta att klättra upp emot 30kr igen. Ja skall nog köpa lite fler dock itne lika bra värde som när man köpte för 4,5 men får vara okej endå.. Citera
dlinder Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Tjena... Antar att ni hört om ericssons jätteras, 29% pang bom, mkt pga en dålig vinstrapport. Blir själv jävligt sugen på att gå in o köpa lite nu, kan inte tänka mig att aktien verkligen kan vara värd så mycket mindre idag än för en vecka sen. Vad har ni för tankar? Vänta ett par dagar och sen lägga in stöten är nog min. / Dio Den var inte värd sitt pris för en vecka sen, det är ju problemet. Det kan säkert bli köpläge men det är sällan rätt att gå in precis i ett jätteras. Vänta till det stabiliserats. Citera
Zero Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Tjena... Antar att ni hört om ericssons jätteras, 29% pang bom, mkt pga en dålig vinstrapport. Blir själv jävligt sugen på att gå in o köpa lite nu, kan inte tänka mig att aktien verkligen kan vara värd så mycket mindre idag än för en vecka sen. Vad har ni för tankar? Vänta ett par dagar och sen lägga in stöten är nog min. / Dio Kanske skita i det och kolla om det är en trend att rapporterna kommer in sämre? SKF rapporterade oxå idag och den nådde inte heller upp till förväntningarna -3 %. Citera
Macroman Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Brukar inte vara rätt att gå in i sådant här läge. Citera
Sir_Shankly Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Rent spontant känns raset på 25-30% som en överreaktion. Jag har hållit mig borta från denna aktie och kommer fortsätta göra detta. Finns andra objekt som lockar mer. Citera
Dionysos Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2007 ni verkar ha mer koll än jag, är dock fortfarande sugen men väntar nog till slutet på veckan iaf. Citera
nissew Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 ni verkar ha mer koll än jag, är dock fortfarande sugen men väntar nog till slutet på veckan iaf. Tar du ut pengar från rullen idag så kan du köpa när det börjar vända igen Citera
Emilio Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Det är nog rätt svårt för oss dödliga att sia om aktien är över eller undervärderad oavsett om den rasat eller inte.. Citera
carlehboy Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Jag tänker inte köpa även om det är tokrea just nu. Ericsson är en av sveriges sämsta aktier och kommer förbli så för all framtid över. Varför är den sämst? Sveriges mest blankade aktie. Det är inte så lätt att tjäna pengar när de stora aktörena ENS, NON, GLi har gett sig fan på att sälja. Och vad kan man göra med 5000 aktier när GLI säljer 214444720 aktier på en dag Citera
dlinder Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Jag tänker inte köpa även om det är tokrea just nu.Ericsson är en av sveriges sämsta aktier och kommer förbli så för all framtid över. Varför är den sämst? Sveriges mest blankade aktie. Det är inte så lätt att tjäna pengar när de stora aktörena ENS, NON, GLi har gett sig fan på att sälja. Och vad kan man göra med 5000 aktier när GLI säljer 214444720 aktier på en dag Jag tror man är fel ute om man pratar om "bra" och "dåliga" aktier. Det finns bara över- och undervärderade. Och om det är många LME blankade idag är det väl bara bra, för de måste ju köpas tillbaka. Citera
jon2 Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Aktier är skumma grejer. Lästa en aktietidning som farsan får hem dagarna innan raset. Den så kallade expert panelen skrev att Ericsson är den bästa aktien du kan köpa på 2 månaders sikt. Dagen efter faller den 30% och drar med sig hela börsen. Hur fan kan den vara den bästa aktien ? Citera
Supertequila Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Köp Kina-fonder.... finns IMO inget som överträffar utvecklingen i Kina på tioårssikt. Citera
Matteprof Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Jag tänker inte köpa även om det är tokrea just nu.Ericsson är en av sveriges sämsta aktier och kommer förbli så för all framtid över. Varför är den sämst? Sveriges mest blankade aktie. Det är inte så lätt att tjäna pengar när de stora aktörena ENS, NON, GLi har gett sig fan på att sälja. Och vad kan man göra med 5000 aktier när GLI säljer 214444720 aktier på en dag Öh?! Du borde nog kolla upp din statistik lite mer. Det är ju nästan bara de utländska aktörerna som vräkt ut aktier. Rangordning på största säljarna sedan vinstvarningen är: Credit Suisse, Goldman, UBS, JP Morgan, Sundal Collier, Salmon, Lehman. (Enskilda är enda svenska aktör som nettosålt, bland de med omsättning att tala om dagar som denna) På köpsidan hittar vi de svenska husen efter Morgan Stanley som är största nettoköpare. Alla bland, Nordea, Neonet, Swedbank, Handelsbanken, Avanza, Nordnet, Carnegie, HQ, Penser, E*Trade, Skandiabanken har ju nettoköpt sedan vinstvarningen i går morse. Citera
Macroman Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Köp Kina-fonder.... finns IMO inget som överträffar utvecklingen i Kina på tioårssikt. Uppgången i Kina börjar iofs jämföras med IT-bubblan år 2000 på sistone... Citera
brainslicer Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 http://www.ericssonaktien.se/ Citera
Recommended Posts